[gezocht] reversed delay plugin!

mikeyd

Stamgast
Wie kent er een goede delayplugin, waarvan de output vooruit maar vooral ook achteruit (reversed) delayed??
Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel!

Zover ik weet zijn die er niet.
Je kunt zelf wel de output van de delay zelf omdraaien en zo kom je er ook.

Maar de versie voor luie mensen bestaat volgens mij niet nee. ;)

Ok thanks voor de tips, maar dat is niet precies wat ik bedoel!

De echo komt als het ware gewoon achter het geluid, net zoals bij gewone delay, maar dan moet het 'wet'te signaal gereversed worden.
Ik zal anders eens kijken of ik een vb kan vinden.

als je er een vindt die in realtime werkt, dus zonder het originele signaal te vertragen, dan is dat de ontdekking van de eeuw. of misschien wel de grootste bijdrage aan de mensheid tot nu toe.

die plugin zal waarschijnlijk de wereld zoals we die nu kennen overnemen en ons tot slaven maken door zijn ongekende krachten.

enzo.

de kijk-in-de-toekomst plugin moet volgens mij nog uitgevonden worden.
maar, hou me op de hoogte van eventuele bevindingen.

bedankt,
wouter.

Origineel geplaatst door mikeyd
Ok thanks voor de tips, maar dat is niet precies wat ik bedoel!

De echo komt als het ware gewoon achter het geluid, net zoals bij gewone delay, maar dan moet het 'wet'te signaal gereversed worden.

Ik denk dat je dit wel kan faken door de uitgang van je effectapparaat, waar de delay uitkomt, een compressor in te sturen. Je originele signaal, waar je de delay over wilt hebben (laten we zeggen een basgeluidje) moet je dan gebruiken om de sidechain mee te triggeren. Met de release van je compressor regel je de tijd waarin de delay weer opkomt.
Probleem is als je een snelle baslijn hebt, dan gaat ie volgens mij gewoon met je delaysignaal aan het pompen enzo.

-C-

kan het niet als volgt:

reverse je originele wav. sample.

delay eroverheen

dan de wav weer opnieuw reversen.

wel niet real-time, maar wellicht hetzelfde effect ?

Er is een VST effect plugin: SpinAudio RoomVerb M2, heeft een preset (121) die heet 'Reverser'. Volgens mij doet die wel wat jij bedoelt.

2 Niff: ik bedoelde een vb van een geluidsfragment ;)

2 Bouncemasters: Zo doe ik het op dit moment, maar dat is nogal omslachtig, was benieuwd of er plugin voor is die dat kan, maar blijkbaar is dat theoretisch onmogelijk.

Origineel geplaatst door mikeyd

Ja ff voor de duidelijkheid... Is dit nu wat je wilt of juist niet?

Wat je hier omschrijft is nl. wel mogelijk, al weet ik zo geen vst die dat kan. Wel hardware.

2 Flesje: Ja dat is precies wat ik bedoel! En volgensmij is het ook mogelijkmet een plugin, want ik hoor het de laatste tijd steeds vaker in platen terugkomen.

Reversinator is een gratis plug-in waar je een heel eind mee komt...kweet niet meer waar ik m vandaan heb,denk dat je 'm wel kunt vinden op K-V-R en anders ff Googlen......

Een andere optie is SIR (ook gratis,en een absolute must om zowiezo op je pc te hebben),de impulse responses kun je ook reversen namelijk (zit n speciale functie voor in SIR)....en er zijn zat impulses van delays te downloaden...

Dankzij delay compensation in Cubase Sx is real-time reversen namelijk wel mogelijk....al is het technisch gesproken niet real-time natuurlijk...

Origineel geplaatst door dione
Reversinator is een gratis plug-in waar je een heel eind mee komt...kweet niet meer waar ik m vandaan heb,denk dat je 'm wel kunt vinden op K-V-R en anders ff Googlen......

Een andere optie is SIR (ook gratis,en een absolute must om zowiezo op je pc te hebben),de impulse responses kun je ook reversen namelijk (zit n speciale functie voor in SIR)....en er zijn zat impulses van delays te downloaden...

Dankzij delay compensation in Cubase Sx is real-time reversen namelijk wel mogelijk....al is het technisch gesproken niet real-time natuurlijk...
Reversinator gebruik ik ook, inderdaad gratis te downloaden van KVR
http://www.kvraudio.com/get/988.html
Maar die doet in principe niks anders dan de waveform omdraaien, maar aangezien zo'n effect te "Automizen" is, kan je er wel leuke dingen mee creƫeren.

Gefeliciteerd trouwens Dione, ga je nog trakteren?8o) :biertje:

Laatst gewijzigd:
ja wat het dichts in de buurt komt is toch wel de reverse reverb zoals hier genoemd werd .. op me boss se 70 zit ie als preset .. heb hem ook vaak gebruikt .. geen delay maar reverb ...

Origineel geplaatst door dj.wexx

Gefeliciteerd trouwens Dione, ga je nog trakteren?8o) :biertje:

dank u....:biertje:

Back