Synthje voor beginners

MonsieurVerMond

Ingeburgerd
Gegroet allemaal ,

ik wil me de laatste tijd wat bezig houden met elektronische muziek en ik was van plan een synthje te kopen.
Ik dacht aan de korg microkorg , omwille van zijn prijs natuurlijk.
Maar zijn er misschien betere mogelijkheden voor een beginner.
Prijs mag de 500 euro niet overschrijden liefst.

Dank

Misschien ook de k-station van novation uitproberen. Is denk ik overzichtelijker qua editten van geluid.

joost

Ik heb een tijdje geleden een novation nova 2e hands (maar wel nieuw) gekocht voor net iets onder de 500.
Erg leuk bakkie. 6 part multi timbraal en een hoop effecten per kanaal. Ideaal voor een beginner. Je zou er alleen wel een midi keyboard bij moeten kopen. Ik weet niet wat voor muziek je van plan bent te gaan maken. Maar voor dance / trance / hardstyle en dat soort muziek zit je wel goed met een nova :)

Origineel geplaatst door Joosk
Misschien ook de k-station van novation uitproberen. Is denk ik overzichtelijker qua editten van geluid.

joost

En dan gelijk gaan voor de KS-4, daar zit wat meer in en die kost precies 499 (bij Feedback) :).

Mijn eerste was er ook 1 van Novation. De Nova om precies te zijn. Erg mooie synthesizer om mee te beginnen. De KS serie werkt ook plezierig alleen was ik minder onder de indruk van de sound hiervan.

Misschien dat je ook eens kijken kan naar een Yamaha AN1X. Gaan voor 300-400 euro weg.

Back