monitorretjes voor naast pc

Deminga

Ingeburgerd
Mn highscreen pc speakers zijn er vandaag mee gekapt *grom* Nu mn vraag, ga ik met 200,- een actief/passief nearfield set vinden die ook nog es erg smal en klein moet zijn..?( denk aan pc speakers die niet eens tot de helft van je scherm komen)

Een paar jaar geleden zag ik van JBL een kleine set monitors, serie 10 of 5 iets...iemand die daar iets over weet?

oh en prettige kerst toegewenst 8o)

Ik zie deze nog wel eens staan:

top_L.jpg

De Roland DM-10 -> http://www.roland.com/products/en/DM-10/

Geen idee of het een beetje klinkt (vergeleken met de wat betere Logitechs) maar zien er netjes uit.
(maar dat zegt weinig, realiseer ik me :D)

Kosten 150 Euro per paar(tje).

Origineel geplaatst door FLechdrop
M-audio DX4 gezien voor 200 euro
.............

Heb ik vorige week bij thomann.de voor 159 gekocht & zijn mooi klein
bevallen erg goed

nice nice, keus zat zeg :o:
Die DX-4 lijkt me zeer geschikt, juist formaat en krijgt goede reviews. Ik ben toch ook wel benieuwd naar die rolands...zelfde prijsklasse..maar er valt nagenoeg weinig op te googlen.

Origineel geplaatst door levka
Heb ik vorige week bij thomann.de voor 159 gekocht & zijn mooi klein
bevallen erg goed

Ik zie ze nu trouwens voor 166 staan daar?

Origineel geplaatst door Hanz
Ik zie deze nog wel eens staan:

top_L.jpg

De Roland DM-10 -> http://www.roland.com/products/en/DM-10/

Geen idee of het een beetje klinkt (vergeleken met de wat betere Logitechs) maar zien er netjes uit.
(maar dat zegt weinig, realiseer ik me :D)

Kosten 150 Euro per paar(tje).

Ik heb ze gehoord en voor dat geld heb je goede monitors. Maar als je meer te besteden hebt zou ik toch voor de Tannoys of Genelecs gaan.

mensen alvast bedankt voor reacties, ik ben weeres aan de twijfeling begonnen...

Veel uiteenlopende meningen over de roland dm10 gevonden...misschien zelf maar es een winkel bezoeken. Nog eentje, hoe verhoudt die M-audio DX-4 zich met de 20 euro duurdere Esi Near05 (ook van m-audio) >?

Volgends de Interface hadden deze jongens de beste prijs/kwaliteit verhouding.

ESI nEar5 (129,- per stuk)
ZXNpLW5lYXIwNTM1MDM1MDUwZmZmZmZm.jpg

Als je er iets meer aan uit wilt geven kun je beter voor dit setje gaan.

KRK RP8 (299,- per stuk)
a3JrLXJwODM1MDM1MDUwZmZmZmZm.jpg

Deze aktieve monitor van KRK heeft een 8" woofer en een 1" tweeter. Hij heeft een vermogen van 140 watt (bi-amp) en een frequentiebereik dat loopt van 45 Hz tot 20 kHz. Deze monitor moet je gehoord hebben. Als je niet beter wist, zou je denken dat hij veel duurder was!

Ik heb ze nu ook (de m-audio's) en ze zijn inderdaad erg goed, enige nadeel bij synth monitoring is dat ze bij erg veel laag een beetje gaan rammelen.

Heeft er iemand een toevallig een link naar een goeie monitor review pagina o.i.d. ?

Er zijn wel heel erg veel verschillende monitors op de markt :(

Laat ik de cliché dooddoener er ook nog even tegenaan gooien: je moet zelf gaan luisteren welke je het beste vindt.
In de Future Music van december staat een line-up van 8 monitoren in de prijzen vanaf 185 tot 559 euro PER STUK.

De Samson Resolv 65A (185,=/st) kwam erg goed uit de bus, maar de Genelec 1029A ook (465,=/st)

Dit zijn overigens wel actieve speakers...

Die Monitor 1 van Alesis is ook mateloos populair en die kosten echt geen drol.

thx alvast mensen, maar ben er nog niet uit....komt er op neer dat van de leuke monitors de genelecs en de krk's t kleinst in formaat zijn en nog steeds niet passen op mn desk. En dat ik van de kleinere budget monitors heel uitlopende reacties lees...kheb nu 2 studiomonitors staan linksachter me ene oor en op een andere afstand rechtsvoor mn andere oor :stupid

Origineel geplaatst door AxiMaxi
Laat ik de cliché dooddoener er ook nog even tegenaan gooien: je moet zelf gaan luisteren welke je het beste vindt.
In de Future Music van december staat een line-up van 8 monitoren in de prijzen vanaf 185 tot 559 euro PER STUK.

De Samson Resolv 65A (185,=/st) kwam erg goed uit de bus, maar de Genelec 1029A ook (465,=/st)

Dit zijn overigens wel actieve speakers...

Die Monitor 1 van Alesis is ook mateloos populair en die kosten echt geen drol.

de yamaha msp3's en m-audio's deden het het best in die testreeks

Back