Virus TI vertraagd + reviews?

ad 1) nope. geen automation problemen hier
ad 2) geen last van patchnaam-vaagheden: weet je zeker dat je de goeie part hebt geselecteerd in de vsti?
ad 3) heel af en toe, maar dat heb ik alleen als ik de audio over usb bus gooi. menu Midi > Reset doet wonderen. maar bij mij was het niet echt hinderlijk ofzo.
ad 4) nee, ook geen last van
ad 5) de "freeze" optie is nog niet geimplementeerd. komt in een volgende update.

speaking of updates: al geupdate naar 1.0.2r2?
let op: dat is NIET ALLEEN een OS update, maar ook VSTi dus eh.

cheers.
joost.

@Acidfever: ik weet het, maar ga voorlopig nog even troubleshooten en kijken wat ik wel en niet kan met SX2. Kost me anders weer een flinke duit.

@Josti: ik heb die versie die de Mike Clark soundsets nog bevatte. Niet diegene die nu op de site staat, maar die heeft hetzelfde versienr. Zover ik weet hebben ze daar alleen die soundsets uitgesloopt.

Origineel geplaatst door MikeJarod
@Acidfever: ik weet het, maar ga voorlopig nog even troubleshooten en kijken wat ik wel en niet kan met SX2. Kost me anders weer een flinke duit.

Ik weet precies waarover je het hebt, als het goed is krijg ik maandag mijn 3 Update binnen.

avs, wat voor issues ben jij tegengekomen dan?

- Wanner aangesloten op USB, geen midi receiving van externe HW
- Arp onstabiel
- Soms na een minuut of 20 VControl draaien houdt mijn midex er compleet mee op...reboot
- Noten blijven hangen, worden overgeslagen
- Vastlopers Virus bij gebruik VControl

Dit zijn zo'n beetje de meest verontrustende "uitdagingen"...

groet,

avs

Mmmmkay.

Nou, dat ging een paar dagen goed met SX3, maar de timing problemen zijn weer terug.

Maar ik ben er wel achter hoe het komt: Unison.

Is een arp-geluid unison free loopt het strak. Gooi je er Unison overheen: bingo.

Luister maar naar de attachment.

Joost.

[edit] nog een nieuwe toegevoegd met een extra paar bars met unison terug op 0: loopt weer strak

Attachments

• ti_syncproblem_by_unison2.mp3
    753,5 KB · Bekeken: 171
Die loopt er inderdaad redelijk naast ja.

Nouja...bugreport doen zulen we maar zeggen.

:erm: jeez', 'k hoop dat er een update-je voor komt! Da's nogal een bug voor een ding van zo'n 3750,- gulden..

'k Zou 'm verkopen; IEDEREEN!! Dumpen voor wènâg !! :D

Haha, no way dat ik hem dump.

Er zitten veel te veel andere goeie toevoegingen in dat ding dat ik hem voorlopig echt niet weg doe.

Alleen is het jammer dat die arp niet strak loopt. Ik bedoel: nu doen ze er een Arpeggio editor in zodat je custom arps kunt bouwen, loopt de arp weer niet strak. Da's dan wel weer zonde.

Cheers.
Joost.

Ik vind het allemaal maar vaag. Ik heb bv helemaal geen last van een rotte arp (via USB). Wel weer van automation die verkeerd gaat. Lijkt wel alsof iedereen een ander probleem heeft.

We are infected :)

Ik vind het allemaal maar vaag. Ik heb bv helemaal geen last van een rotte arp (via USB). Wel weer van automation die verkeerd gaat. Lijkt wel alsof iedereen een ander probleem heeft.

We are infected :)

DAT is volgens mij dus de kracht van de TI, random problem generator.

Probleem is dat die generator bij mij overuren draait, lijkt wel of ik de versie met 3 RPG's heb....

ter overdenking: de 10 maanden "uitstel" + er zijn nog veel lastige bugs in het product nu
icon5.gif

Mee eens Roel, maar we hebben het nu wel _alleen_ over VirusControl. Standalone is ie prima te gebruiken zover ik weet (alleen die arp weet ik niet zeker).

Als ik een maand geleden de keuze had gekregen 'uitbrengen met bugs of wachten' had ik het eerste gekozen. Kinderziektes hou je toch wel als iets net nieuw is.

Toch even op strandaard gebruik terugkomend;

Wanneer ik iets zwaardere stukken speel op mijn KC naar de TI, blijven er soms noten hangen, of de noten worden later ten gehore gebracht en langer dan dat ik deze gespeeld heb....

@Roel:

Die 10 maanden uitstel zal ook wel te maken hebben met het feit dat bepaalde zaken echt aan de sequencer ligt. In zulke gevallen moet je nauw samenwerken met Steinberg, Emagic/Apple en Ableton om die problemen weg te werken.

De hadden die TI nog wel veel langer uit kunnen stellen totdat het product OF 100% zonder bugs was, maar dan was de synth denk ik nooit uitgekomen. Ik denk dat ze ervoor hebben gekozen om het apparaat te releasen als er een minimaal lijstje met Sequencers zou zijn waarin het product voor 99% goed functioneert.

Als ze hem 10 maanden eerder hadden gereleased hadden er echt ZOVEEL MEER bugs in gezeten (waarschijnlijk) dat ze echt geen goeie punten zouden hebben gescoord. Het product wat ze nu uitbrengen is nog zeker niet perfect, maar de bugs zijn wel te overzien en te fixen. En Access heeft wat dat betreft nog een onberispelijke staat van dienst.

Ik neem het op de koop toe, met het vertrouwen dat Access met zorg naar de problemen kijkt. En geloof me, dat doen ze. Er was een kerel op de Access mailinglist die erachter kwam dat bepaalde geluiden klikjes gaven op het moment dat je in de config de 'Lfo Mode' op 'Voice Steal' zet. Echt, dat soort wazige "op het eerste gezicht niets met elkaar te maken hebbende" dingen. En dat is ook gewoon geconfirmed door Access en ze hebben toegezegd dat ze dat fixen.

Ook staan ze open voor feature requests. Dus het kan echt alleen maar beter worden.

Maar updates gooi je niet snel-snel-1-2-3 het net op. Die moeten ook weer getest worden, dus updates uitbrengen kost tijd. Anders krijg je weer dat een developer per ongeluk weer wat commerciele banks in een dir laat staan zoals de vorige keer *kuch* :-D.

Cheers.
Joost.

i know i know... was zelf de eerste in nederland met de virus kc... :) die was ook niet bepaald vlekkeloos te noemen. speel weleens wat overdenkingen uit om te kijken hoe anderen erover denken :)

Jaahaa hij is binnen :D

Meteen in 'n rack gehangen (hij neemt meer dan 4u in beslag dankzij de onhandige plaatsing van de gaten?).

the vertical position of the holes of the very first batch of rack mounting
kits is off by a small amount. the wrong position, introduced by a rounding
error when converting from imperial units to metric units, is only true for
a small amount of rack mounts. mounting is only a problem if you use a rack
with fixed holes. the ones we ship by now are perfectly OK. to get a
exchange part, you need to contact access support. sorry for any
inconvenience caused.

Back