Ensoniq ASR 10 kraakt

Creative

Stamgast
Het gaat 5 minuten goed en dan begint ie me toch te ruisen en kraken knetteren.
Ik had dit een tijdje terug ook al en ik vermoed dat die ASR zijn beste tijd gehad heeft.

Een sample die je gewoon met goede kwaliteit op neemt gaat ineens over tot een soort kortsluiting achtig geknetter en je gesampelde geluid hoor je op de achtergrond met een hele diepe galm. Dit wat betreft de al opgenomen geluiden..

Nieuwe samples daarintegen kan je niet eens opnemen want de ASR 10 zonder enige input slaat die input meter al voor 85 % uit..

Iemand bekend met dit probleem ? Wellicht zelf een ASR 10 gehad die naar de knoppen ging ?

Ik heb hier een service-manual liggen van de ASR-10 en jouw probleem heeft volgens deze handleiding te maken met een opgeblazen zekering.

Je kunt dit checken door op COMMAND en dan ENV-1 te drukken. Dan met de rechtercursorknop naar DC OFFSET te gaan en dan op ENTER.YES te drukken. Op het display moet dan LEFT= +/--0000x RIGHT= +/-0000y laten zien. Dan is ie in orde. Als je andere waarden krijgt hoger dan 0020 is er iets mis met je analoge bord. Handleiding zegt vervangen! Of de potmeters op het analoge bord verdraaien totdat je onder de 0020 komt te zitten. Ik zou hier zelf niet aan gaan lopen klooien.

Zit niks anders op dan 'm open te maken... lekker, 20 schroeven!!! En gewoon alle zekeringen even nameten en eventueel vervangen. Is een hele klus, geloof me.

Ik heb op m'n werk volgens mij nog de PDF van die boek liggen. Na de kerst zal ik eens even checken of ik 'm nog heb en dan mail ik die wel even.

Thanks man.. Ik heb het nagekeken en ze staan allebij iig niet op nul

Links iets van 5 / 6 /7 en rechts 3 / 4

Die getalletjes staan niet stul. Maar ik heb dit gecheckt terwijl ik de ASR net op heb gestart ik bekijk het over 15 minuten nog eens :) Ik ga em zelf niet uit elkaar slopen dan breng ik em liever ergens langs om em te laten maken.

Laat je me weten als je iemand hebt gevonden die Ensoniq's kan repareren. Ik heb nog een EPS16+ staan die het niet meer doet. Ik had al een bedrijf in Duitsland gevonden die het zou kunnen maar de reageren niet op mijn emails. Tot nu toe heb ik nog niemand in Nederland gevonden die dit zou kunnen doen. Succes ermee.

hi, service connection in Hilversum heeft mn oude ensoniq er alles bovenop geholpen

Service Connection . Neuweg 207 . 1214 GP . HILVERSUM
Tel. 035-6243080 . Fax. 035-6242639
Openingstijden: dinsdag t/m vrijdag van 09:00-17:30
info@serviceconnection.nl

Handig voor als mijn ASR echt stuk gaat :) gek genoeg doet ie het weer.. Dit is al de 8e keer dat het er op leek dat ie kapot ging maar hij heeft er weer zin in.

Back