Analoge Claptrap doet niks

demian

Ojee
Yeah!

Ik heb eindelijk na lang wachten mijn analoge claptrap (van music aid) binnen.
Er zat zo'n engelse stekker aan, die heb ik vervangen door een 'gewone'..

Stekker in het stopcontact, hoppa.. niks!
Lampjes gaan niet aan, geen klik niks.

Ik heb de verzender al gemailed, die zegt dat het apparaat werkte toen ie het verstuurde.

Wat is de voor mij nu volgende stap? .. open schroeven? en dan?

Enige wat ik nog kan verzinnen is dat ons stroomnet 220v? niet genoeg is..
Beestje wil 240v ... maakt dat uit?

Iemand ?

dit is hem btw :)

Attachments

• claptrap.jpg
    claptrap.jpg
    82,1 KB · Bekeken: 116
Er zat zo'n engelse stekker aan

Ik kan me vergissen hoor maar als ik een apparaat heb met een engelse stekker, dan probeer ik het eerst met een
omvormer van 220 > 110. Als het 220 moet zijn, dan krijgt-ie gewoon te weinig.

Als je gewoonweg een andere stekker erop zet, en het apparaat verwacht 110 en krijgt ineens 220 8D

dan doet-ie het niet meer schat ik zo :erm:

Op deze manier heeft iemand een vintage mitsubishi orgel gemolestreerd die hij kado wou doen aan mij. Die zette ook een nederlands stekker erop en gaf dat apparaat de volle mep *erereorttoiteurw* hee, nu doet-ie het niet meer :confused: :D (sorry, moest het ff kwijt)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sander02
Ik kan me vergissen hoor maar als ik een apparaat heb met een engelse stekker, dan probeer ik het eerst met een
omvormer van 220 > 110. Als het 220 moet zijn, dan krijgt-ie gewoon te weinig.

Als je gewoonweg een andere stekker erop zet, en het apparaat verwacht 110 en krijgt ineens 220 8D

dan doet-ie het niet meer schat ik zo

Jij bedoelt een amerikaanse stekker, dit is een engelse stekker, er staat op de achterkant ook op het plaatje dat er 240v inmoet..
Maar ik dacht dat 220v tegenwoordig 230v was in Nederland, en dat is very close to 240v..
Dus van opblazen is geen sprake.
Ik heb net de zekering gechecked, die is ook nog goed. Misschien is het een kabelbreuk..

En anders...:confused:

Origineel geplaatst door Arv
multimetertje erbij pakken en kijken waar het misgaat?

Helaas heb ik geen multimeter, ik zal er maar eens eentje gaan halen binnekort.. (en een soldeerbout)

Thnx ! :)

10 of 20 volt verschil maakt echt geen :kont: uit, het voltage mag nog wel wat meer afwijken (naar beneden althans) voordat dat een probleem wordt.
Het lijkt wel alsof ze je genept hebben. Ik ken Music Aid niet, is dat een gerenommeerd bedrijf ?

Ik denk dat dat met die engelse stekker wel goed zit, vooral omdat er ook 240V op de behuizing staat. Waarschijnlijk is er ergens een stekkertje of iets anders binnenin losgetrild. Dus even openmaken, stekkertjes loshalen en weer vastdoen en kijken wat ie doet.

Music Aid maakte 20 jaar geleden de claptrap, ik weet niet of het bedrijf nog bestaat.
Later is het Simmons gaan heten, maar daar heeft deze claptrap niets mee te maken in principe.

http://www.dunkworld.com/claptrap.htm

Ik vraag me af of die knaap die mij via ebay dat ding verkocht heeft niet gewoon een kapot apparaat heeft verstuurd..

Maar goed.. daar ga ik achter komen :)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik denk dat dat met die engelse stekker wel goed zit, vooral omdat er ook 240V op de behuizing staat. Waarschijnlijk is er ergens een stekkertje of iets anders binnenin losgetrild. Dus even openmaken, stekkertjes loshalen en weer vastdoen en kijken wat ie doet.

Hoi Boemtsjak,

Ik heb de claptrap opengemaakt, de schakelaar heeft 4 stekkertjes aangesloten die er alle 4 nog goed op lijken te zitten.

De zekering lijkt ook goed te zijn, tenminste, ik haalde hem er uit en toen schoot ie open.
Maar de metalen hulsjes zijn nog wel verbonden middels een spiraaldraad maar 1 kapje schoot los van het glazen buisje, ik heb de zekering weer terug geplaatst er van uitgaande dat ie in ieder geval stroom door laat.
Voor de zekerheid zal ik hem ook ff testen morgen met een nieuwe zekering.

Ik zal morgen nog eens beter naar de bedrading kijken van binnen. Bedankt voor je tip! :)

Origineel geplaatst door demian
Music Aid maakte 20 jaar geleden de claptrap, ik weet niet of het bedrijf nog bestaat.
Later is het Simmons gaan heten, maar daar heeft deze claptrap niets mee te maken in principe.

http://www.dunkworld.com/claptrap.htm

Ik vraag me af of die knaap die mij via ebay dat ding verkocht heeft niet gewoon een kapot apparaat heeft verstuurd..

Maar goed.. daar ga ik achter komen :)

Goh....dat wist ik niet....terwijl ik er zelf ook een heb :o:
Dacht dat het gewoon van Simmons was..

De mijne is trouwens een opknapper uit de USA, 2 plastic kappen van schakelaars ontbreken, 3 potmeters (plastic asjes) afgebroken....daar heb ik nog wel wat werk aan :D
De voeding heb ik al omgebouwd naar 230v, en nu weet ik iig. dat hij wel werkt. Da's al heel wat.

En wat eBay betreft, ja daar kom je wel eens wat tegen....ik volgde afgelopen week een Soundcraft Ghost in de UK, toen ik zag dat de feedbackscore v/d verkoper ineens van 0 naar -1 was gegaan...dus ik de gever v/d feedback gemailed, bleek dat die verkoper een vals adres opgegeven had, hij zat ineens in Spanje, evenals de aangeboden waar (Mackie d8b) terwijl er London in de aanbieding stond.
Ik heb die veiling van die Ghost gevolgd, en wat blijkt; "verkocht" voor GBP 1.010,00 (ong, 1440 euro), en een dag later is de verkoper "no longer a registered user".
Ik hoop echt dat die koper nog niet betaald had.....

Maargoed, da's allemaal hardstikke O/T

Origineel geplaatst door demian
De zekering lijkt ook goed te zijn, tenminste, ik haalde hem er uit en toen schoot ie open.
Maar de metalen hulsjes zijn nog wel verbonden middels een spiraaldraad maar 1 kapje schoot los van het glazen buisje, ik heb de zekering weer terug geplaatst er van uitgaande dat ie in ieder geval stroom door laat.
Voor de zekerheid zal ik hem ook ff testen morgen met een nieuwe zekering.

Ik zou er voor de zekerheid inderdaad even een nieuwe zekering inzetten. :) En voor de rest zou ik inderdaad kijken of er verder geen draden, stekkers, chips of andere onderdelen loszitten. Het zou natuurlijk kunnen dat ie al defekt was voordat de verkoper 'm op de bus deed, maar de term DOA (dead on arrival) komt regelmatig voor bij het versturen van elektronische apparaten, vooral als die spullen ook nog eens op leeftijd zijn.

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Goh....dat wist ik niet....terwijl ik er zelf ook een heb :o:
Dacht dat het gewoon van Simmons was..

De mijne is trouwens een opknapper uit de USA, 2 plastic kappen van schakelaars ontbreken, 3 potmeters (plastic asjes) afgebroken....daar heb ik nog wel wat werk aan :D
De voeding heb ik al omgebouwd naar 230v, en nu weet ik iig. dat hij wel werkt. Da's al heel wat.

En wat eBay betreft, ja daar kom je wel eens wat tegen....ik volgde afgelopen week een Soundcraft Ghost in de UK, toen ik zag dat de feedbackscore v/d verkoper ineens van 0 naar -1 was gegaan...dus ik de gever v/d feedback gemailed, bleek dat die verkoper een vals adres opgegeven had, hij zat ineens in Spanje, evenals de aangeboden waar (Mackie d8b) terwijl er London in de aanbieding stond.
Ik heb die veiling van die Ghost gevolgd, en wat blijkt; "verkocht" voor GBP 1.010,00 (ong, 1440 euro), en een dag later is de verkoper "no longer a registered user".
Ik hoop echt dat die koper nog niet betaald had.....

Maargoed, da's allemaal hardstikke O/T

Je hebt er idd een stel laaie-lichters bijzitten.

Back