Slechte driver?

HighWire

Nieuwkomer
Hallo mede-synthers.

Kan iemand mij vertellen waarom de driver voor de MIDIsport UNO - USB midi interface niet officieel door windows XP wordt herkend?

Hij installeert de driver wel en de kabel werkt OK, maar de output doet nogal vreemd... Alsof het maar één kanaal toelaat... Of komt dit door 'music masterworks'? Dat is het programma wat ik nu gebruik... Is er een betere?

Ja het gebeurt vaker dat Windows bepaalde hardware niet officieel herkent. Dit komt omdat ze zelf niet hebben kunnen testen of het allemaal wel compatible is. Daarom geven ze geen garantie dat het werkt. ("handtekening verificatie" of zoiets). De fabrikant van de harware (in jouw geval M-audio) heeft het uiteraard wel uiteraard getest en kan wel garanderen dat het ZOU MOETEN WERKEN. Dit is uiteraard geen garantie dat het ook daadwerkelijk ZAL werken . Zij weten natuurlijk niet wat voor systeem en software je hebt. De kans is wel vrij groot (zeker met simpele USB dingetjes) dat het OK is.

Bedoel je met "kanaal" Dat je maar één MIDI kanaal kunt uitsturen? Wanneer je sowieso wel IETS kunt uitsturen dan lijkt er met de midi-interface niks aan de hand. Ik ken Music Masterworks verder niet maar ik heb het wel op internet effe opgezocht. Ik denk dat je effe in de opties en instellingen van je programma moet kijken. Verder helpt het ook wel eens de laatste drivers voor je interface te installeren.

Ik weet niet wat je met je software wilt doen, maar als ik het programma zo eens bekijk denk ik dat er wel betere te vinden zijn. (begrijp ik goed dat dat Music Masterworks een soort notatie programma is met ingebouwde audio to midi convertor?) Als je "serieus" muziek wilt gaan opnemen, bewerken etc. kun je beter eens kijken naar programma's als Cubase, Logic, Sonar, Traktion etc. Deze zijn wel wat duurder dan de $35 voor Music Masterworks. Voor dat geld moet je ook niet zo heel veel verwachten...

:okdan:

Back