oude rave samples gezocht

Scratch

Stamgast
Op dit moment probeer ik een nummer van Dune (Can't Stop Raving) wat te bewerken. Het is even wat aankojen, ff kijken hoever ik kom. Maar ik ben eigenlijk opzoek, mits ze nog bestaan, naar samples uit het oude bekende rave tijdperk / happy hardcore. Dus zo rond 1994 - 1996

Het zijn bekende samples, zoals snelle pianodeuntjes van DJ Paul Elstak, of andere diversen samples. Denk bijvoorbeeld aan de Party Animals, Dune, Charly Lownoise & Mental Theo, en weet ik veel wie we nog meer allemaal hadden....

Hopelijk is 't een beetje duidelijk wat ik bedoel en wat ik zoek? Iemand enig idee waar ik aan deze samples (nog) kan komen?

De originele Wonderfull Days van Charly en Theo heet in elk geval: Tony Ronald - Help Get me Some Help

Re: oude rave samples gezocht

Origineel geplaatst door Scratch
Op dit moment probeer ik een nummer van Dune (Can't Stop Raving) wat te bewerken. Het is even wat aankojen, ff kijken hoever ik kom. Maar ik ben eigenlijk opzoek, mits ze nog bestaan, naar samples uit het oude bekende rave tijdperk / happy hardcore. Dus zo rond 1994 - 1996

Het zijn bekende samples, zoals snelle pianodeuntjes van DJ Paul Elstak, of andere diversen samples. Denk bijvoorbeeld aan de Party Animals, Dune, Charly Lownoise & Mental Theo, en weet ik veel wie we nog meer allemaal hadden....

Hopelijk is 't een beetje duidelijk wat ik bedoel en wat ik zoek? Iemand enig idee waar ik aan deze samples (nog) kan komen?

Als je er iets aan hebt:

Ik gebruikte destijds samples van XXL- The Killer 1 en 2 (samples cd's) voor raveleads.
Pianootjes uit de M1 en de bekende solid bass uit de FB01, stringsounds uit de WS/AD
en voor de hectische breakbeatjes de Dance Mega Jungle/Rave van Best Service.

Veel succes en laat het ffies horen als het klaar is...

Mzzlz,

Beep'r alias Critical Mass

Re: Re: oude rave samples gezocht

Re: Re: oude rave samples gezocht

Origineel geplaatst door Beepr

Beep'r alias Critical Mass
DE critical mass? ehm :halleluja sorry dat ik ff offtopic ga.

Origineel geplaatst door crx303
Ik zou zeggen zet NU TMF aan en sample erop los :P

Das nou voor mij het grote probleem, ik heb wél TMF 8~ Maar geen hardware sampler, waar ik dus goed in kan knippen. Om eerlijk te zijn heb ik me er ook nog nooit in verdiept. Het enige wat ik gebruik is Wavelab 3.0

Misschien dat 't met de sampler lukt van Reason, ik heb nog nooit geprobeerd :)

Afijn, in iedergeval bedankt voor de (snelle) reacties.

@Beepr, ik ga gelijk ff een demo'tje luisteren!. Is er nog iemand die een sampler kwijt wil :D

@cirkelzaag: hihi, dank, dank...

@scratch, je kan die akai format cd's die ik noemde gewoon omzetten met cd xtract naar wav format,
dan kan je de soundjes overal in gebruiken...

Back