sync tussen 808 >909

DRe

SSM spacestation
Hallo ik heb een klein probleem en dat is dat dat na een cync de 909 te snel loopt en toch hebben ze de zelfde scale ze staan allebij op 4
:stupid

Origineel geplaatst door divi
welke is de master en welke slave? als de 909 als slave hebt moet je 'm ook zo instellen, anders volgt ie z'n eigen klok dacht ik

De tr 909 kan alleen maar slave zijn, als de tr 808 tenminste standaard is en dus niet is voorzien van midi, de tr 909 heeft alleen sync in en moet idd ingesteld worden in de juiste "mode" om sync te (blijven) lopen.....zie manual :-)

Als je de sync mode van de 909 goed hebt staan (shift indrukken en dan 2x op tempo mode drukken) en het werkt nog steeds niet, dan ligt het waarschijnlijk aan de kabel die je voor het syncen gebruikt hebt. Er bestaan ruwweg 2 soorten kabels: de ene is geschikt voor zowel MIDI als DIN Sync en de andere kun je alleen maar voor MIDI gebruiken. Aan de buitenkant kun je niet zien welke kabel je hebt, wel kun je dat eventueel nameten met een multimeter. De makkelijkste oplossing is meestal om gewoon een andere kabel te proberen. :)

Nou het licht anders als ik de 808 start begint de 909(slave ) ook te lopen maar dan gaat het fout want de 909 is een kwart snller aan het eind dan de 808 ik ben nog geen held dus het zou zo maar een kleinigheid kunnen zijn dus voor de goede orde het syncen lukt dus met een oude midi kabel dat zie ik door dat dat ze synchroon starten ik heb ze alle bij op de zelfde scale staan en lopen allebij 16 eenheden zonder 2e lijn(second part) dan zou je verwachten dat ze allebij tegelijk op de 16 zijn of is dat al fout gedacht is het zo dat ik het hele geheuge moet wissen van een van de twee of alle twee of heeft hij dan toch geen goed contact en slaat daarom 909 op hol :confused:

Zie bericht van Boemtsjak op zeker dat je hem niet goed hebt ingesteld, ik geloof zo uit mijn hoofd dat er een 0 in het display verschijnt, die je links, in het midden, en rechts kunt zetten, ik weet niet precies welke stand, maar een van die drie moet voor je werken.
Staat ie verkeerd dan loopt ie uit de pas.

via shift/tempo mode heb je drie opties 0 links en de 909 synced aan inkomend dinsync signaal 0 in het midden en hij synced via inkomend midiclock signaal de derde optie geeft het tempo weer als de 909 zelf master is en midi clock uitstuurt ik heb het maar even opgeschreven zoals jij dat ook doet misschien lees je het dan makkelijker maar ik vind je verhaal bijna niet te lezen doordat je geen leestekens komma's en hoofdletters gebruikt veel succes met syncen :)

Bedankt voor alle moeite. Ik ga het weer proberen.

Back