Realistic Concertmate MG-1

Freakydile

I used to be a snaredrum
Hoi,

Ik kan een realistic concertmate mg-1 kopen, met een
midi-cv converter er bij voor 300 euro. Is dit een goede
prijs? En is het een leuke aanvulling naast een juno 106
en een jx-3p? Hij lijkt me voornamelijk leuk om dan midi-
gesequencede bassen er bij te maken, terwijl ik de juno
voor de pads gebruik en de jx-3p voor de pads.

Heeft iemand soundsamples van de mg-1?
What about the price? Wie heeft een mg-1
en kan er kort iets over zeggen?

Groetjes, bedankt en een zalig Kerstfeest vol liefde
en warmte, U allen toegenegen,

Axel

;)

prijs is niet verkeerd hoor, het is een moog rogue met nog wat extra mogelijkheden, die moog heeft gemaakt voor tandy.
best een leuke synth met aardige schakelingen (natuurlijk wel beperkt tov andere analoge synths). echt diepe bassen haal je er niet uit, hij klinkt wat scherp en hard, inmijn geheugen, maar wel leuk.
je ziet ze ook wel voor 400 of 500, is natuurlijk ook te veel, maar ja, zo gaat dat tegenwoordig....
je zal je er geen buil aan vallen.

Leuk ding..ik heb er ook een. Qua bassen niet heel diep idd maar met wat EQ toch aardig (volgens mij klinken de bassen van zijn neefje - the Rogue- wel iets heftiger). Het filter kllinkt lekker en je kunt de twee Osc syncen en detunen.
Ik doe die van mij zeker niet weg in elk geval.
Geen miskoop lijkt me...

Ik heb een Rogue gehad en die klonk erg lekker. Ik kon er leuke bassen uit halen en een beetje detunen van de 2 osc's klonk te gek. Klinkt ook lekker met een beetje portamento, ik weet alleen niet of die MG-1 dat ook heeft. 300 eu is niet duur als er ook nog een converter bij zit.

Ik heb ook een rogue gehad. Lekkere leads, goed filter en een hele mooie vco sync!!(veeel mooier dan de jx3p) Als dit ook in de mg-1 zit zou ik het zeker doen!

de prijs is niet fout. ik heb er zelf 270 voor betaald een paar maand geleden. zonnder converter dan wel!
als je even googelt vind je ook wat leuke en eenvoudige mods, waaronder 1 die ervoor zorgt dat de oscillatoren wat lager gestemd staan. de bassen zijn sowieso al vrij lekker hoor.

Ik ben het nieuwe baasje van de Rogue die van DJBies is geweest, en ik zou zeggen:

KOPEN !!
Ik ben er erg tevreden over. Met de weinig knoppen die erop zitten kan je toch verrassend veel sounds eruit halen.
Als het ding helemaal in orde is, dan is 300,- echt wel een mooi prijsje. Vooral met een CV/Gate ding erbij.

Het zal een grote aanvullig op je JX3P en een Juno106 sound pallet zijn. Die synths zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. Alleen het feit al dat de JX3P en Juno106 DCO's hebben en de Realistic VCO's. Daarnaast heeft de Realistic 2 VCO's en de Juno en JX3P maar 1. Je kan de VCO's van de Realistic trouwens ook syncen...wat erg interessant is hoor.

Kopen en rocken tot je er dood bij neervalt zou ik zeggen !! :)

Ik ga em maandag of dinsdag halen. Ik ben
benieuwd wat deze Tandy synth van Realistic
me voorschotelt...

De midi-cv is handig, kan ie lekker bassen
op mijn atari.

Als ik goed begrijp kan je de twee vco's van elkaar
detunen?

Groetjes,

Axel

PS: iemand die zo een ding heeft?

Feinbild,

Kan het zijn dat je met midi to cv converteren niet diep
genoeg kan gaan voor diepe bassen? Ik heb er een doepfertje
voor.

Groetjes,

Axel

Origineel geplaatst door Freakydile
Feinbild,

Kan het zijn dat je met midi to cv converteren niet diep
genoeg kan gaan voor diepe bassen? Ik heb er een doepfertje
voor.

Groetjes,

Axel

die converter verandert niets aan de stemming van de oscillatoren. je kan een mod doen die de oscillatoren lager stemt. maar met de converter heeft het niks te maken.

Heb je hier documentatie of een link van?
Lijkt me wel leuk om te doen zodat ik de
diepe noten ook kan raken he... Nu zijn het
de semi-hoge bassriffjes...

Axel

Back