RM1x opstartprobleem

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Ik heb een probleem met de RM1x: hij wil soms niet meer opstarten. Hij begint wel met de hele lichtkermis van ledjes, maar nadat "RM1x sequencer remixer" in beeld staat gaat ie niet meer verder. Een paar maanden terug had ik het ook al. Toen heb ik een paar minuten gewacht, en deed ie het weer goed. Maar nu start ie weer niet goed op.

Bekend probleem? Is er een oplossing voor? Ik dacht zelf dat het misschien een probleem met de voeding zou kunnen zijn.

Heb je misschien de RM1X onlangs van een nieuwe OS voorzien? Misschien moet je even kijken of de eprom waar het OS op staat nog goed in de voetjes aangedrukt zitten.

Er is een hele tijd terug wel een nieuwe OS ingekomen volgens mij. Maar da's iig al heel lang geleden. Maar ik kan het altijd es checken.

Zit laatste os in, zeker weten :engel:. Al eens met een andere stroomgroep geprobeerd? Er loopt een NL3 thread met vergelijkbare problemen, veroorzaakt door spaningsverschillen.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zit laatste os in, zeker weten :engel:. Al eens met een andere stroomgroep geprobeerd? Er loopt een NL3 thread met vergelijkbare problemen, veroorzaakt door spaningsverschillen.
Ja, zit ook sterk te denken aan problemen met de stroomtoevoer. Ik ga wel eens even wat proberen. ff het huis door met m'n rm1x.

De support van Yamaha is ook lekker uitgebreid zie ik wel. Het enige wat op de site staat is dat ik 'm naar de dealer moet brengen. Je kan niet eens even een mailtje sturen of zo om wat te vragen. :(

naja zeg

naja zeg

Pffff hier kan ik echt niet bij hoor. Hij doet het weer. En je raadt nooit waarom ie het niet deed. Ik heb de RM1x midi-in met een joystick-to-midi kabel aangesloten op m'n soundblaster live. De joystick plug bleek maar half op de socket te zijn aangesloten. Stekkertje even weer aangedrukt, en hoppa, hij doet het weer. Vage shit :confused:
Bovendien, de vorige keer dat ie niet op wou starten, was ie alleen met een gewone midikabel via de MIDI-out op de DX7 aangesloten. Ik vind dit vage handel hoor...

Re: naja zeg

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Pffff hier kan ik echt niet bij hoor. Hij doet het weer. En je raadt nooit waarom ie het niet deed. Ik heb de RM1x midi-in met een joystick-to-midi kabel aangesloten op m'n soundblaster live. De joystick plug bleek maar half op de socket te zijn aangesloten. Stekkertje even weer aangedrukt, en hoppa, hij doet het weer. Vage shit :confused:
Bovendien, de vorige keer dat ie niet op wou starten, was ie alleen met een gewone midikabel via de MIDI-out op de DX7 aangesloten. Ik vind dit vage handel hoor...

Bizar! Moeten we collectief maar even onthouden voor als er weer iemand "vage" klachten heeft :eureka: .

Origineel geplaatst door ProtoHuman

Met computahs heeft men wel vaker dit soort vage statische electriciteit dingen denk ik...

De kabel maakte ook geen contact met de systeemkast of zo volgens mij. En dan nog zou ik het raar vinden dat dat iets te maken heeft met het opstarten van de rm1x. Hij gaf verder ook helemaal geen error of zo, na het splashscreen ging ie gewoon niet verder. Naja, ik ben al lang blij dat ie 't weer doet :)

Back