UAD out of sync

iCe-9

Als het aan de kat lag
Ik heb zojuist mijn nieuw gekochte UAD geinstalleerd! Alles werkt als een trein.
MAAR... Als ik de uad plugins gebruik in fruityloops studio 4, dan klopt de timing niet meer. Alles loopt "out of sync"!
Dit is dus erg vervelend! Ik had hem juist gekocht om wat huidigen projecten mee te faceliften!
Zelfs als ik de plugjes disable in fruity of in de plug zelf dan nog blijft die delay!!
Het werkt dus ewl als een trein, maar hij komt ook telaat! ;)

Enige suggesties ?

Alvast bedankt!

Joost

specs:
Win XP SP2
FLSTUDIO 4.5.2
M-audio asio driver
uad plugs 3.7

Laatst gewijzigd:
Bekend probleem. IS ook de reden waarom ik er geen hoef. Je kan ze eigenlijk alleen offline gebruiken, dus om je opgenomen tracks te polishen.

Omdat de kaart in een pci slot zit, heb je dus te maken met PCI-bus latency (heen en weer dus)
Met chorussen heb je er niet zoveel last van maar met inserts (compressors etc) wel en daar is nu juist die uad sterk in.

Je kan hooguit met submix-bussen gaan werken (fx bus niet delayen, je monitor/dry bus wel delayen met de pci-latency)
Maar dat gaat volgens mij niet in FL. Wel in bijv. Logic
Jammer dat je er zo achter moet komen.

Take care,

Septic

altijd goed onderzoek doen .. kan me niet voorstellen trouwens dat FL geen delay compensatie heeft
logic op de pc heeft dat alleen op de tracks ... bij bussen weer niet .. daar moet je een delay plugin gebruiken

beetje omslachtig ... maar niet super vervelend ofzow
En trouwens wat doe je realtime in FL ? niks toch ? je hoeft daar toch niet realttime te tracken ?
dus dan is er niks mis met de kaart ...

Origineel geplaatst door MadR
altijd goed onderzoek doen .. kan me niet voorstellen trouwens dat FL geen delay compensatie heeft
logic op de pc heeft dat alleen op de tracks ... bij bussen weer niet .. daar moet je een delay plugin gebruiken

beetje omslachtig ... maar niet super vervelend ofzow
En trouwens wat doe je realtime in FL ? niks toch ? je hoeft daar toch niet realttime te tracken ?
dus dan is er niks mis met de kaart ...

ik verwacht ook niet dat er iets mis is met de kaart. Ik vreesde alleen even dat fruity hem niet goed zou ondersteunen.
Ik ben een beetje aan het pielen geweest en heb mijn m-audio asiodriver geupdate! Alles werkt nu wel goed, optijd en stabiel!

Laatst gewijzigd:
ik heb zojuist een mp3 geprobeerd te bakken vanuit fruitystudio waarna een fix aantal uadplugs zich eigen uitschakkelde! Daarbij komt ook nog dat de mp3 out of sync is en de heletijd haperd!!!

zie error

Attachments

• error.jpg
    error.jpg
    10,4 KB · Bekeken: 91
Die UAD heeft TrackAdv en DelayComp plugins voor delay compensatie dingetjes.

En mp3 out moet je ook niet doen. Gewoon wav out kiezen. Mp3 encoden kost processortijd en die heb je nodig voor FL.
Trouwens als je mp3 out wilt putten kun je net zo goed je UAD in de sloot mieteren.
En mastering van je mastermix doe je niet in FL maar in een aparte waveeditor met pluginondersteuning (voor oa uad). Dat lijkt mij de meest logische manier van werken.

Maw gewoon leren om goed met je spullen om te gaan en als het dan nog niet werkt dan pas gaan mekkeren dat het niet werkt. Mkay?
Beetje de schuld geven aan UA omdat je zelf niet weet hoe het moet. Het moet ook niet gekker worden zeg! =)

Origineel geplaatst door fuse
Die UAD heeft TrackAdv en DelayComp plugins voor delay compensatie dingetjes.

En mp3 out moet je ook niet doen. Gewoon wav out kiezen. Mp3 encoden kost processortijd en die heb je nodig voor FL.
Trouwens als je mp3 out wilt putten kun je net zo goed je UAD in de sloot mieteren.
En mastering van je mastermix doe je niet in FL maar in een aparte waveeditor met pluginondersteuning (voor oa uad). Dat lijkt mij de meest logische manier van werken.

Maw gewoon leren om goed met je spullen om te gaan en als het dan nog niet werkt dan pas gaan mekkeren dat het niet werkt. Mkay?
Beetje de schuld geven aan UA omdat je zelf niet weet hoe het moet. Het moet ook niet gekker worden zeg! =)

ik geef niemand de schuld.
ik verwacht dat de fout bij fruity ligt aan de hand van een artikel wat ik net aan het lezen ben. Hierin staat dat het niet mogelijk is een fruity project te exporteren naar mp3/wav met uad plugs er in! Aangezien het van de makers van uad afkomt richting fruity en het enigsids gedateerd is ben ik benieuwd of er al een oplossing voor is.
en als ik plugjes in me fx track van fruity wil gebruiken dan moet dat kunnen en al helemaal als ze me net in de winkel vertelde dat het zonder problemen moest werken!!!!!

dus ik loop niet echt te mekkeren.

Origineel geplaatst door iCe-9
ik geef niemand de schuld.
ik verwacht dat de fout bij fruity ligt aan de hand van een artikel wat ik net aan het lezen ben. Hierin staat dat het niet mogelijk is een fruity project te exporteren naar mp3/wav met uad plugs er in! Aangezien het van de makers van uad afkomt richting fruity en het enigsids gedateerd is ben ik benieuwd of er al een oplossing voor is.
en als ik plugjes in me fx track van fruity wil gebruiken dan moet dat kunnen en al helemaal als ze me net in de winkel vertelde dat het zonder problemen moest werken!!!!!

dus ik loop niet echt te mekkeren.
dat bedoeld fuse nu .. dat artikel had je voor het aanschaffen van de uad moeten checken
zit je trouwens op dat chrissmile forum ? dat oude uad forum ?

daarnaast lijkt het me een beetje raar dat ie niet 2 sporen weg kan schrijven naast het runnen van die plugs ...

dat bedoeld fuse nu .. dat artikel had je voor het aanschaffen van de uad moeten checken

daarnaast lijkt het me een beetje raar dat ie niet 2 sporen weg kan schrijven naast het runnen van die plugs ...

kheb redelijk wat reseach gedaan en de mensen iin de winkel.. daar mag je toch van uit gaan dat ze er verstand van hebben ???

kheb redelijk wat reseach gedaan en de mensen iin de winkel.. daar mag je toch van uit gaan dat ze er verstand van hebben ???

het moet ook gewoon kunnen denk ik .. alleen jij lukt het niet ! :duivels: 8~
maar wat is de latency van je geluidskaart ?

het zou kunnen dat Fl het alleen in realtime doet en je de latency van je geluidskaart moet vergroten ... 512 samples ofzow

daarnaast moeten er op het FL forum genoeg ppz zijn die een uad met de FL gebruiken .. probeer het daar eens
(jeroen verhey gebruikt naar ik heb gehoord ook FL en is ook in het bezit van een uad kaart ...)

het moet ook gewoon kunnen denk ik .. alleen jij lukt het niet ! :duivels: 8~
maar wat is de latency van je geluidskaart ?

het zou kunnen dat Fl het alleen in realtime doet en je de latency van je geluidskaart moet vergroten ... 512 samples ofzow

daarnaast moeten er op het FL forum genoeg ppz zijn die een uad met de FL gebruiken .. probeer het daar eens
(jeroen verhey gebruikt naar ik heb gehoord ook FL en is ook in het bezit van een uad kaart ...)
kheb hem op 48 ms gezet ... 2048 samples....
zelfde probleem

Waarom moet hij eerst dat artikel gechecked hebben voor hij hier een topic mag starten?

Ik vind zijn probleem wel interessant en hoop dat hij een oplossing vind.
Als dat zou is is dat toch weer meegenomen voor volgende UAD users op dit forum die tegen dit probleem aanlopen.

Hoe zit dat met al die cubase vragen op dit forum? Is het steinberg forum niet voldoende informatief ofzo?

Laat die jongen toch ! :kroon:

Re: UAD out of sync

Ik heb zojuist mijn nieuw gekochte UAD geinstalleerd! Alles werkt als een trein.
MAAR... Als ik de uad plugins gebruik in fruityloops studio 4, dan klopt de timing niet meer. Alles loopt "out of sync"!
Dit is dus erg vervelend! Ik had hem juist gekocht om wat huidigen projecten mee te faceliften!
Zelfs als ik de plugjes disable in fruity of in de plug zelf dan nog blijft die delay!!
Het werkt dus ewl als een trein, maar hij komt ook telaat! ;)

Enige suggesties ?

Alvast bedankt!

Joost

specs:
Win XP SP2
FLSTUDIO 4.5.2
M-audio asio driver
uad plugs 3.7

Als je in de handleiding van de UAD ff kijkt bijde delay compensation plugin dan zijn al je problemen opgelost! Of gewoon heel hard bij de bouwers van Fruityloops dat ze delaycompensatie inbouwen in hun software, net zoals ze bij Cubase en Nuendo doen.
Die kaart is trouwens zeker erg geschikt om je tracks mee op te poetsen!

Origineel geplaatst door demian
Waarom moet hij eerst dat artikel gechecked hebben voor hij hier een topic mag starten?

Als dat zou is is dat toch weer meegenomen voor volgende UAD users op dit forum die tegen dit probleem aanlopen.

Hoe zit dat met al die cubase vragen op dit forum? Is het steinberg forum niet voldoende informatief ofzo?

ik probeer hem toch te helpen ?
dit zijn standaard problemen .. die je op andere fora eerder zal tegenkomen

voor de rest is het een prima topic .. fuse heeft alleen weer teveel achter de helpdesk bij zijn bedrijf gezeten ... :duivels:

zelf probeer ik altijd veel onderzoek te doen als het compatibiliteit gaat ...
een verkoper in een winkel vertrouw ik zo snel nog niet ...

maar check :
www.chrismilne.com/uadforums/
bij Fl zal er net zoals bij ua een forum zijn

Origineel geplaatst door demian

Ja ik ben het hier helaas ook mee eens. Ice-9 stelt gewoon een vraag en opeens wordt hij bestookt met beschuldigingen als "Beetje de schuld geven aan UA omdat je zelf niet weet hoe het moet. Het moet ook niet gekker worden zeg!".

WTF :stupid Hij geeft helemaal niks de schuld maar vraagt juist hoe het eventueel opgelost kan worden.
Maar goed.....ik zie al dat dit een standaard eigenaars reactie is. Iemand die het probleem niet ervaart begint meteen te roepen...."Ja moet je maar eerst research doen" en natuurlijk bovenstaande reactie.

Is toch een heel treurig feit moet ik zeggen. Deze persoon komt hier geheel objectief een vraag stellen en wordt meteen afgeblaft. Vindt het nog van karakter getuigen dat de topicstarter door blijft vragen.

Ik weet helaas het antwoord niet op de vraag maar het lijkt me zeker een serieus en belangrijk topic voor mensen die in de toekomst een UAD-1 willen kopen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ja ik ben het hier helaas ook mee eens. Ice-9 stelt gewoon een vraag en opeens wordt hij bestookt met beschuldigingen als "Beetje de schuld geven aan UA omdat je zelf niet weet hoe het moet. Het moet ook niet gekker worden zeg!".

WTF :stupid Hij geeft helemaal niks de schuld maar vraagt juist hoe het eventueel opgelost kan worden.
Maar goed.....ik zie al dat dit een standaard eigenaars reactie is. Iemand die het probleem niet ervaart begint meteen te roepen...."Ja moet je maar eerst research doen" en natuurlijk bovenstaande reactie.

Is toch een heel treurig feit moet ik zeggen. Deze persoon komt hier geheel objectief een vraag stellen en wordt meteen afgeblaft. Vindt het nog van karakter getuigen dat de topicstarter door blijft vragen.

Ik weet helaas het antwoord niet op de vraag maar het lijkt me zeker een serieus en belangrijk topic voor mensen die in de toekomst een UAD-1 willen kopen.

kom zeg ... niet zo janken ... met je standaard eigenaars reactie
wees uberhaubt blij dat er mensen zijn die helpen ...

tis hier geen fucking helpdesk waar gebruikers niet zelf hoeven te denken ...
en daar lijkt het wel een beetje op ...

Hehe, nix helpdesk. Gewoon lekker vekantie vieren (en laat opstaan dus).

Maar ehm.... wat dus niet werkt is renderen naar wav/mp3?

Dan neem je het toch realtime op of zo?

Enne een beetje mensen aanspreken over hun eigen kunnen lijkt misschien wel hard maar heel vaak toch oorzaak van veel fouten hoor. Dan vind ik er ook niets mis mee om de mensen aan het denken te zetten of wat ze doen wel klopt. En d'r stond een smilie bij dus dan weet je ook wel quasi grappig bedoeld is.

Origineel geplaatst door Acidfever

helaas ben ik het hier mee eens!
Je moet alles al weten voordat je hier iets mag vragen :S wat is dan nog het nut van een forum ;)
Ik durf onderhand geen topic meer te starten!

Origineel geplaatst door fuse

Enne een beetje mensen aanspreken over hun eigen kunnen lijkt misschien wel hard maar heel vaak toch oorzaak van veel fouten hoor. Dan vind ik er ook niets mis mee om de mensen aan het denken te zetten of wat ze doen wel klopt. En d'r stond een smilie bij dus dan weet je ook wel quasi grappig bedoeld is.

Zo had ik het ook een beetje opgevat!
Maar goed, ik baal hier gewoon van!
Het is voor mij wel een redelijke inverstering geweest, dus wil ik graag dat het goed werkt.
Ik ben opgevoed met fruityloop en heb eigenlijk nog nooit iets anders gebruikt, dus vandaar dat ik het wel graag aan de praat wil hebben in fruityloop.
Ik heb vandaag overgens ook nog mensen gesproken waarbij het wel werkt in de zelfde versie als dat ik heb!

Back