SCSI Problemen

Vlex

Wa zeggie baard?
Nou ik heb eindelijk mn SCSI kaart :) (thanx rodemannetje)

Alleen nu nog aan de praat krijgen. Kaart heb ik in mn pctje gestopt -> windows (XP) herkend m meteen. (pluspunt)

Kabel tussen pc en sampler (HD er ff tussenuit gelaten) t zijn overigens 2 kabels, aan elkaar, is dit een probleem?

Vervolgens Mesa opstarten, geeft een fout dat ie geen samplers kan vinden en vervolgens de volgende fout:

No devices for SCSI command
G:\projects\scsi\cscsi_akai.cpp

terwijl ik helemaal geen G schijf heb, waar dit dus vandaan komt...

T werkt dus niet helemaal :(

Paar puntjes waar ik mee zat en waar t misschien aan ligt:

- Ik las ergens op dit forum dat als je een S2000 aan een kaart hangt dat deze als hardware herkend wordt door windows, dit gebeurd dus niet met mn s2800, klopt?

- In de Mesa map staat een progje waarmee ik mesa kan 'nakijken' deze zegt dat die 'mesa.fnt' mist, als ik de font file die ook in die map staat rename naar mesa.fnt, dan zegt ie dat mesa OK is, maar geeft nog steeds de zelfde fout met opstarten.

- Ook NiceWave vindt geen samplers...

- ASPI drivers zijn trouwens geinstalleerd

Ik kom er dus niet helemaal uit, en hoop dat iemand van jullie ziet waar ik overheen kijk. Alvast bedankt!

Vlex

UPDATE:

Ik heb een andere kabel ertussen gedaan, toen pc gereboot. Nu vond ie een optische schijf -> S2800? :)

Nicewave herkend nu ook de s2800, alleen kan ik niet de optie vinden in nicewave waar je samples kan copyeren naar s2800, maar dat terzijde.

Mesa geeft nu de volgende fout ipv no samplers found -> Error on found device() = 4 en geeft vervolgens alsnog, kan geen samplers vinden. Als ik nu de local SCSI ID van s2800 op 4 set, dan maakt Mesa van de 4 in de fout een 2...raar.
Volgens geeft mesa weer dezelfde fout over de ccp. :(

Heeft iemand een ideetje? :stupid

Mesa heb ik zoals vele opgegeven...jammer....

Dan maar met nicewave, 1 vraagje->weet iemand of t mogelijk is hiermee samples over te sturen, kan namelijk wel samples openen in nicewave, maar kan er (zover ik kan vinden) niks mee.

En nu zit ik met t volgende

- Ik wil scsi keten zoals: S2800 -> HD -> PC, dit klopt toch?
pc herkend iig de s2800 EN de HD, goed teken? alleen herkent nicewave de s2800 nu niet meer. Heeft dit iets te maken met terminaten? Daar snap ik jammer genoeg weinig van.

Hopelijk heeft iemand een wijze raad :) thanx alvast!

Vlex

s2800 -> HD -> PC kan zonder problemen.
Termination in dat geval, zoals altijd, de uiteinden. Dus de s2800 en de PC hebben
een terminiator en de HD niet. PC heeft 'm waarschijnlijk al standaard (anders misschien even
in het BIOS van de scsi-kaart aan zetten), s2800 zal ook wel standaard aan staan. HD staat mogelijk
aan en moet dan uit.

MESA: heb ik zelf nooit problemen mee gehad met mijn s2000. Ik kreeg wel steevast een dergelijke
foutmelding als de MIDI-poort die ingesteld staat als default MIDI-poort van Windows niet beschikbaar
was (dus of uit stond, of geclaimd was door een ander programma -- bij mij was het altijd ruzie met MIDI-OX).
Misschien heb jij iets dergelijks. MESA kan de sampler namelijk ook via MIDI aanspreken en zelfs als je dat niet wilt, wil hij toch die MIDI port locken. En de foutmeldingen van MESA zijn wazig (op z'n zachtst gezegd...)

Hmm geeft mogelijkheden :) Ik heb namelijk 2 geluidskaarten, en mn standaard heeft midi, maar geen midipoort, vaag verhaal. maar die kiezen programma's altijd standaard. Dus daar ff naar kijken. En dat terminate verhaal. S2800 is vast ergens in een menutje? HD is dat jumper verhaal of is dat zo'n soort lock die je op de overige ingang doet? (die er nu dus niet meer opzit) en zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik in mn bios van mn kaart kom? ik gebruik een adaptec 2904.

thanx!

Ik heb t kunnen proberen hoor :)

Nog niet gelukt, paar dingetjes.

SCSI kaart: heeft geen bios... (tja..) maar volgens internetbronnen staat de ID op 7, en terminatioin staat volgens adaptec op 'Single-ended and active' klinkt goed toch?

HD: ben even naar de jumpers gaan kijken en dan zit ik ff klem, dit zijn de mogelijke instellingen:

scsi.jpg

De rode zijn hoe ze bij mij zitten, parity staat dus aan, en die 2e? (niks?)

S2800: volgens de manual staat termination standaard aan en kan niet vinden hoe ik t uit kan zetten, dus zal dan wel aanstaan.

Dus volgens mij ligt t alleen nog maar aan de HD, zou iemand mij hiermee kunnen helpen? thanx alvast!

Vlex

Probeer even ctrl-a en kijk welke devices aanwezig. Dus eerst power on hardddisk, dan sampler en dan de pc.

Je kan ook even de harddisk op scsi id 1, zetten.

De termination kan geen probleem zijn, ik neem aan dat de harddisk in een extern scsi box zit. Met een kabel aan de pc en een kabel aan sampler.

Enable auto start kan nog weleens helpen, indien de harde schijf niet wordt opgetart.

Origineel geplaatst door Synclavier
Probeer even ctrl-a en kijk welke devices aanwezig. Dus eerst power on hardddisk, dan sampler en dan de pc.

Je kan ook even de harddisk op scsi id 1, zetten.

De termination kan geen probleem zijn, ik neem aan dat de harddisk in een extern scsi box zit. Met een kabel aan de pc en een kabel aan sampler.

Enable auto start kan nog weleens helpen, indien de harde schijf niet wordt opgetart.

Ctrl+a werkt niet aangezien ik de 2904 gebruik waar geen bios op zit (ID is standaard 7)

HD op 1 zetten heb ik geprobeerd maar ook dit zonder succes.

Nicewave werkt nu opzich, leest HD en sampler, maar kan geen samples overzettten, is iemand dit wel gelukt.

Ik las nog op internet dat je de 'EMI_S2000.inf' file nodig had om MESA te laten werken op XP, maar kan m nergens vinden, iemand hier ervaring mee?

Thanx mannen!

[Ik las nog op internet dat je de 'EMI_S2000.inf' file nodig had om MESA te laten werken op XP, maar kan m

Nee, da's alleen maar om te zorgen dat in de hardwarelijst van Windows niet zo'n geel vraagteken staat.
Ik heb op de S2000 nooit meer nodig gehad dan de standaard MESA 2.2 van de Akai site
(plus ASPI natuurlijk)

Heb je trouwens het laatste OS op je 2800? Akai heeft in de laatste OS'en nog een en ander veranderd om ze beter compatible te maken met Windows scsi (was voorheen alleen Mac).

Origineel geplaatst door etaoin
Nee, da's alleen maar om te zorgen dat in de hardwarelijst van Windows niet zo'n geel vraagteken staat.
Ik heb op de S2000 nooit meer nodig gehad dan de standaard MESA 2.2 van de Akai site
(plus ASPI natuurlijk)

Heb je trouwens het laatste OS op je 2800? Akai heeft in de laatste OS'en nog een en ander veranderd om ze beter compatible te maken met Windows scsi (was voorheen alleen Mac).

Dat gele vraagteken geeft ie niet bij mij, maar hij heeft wel een rare naam (optisische schijf) of klopt dit?

Ik heb 2.00, voor zover ik weet is dat de laatste.

Zucht... net toen ik mesa weer wilde opgeven dacht ik, laat ik alles nog 1x opnieuw installeren. Mesa opnieuw geinstalleerd en aspi drivers ook.

Hoe zit t bij jullie met de aspi drivers. ik heb nu versienummer: 4.7 ( 8 )

Ik kan kiezen tussen xp 32bit en xp 64 bit. Als ik 32 neem is er geen verschil, als ik 64 neem dan krijgt mesa opeens een stuk minder fouten, maar of t nou echt beter is: enige fout: SCSIplug is not available. Doet dan verder niks. Als ik dan naar sampler ga zoeken loopt mesa vast.

Nicewave werkt ook niet meer. krijgt dikke 'ASPI not supported errror 227' fout. Ik word nu toch best gek van dit scsi verhaal :(

Heeft iemand nog een alternatief programma waarmee ik samples over kan zetten naar mn sampler via scsi?

Oja en nicewave is de freeware versie, ik denk dat ik daarom niks met samples kan doen, alleen is t niet mogelijk m uberhaupt te registreren aangezien de site offline ligt, iemand hier een idee voor?

Thanx!

oja, zou iemand het programmatje MESACheck.exe in je mesa map kunnen runnen, geeft ie bij jou ook een fout over mesa.fnt?

64 bit aspi driver is volgens mij alleen voor WINXP 64 bit edition. Niet gebruiken dus...

Back