VSTi Access Virus clone coming up

FLOW

Ingeburgerd
Eindelijk zijn er een zooitje lefgozers die het aandurfen :halleluja , een VSTi Clone van de Access Virus B,ze noemen het "The Infection Project". Er is nog niet veel info maar er zijn personen die ermee willen beginnen kijk op

http://people.freenet.de/infection

Greetz FLOW

Nou de plaatjes op site lijken verekt veel op de virus, en het team dat achter deze soft-synth zit heeft dit geloof ik gepost op een virus user forum

infection team (infection@freenet.de) aus all over the world
schrieb am 14.04.2002 um 07:07 Uhr:
hello all real VIRUS fans!
a new project is coming up.
VIRUS b for VST -
"the advanced simulation of an advanced simulation".
we are serching for advanced people in all over the world to
keep a legend alive!
be a part. get infected.
sign the infection project now.

http://people.freenet.de/infection

Het is natuurlijk afwachten wat het gaat worden, De Nebulosa Synth van PPD is ook nooit komen opdagen. ze hadden beruh mooie plaatjes, leek veel op de NORD Lead, en ze claimde ook dat de soft-synth de sound had van een NORD, heb die sound jammer genoeg nooit kunnen horen.

Greetz FLOW

Nou, eerst zien dan geloven....

Als ze de code zouden hebben kunnen ze een 1 op 1 kloon maken, maar ik neem aan dat dat niet het geval is?

Nee ze zullen zeker niet de code hebben... dan zou access al mee moeten werken, kunnen ze het beter zelf maken

En Accees zal dat nooit doen. Voor je het weet download je de 'VirusB VSTI cracked by paradox' en loopt access de inkomsten mis.

Ik ben in die codes nog niet zo thuis, maar wil dat zeggen dat een PC met juiste config en software in combinatie met de code uit een VA-synth de VA-synth in zijn geheel kan kopieeren (Geluid is natuurlijk uiteindelijk afhankelijk van de AD/DA converters.) ???

Greetz FLOW

Klopt wat OnAcid zegt. Ze hebben wel 'n Virus voor TDM uitgebracht, omdat dat minder kopieer-gevoelig schijnt te zijn. Ik las volgens mij dat dat heel makkelijk was omdat die TDM kaarten nagenoeg dezelfde DSP sjips gebruiken als de Virus.

Maar zomaar 'n virus 'nabouwen' als VSTi? Niet zonder de originele code, en die geeft access niet weg natuurlijk. Volgens mij is het 'n mooie marketing-truuk van die VSTi bouwers.

FLOW, klopt in principe. Kijk maar naar de Waldorf Attack VSTi en hardware versie. Of Virus/virusTDM.

;{ ;{ ;{ ;{

Had ik nu maar een Pro-tools DSP-farm, in plaats van mijn Creamware Pulsar kaart. Creamware heeft een zeer slecht 3rd party beleid, en een samenwerkingsverband tussen Access en Creamware zit er denk ik de komende jaren niet in.

Ik ben van mening dat ze eigenlijk gewoon een standaard moeten ontwikkelen voor AUDIO-processing. Goed idee zou zijn dat ASUS haar moederboarden uitrust met een Motorola DSP's, zou geniaal zijn toch ????

Greetz FLOW

Dan zit je nog steeds met verschillen tussen bijvoorbeeld VST en het DXi van Sonar. Blijft lastig...

Omdat je DSP power in je pc / synth heb, betekend dit nog niet dat je zomaar elke synth kan simuleren. Wel patches uit een bepaalde synth.

Ben recent aan het uitkijken geweest naar een Virus Indigo sim voor de Nord Modular. Simuleren van de hele synth blijkt niet mogelijk, wel van patches van de synth.

Greetz,

Yawgmoth

er is voor de battery sampler wel een virus kit sample pack te verkrijgen, maar dan zijn alleen wat fx, bassjes, claps enzo !

als je graag wilt emuleren dan kan je het beste een nord modular of NI's Reaktor kopen....en dan kom je er gelijk achter dat het geen kattepis is....en dat is dan nog wel werken met modules, niet eens zelf je DSP coden....
voor wie dit een interessant onderwerp vindt kan ik iedereen aanraden om eens wat op het web naar Reaktor en Nord modular emulaties en workshops te zoeken...

www.clavia.se
www.nativeinstruments.de

Olaf

Back