Waar vind ik mooie echte drumsamples

De NS Kit klinkt fantastisch!

Ben de afgelopen weken bezig geweest om het volledige pack
om te zetten in een grote multi voor op m'n S5000... op 4x stereo
outputs: Kick, Snare/Toms, Hatz, Cymbals.

Sommige samples zijn over 14 velocities gesampled,
wat betekent dat je het over meerdere keygroups in een program
moet spreiden (op de S5000 althans)... pielwerk!
Verder met de splash cymbals dmv. pitchshift een aantal extra splash
programmas gemaakt, erg handig voor het meer opzwepende werk!

Toen dat klaar was, een drum-map in Cubase gemaakt.

De 4 stereo outputs van de S5000 gaan naar m'n Mackie 1604CR,
en daar wordt alles gesubmixed, en dan door de JoeMeek SC2 Classic
naar de Roland VS2480 in stereo. Op de Mackie heb ik een Lexicon
MPX100 als send, werkt prima voor de ambience.

Als een drumkit goed is opgenomen, is er een heleboel mogelijk met
alleen EQ en reverb (chamber/room/ambience). Vooral EQ wordt dan
een werktuig met enorm veel kracht.

Ik vind de NS kit zelf zo goed klinken, en de setup is nu zo flexibel
dat sinds een paar weken al m'n drumtracks voor rock en pop ermee
gemaakt worden.
Omdat het zo'n grote set is, zal het waarschijnlijk wel nog een paar
maanden duren voordat ie echt klaar is, maar ik ben nu al heel erg
onder de indruk.

Mvg.

CoolRunning

Wizoo heeft een acoustische drumkit op een sample-CD die ook supergoed klinkt en ook op belachelijk veel velocities is gesampled, in 24bits

waar vind ik de mooiste drumklanken?

In je eigen huisntuinkeuken badkamer zolder, riool....:D

Ik verklaar mij nader:

Heb nml een aantal heeeel goede sample cd's en ben net aan een nieuw kunstwerkje bezig en ik vond nu eens op geen enkele k*t-cd hetgeen ik zocht, nml een blik-ijzerachtige "klang!" die maar nergens te vinden was.

Op een gegeven moment dacht ik, "f*ck!" waarom niet, allemaal den hoogsten boom in, even de AT4033 ondersteboven gehangen en in de keuken had ik een sierblik van GORDON SCOTCH :{ staan, die gepakt en in de schuif ook nog een houten kooklepel en hup met de handvatkant en deksel eraf tegen het uiteinde kloppen, alles de sampler in; tak, bli-ijk!, mot, sigell!, enkele verschillende soorten slagen opgenomen en...

Resultaat: problem solved! Mooi resultaat na nog wat tweakwerk.

Wat houd dat nu in? Dat je je best niet blind staart op drumbox'en en super- live-sample cd's. Enkele goede volstaan uiteraard en een must in huis, maar wou je maar meegeven dat inventiviteit je sneller en soms ook zeer goed uit de brand kan slepen.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik hier elke dag op een koekendoos lig te slaan hè 8o)

veel drumgenot!

:mega:

AAAAHHHH vette shit man,,, bedankt...zeer bruikbare andere dingen ook nog,,,:yamaha:

Laatst gewijzigd:
In Reason zit een refill genaamd "Groovemaster Rock" (zoiets..). Dit zijn best bruikbare geluiden.

In Reason hang je een delay en een reverb eraan, wat velocity en pitch changes opnemen en het klinkt als of je zelf zit te rammen op een drumstel. Verder is een para-eq ook wel handy.

Zo neem ik rockdrums op - de rest van mijn drums haal ik uit hardware - daar kan de soft weer niet tegen op - vind ik :).

Fxpansion heeft trouwens een nieuwe vsti gemaakt: een v-drumstel. Misschien is het wat? Ik ga er ook 's naar kijken.

Hoop dat je er wat een hebt.

Bye,

Back