Jarrish

klinkt netjes maar vind de leads ergens minder. had denk ik wat subtieler gemogen? voor de rest beats zijn idd net jarre net als de pads met eenextra phasor erover toevallig? De andere synthgeluidsjes en bliebjes zijn idd ook goed :) De klok is opzich wel goed zo maar in verhouding is de theremin wat zachter en vind dat die dan wel harder mag...
de klok is overigens niet vals hoor vind ik.

Stereo imaging is ook erg goed hoor ik wel. Nette track :)

leuk leuk!! Jarre - a - like liedjes maken....

ik doe mee!!!

zodra ik mijn (!!! :D) Eminent binnen heb ( hopelijk morgen dus!) ga ik druk aan de slag :D

Re: Jarrish

Origineel geplaatst door jgeers01
M'n eerste van 2005!

In navoliging van deze thread bedoelt om grip te krijgen op Jarre-technieken heb ik ditmaal zelf een Jarre-achtige compositie gemaakt (met een persoonlijk tintje;) ). De klanken zijn volledig met virtuele synths tot stand gekomen (Reason/Albino/Moog) en afgemixt met Nuendo.

Jarrish

klinkt yummie... :)

komt die Minipops uit de Dr Rex?

Re: Re: Jarrish

Re: Re: Jarrish

Origineel geplaatst door Riezz73
klinkt yummie... :)

komt die Minipops uit de Dr Rex?

Nee hoor, dat zijn losse samples net als de Eminent trouwens (die had ik toen nog niet...). Ze staan beide wel ergens op dit forum...

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Re: Jarrish

Re: Re: Re: Jarrish

klinkt goed hoor!!. heb em zeker al een keer of 5 beluisterd!. verschil in dynamiek vind ik echt niet storend. Ik vind hem af zoals hij is, niets meer aan veranderen.

Eminent!! weer 1 erbij

Eminent!! weer 1 erbij

jaha.. hiep hoi.. tis eindelijk zover...

ook ikke heb een Eminent!!!

sjek foto`s..

eminent2.jpg

eminent3.jpg

ikeneminent.jpg

en tzt me site... RIEZZ73.COM

Re: Re: Re: Re: Jarrish

Re: Re: Re: Re: Jarrish

Origineel geplaatst door nomore
klinkt goed hoor!!. heb em zeker al een keer of 5 beluisterd!. verschil in dynamiek vind ik echt niet storend. Ik vind hem af zoals hij is, niets meer aan veranderen.

Dankjewel. Ik ga 'm binnenkort toch nog even polijsten met de echte Eminent...

Quote van de dag geplaatst door Hanz
Mededeling van de moderator:
Hier op dit forum geloven we in vrijheid, blijheid.

:D

Jgeers! Dat is een knap staaltje werk. Vergeet Jarre. Schrap de beat. Neem een andere beat en je hebt een track die niets meer heeft te maken met Jarre. Je had het ook niet moeten vermelden, want nu gaan mensen vergelijken.

Comlimenten voor de cleane sound en de geluidskeuze.

Petje af
:mexico:

Origineel geplaatst door wesko
Die lampies!!! Gaaf hoor!

Enne... wat zijn dat nou voor knoppies helemaal bovenaan? Doe 's een close-up?

die lampjes zijn inderdaad cool.. het orgel past daarom ook perfekt in me huiskamer

enne die knopjes bovenin....

ritmeafd.jpg

da zijn de ritmes van de ingebouwde ritmebox is dus standaard in een Theatre

niet zeker of...

niet zeker of...

Mijn laatste demootje op de 310... weet niet zeker of ik die al gepost had, dagget niet.
http://batavia.no-ip.com/weskomusic/audio/orgel/demofeb2005.mp3

Hierbij belangenloos ter beschikking gesteld :z voor de 310 liefhebbers. Het schema is niet voor de hand liggend, maar de mix/arrangement zou nog moeten worden uitgebreid. Dit is de eerste versie zeg maar, waar de rest (?) op gebaseerd wordt.

Lekker zachte strings, eenvoudige Yamaha RY8 beat, stiekem toch JMJ-invloeden (voor het 7-akkoord op het einde vind ik).

Ik moest op mijn knieen voor het apparaat om met de handen de bassen in te spelen; ik ben motoriek gezien daar beter mee dan de voeten.

Origineel geplaatst door Catalunya
:D

Jgeers! Dat is een knap staaltje werk. Vergeet Jarre. Schrap de beat. Neem een andere beat en je hebt een track die niets meer heeft te maken met Jarre. Je had het ook niet moeten vermelden, want nu gaan mensen vergelijken.

Comlimenten voor de cleane sound en de geluidskeuze.

Petje af
:mexico:

Origineel geplaatst door demian
@jgeers : Ook complimenten van deze kant.. leuke track. klinkt goed!

Thanks beide! Die vergelijking met Jarre vind ik prima, het mag, het was er ook duidelijk op geinspireerd. En eerlijk gezegd vind ik het ook leuk om met Jarre's ingredienten te werken. Een beetje hobby en een beetje nostalgie :peukie:

More 2 come...

Hee aardig zo'n jarre kloon!

Erg knap gedaan, die softsynthjes!

Okee, je hoort het erg duidelijk dat virtuele, maar de synths zijn netjes geprogrammeerd.

Probleempje is de drumtrack, helemaal okee qua "welk geluidje waar" en ook de sounds zijn de goede samples...
En... daar gaat het dus mis... de drumtrack "roll" of "swing" is er niet en dat maakt het een beetje "toefetietafetietoefetietafetie"...., een echte Minipops zoveel, heeft die swing wel, en is bijna essentieel om die jarre dingen goed te klonen.

Ook staan die drums een beetje te dicht op de voorgrond, en te droog in de mix.
Pas je dat aan dan kun je een groot deel van het probleem "wegmoffelen", tap-delaytje op drums helpt ook wat.

Goede stringsound!

Aardig arrangement!

Overigens heeft Jarre zijn eigen mixen en sound ook niet meer voor elkaar... Oxygene 8-12 (of zo) lijkt meer op een Ed Starink versie van zijn oude tracks dan echt iets supergoeds als de oude Oxygene tracks.

Chapeau!

Re: Re: Re: Re: Re: Jarrish

Re: Re: Re: Re: Re: Jarrish

Ik ga 'm binnenkort toch nog even polijsten met de echte Eminent...

Hierbij! Iets andere mix, iets meer terts, iets minder klok, minder virtueel, genoeg stereo delay 8)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jarrish

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jarrish

Hierbij! Iets andere mix, iets meer terts, iets minder klok, minder virtueel, genoeg stereo delay 8)

keer voor de gein opsturen naar meneer Jarre himself :D :D
ik vind die drums echt heerlijk...

Back