Virus TI vertraagd + reviews?

gelukkig was ik daar voordat ik serieus gear ging kopen ook al achter :))

Laatst gewijzigd:
Zin er nooit mensen die weleens bij zichzelf denken waar ben ik in godsnaam mee bezig. Zo kun je tot je dood wel blijven updaten. Investeer het geld,moeite en tijd liever in het maken van een mooie track. Ik ga al bijna overgeven als ik mensen zie die na een maand hun virusc alweer te verkopen om een TI te halen,4 a 5 jaar verder en daar gaan we nogmaals etc etc etc etc.....

Weet je waarom zoveel mensen op software overstappen omdat ze op den duur verzuipen in de hardware synths die als paddestoelen uit de grond komen en daarnaast ook nogeens een kapitaal kosten HELEMAAL als je ook nogeens voordurend gaat updaten.

Maar die Virus TI kun je die hellemaal via software bewerken? Trouwens wel handig als je hem in je rack hebt hangen eigelijk. Snap ik dan niet dat ze dat niet eerder bedacht hadden he.:confused:

Origineel geplaatst door Jan VS. Jaap

Maar die Virus TI kun je die hellemaal via software bewerken? Trouwens wel handig als je hem in je rack hebt hangen eigelijk. Snap ik dan niet dat ze dat niet eerder bedacht hadden he.:confused:

je zegt het zelf al, virus TI is dus wel degelijk een grote verbetering t.o.v de C. Alhoewel deze toch ook wel via een editor (sounddiver ofzo) te editen moet zijn).

Achja.. heb er toch allemaal geen cash voor. =(

:confused: Ja, dat zie ik ook niet helemaal: je koopt een (redelijk prijzige) hardware bak, en gaat dan NOG met de pc/mac werken..?

Zal wel weer iets over 't hoofd zien.. :stupid

Origineel geplaatst door Zoidsity
:confused: Ja, dat zie ik ook niet helemaal: je koopt een (redelijk prijzige) hardware bak, en gaat dan NOG met de pc/mac werken..?

Zal wel weer iets over 't hoofd zien.. :stupid

ook andersom: de knoppen van je soft synth (CS80V etc.) met de virus Ti Hardware aansturen.

een interessant konzept.

Zit wel wat in; een aparte controller voor je softsynths heb je dan niet persé meer nodig.

Origineel geplaatst door Jan VS. Jaap
Zin er nooit mensen die weleens bij zichzelf denken waar ben ik in godsnaam mee bezig. Zo kun je tot je dood wel blijven updaten. Investeer het geld,moeite en tijd liever in het maken van een mooie track. Ik ga al bijna overgeven als ik mensen zie die na een maand hun virusc alweer te verkopen om een TI te halen,4 a 5 jaar verder en daar gaan we nogmaals etc etc etc etc.....

Ik moet zeggen Jan VS. Jaap, dat jij al een aantal zéér interessante en waardevolle replies hebt neergezet hoewel je vrij nieuw bent voor SF.
Eindelijk krijg ik er hier een bondgenoot bij. Bij elk nieuw apparaat dat het daglicht ziet begint half het SF ledenbestand te hyperventileren. Dat was niet anders met alle vorige Virussen, Ion's, Nova's...noem het maar op. Om dan 6 maand later te worden afgedaan als : "Het is niet mijn ding" Ik word er haast moedeloos van.
Ook ik kan er niet met mijn verstand bij dat mensen bijvoorbeeld een Ion kopen (heb zelf net 1tje gekocht) om die na 2 maand al weer te dumpen met het ongeldige excuus : Het is niet mijn ding. Kom nou. Ik zal je wat zeggen Jan : ELKE SYNTH IS MIJN DING !OM HET EVEN WELKE SYNTH IS MIJN DING
Goedgelovige zielen trappen dan ook met beide voeten in de fnuik die de industrie spant. Als ik op de website van Acces ga lezen over de nieuwste TI, dan wordt het weer voorgesteld alsof dit het meest wonderlijke apparaat is dat eindelijk de oplossing bied voor je probleem. Net terwijl het probleem niet de synthesizers zijn, maar wel de mensen die geen aanvaardbare arrangementen weten te bouwen...met om het even welke synth !!! Muziek maken is veel meer dan het scoren van synths. Iedereen staart zich blind op specs, maar de essentie wordt totaal vergeten.
Niet de synths, maar de bedieners ervan bepalen het resultaat. Ik ken jongens die met een "domme" JV1080 bloedmooie arrangementen bouwen. Simple as that !
Als je de uitleg van Acces mag geloven, dan is alles wat ze ooit hebben geproduceerd (A, B, C, ...) rommeltjes vergeleken bij de nieuwste TI. Oscillatoren vliegen je om de oren, hij kan dit en dat en zus en zo...maar uiteindelijk maakt het geen moer uit zolang de bediener ervan geen orginele arrangementen weet te verzinnen.

Anyway, ik denk dat die TI er best vet uitkomt. Maar ik ga geen 2500 euro uitgeven. Ik wacht liever tot hij binnen 6 maand minder dan de helft waard is en ik op één of ander individu stoot die hem dumpt omdat het niet zijn ding is...
WOOOOOOHAHAHAHAHAHA

Deze thread : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=436947#post436947
toont dan ook exact aan wat ik bedoel. Het gaat over de ooit zo opgehemelde Virus A.
Toen die het daglicht zag begon ook iedereen te hyperventileren. Nu is hij niets meer waard. Kom nou.
Waar zijn we mee bezig ??? Komen veel SF-leden nou echt niet verder dan "knoppen gefreak" ?

Zo hoor je bijvoorbeeld vaak : De NordLead 1 is een "mager" apparaat, klinkt te dun weet ik wat nog allemaal voor onzin.
Ik was één van de eerste bezitters van de NL in België. Mijn NL1 is NOOIT te koop. De eerste die nu nog durft beweren dat de NL "dun" klinkt, die kom ik persoonlijk zijn monitors opblazen met een aantal zelfgemaakte basjes die het karton door de studio doen vliegen. Met garantie !
De eerste die nu nog beweerd dat de Nova, de Q, de KC, de M1000, of om het even welk apparaat "niet zijn ding" is of "dun" klinkt of om het even welke drogreden vind om eender welk apparaat af te breken, die zal voortaan zwaar dalen in mijn achting en in mijn ogen eigenlijk beweren dat hij totaal geen kaas van synthesizers heeft gegeten.

Aan de "verrader" (wie was het ?) die hier laatst zijn A6 verkocht : Ga koekjes bakken !

Laatst gewijzigd:
Als die die koekjes meeneemt (he Roel)
Komen jullie bij mij op de koffie.

Skel probeert mijn speakers om zeep te helpen met een NL.
Want ik geloof niet dat zoiets mogelijk is met een NL.

Maakt Roel wat foto's voor ons nageslacht.

Maar het hypen klopt wel. Maar goed we zijn allemaal volwassen verstandige gearfreaks. :)
Het is gewoon leuk om een nieuwe synth helemaal uit te pluizen en te analyseren.
En het klopt ook helemaal. 'elke synth heeft wel wat'
Heb ook nog nooit een synth gehad of bespeeld waarmee ik niets zou kunnen aanvangen. Zelfs geen VL-1 waar je hele mooie leads uit kunt halen.

Maar denk dat het hier om nog een factor gaat nl het introduceren van een apparaat eind 2004 en pas in april 2005 of zo eindelijk het ding op de markt te gooien.

Origineel geplaatst door fuse

Maar denk dat het hier om nog een factor gaat nl het introduceren van een apparaat eind 2004 en pas in april 2005 of zo eindelijk het ding op de markt te gooien.

ja als je dan een echte G-SLuT bent en net de oude in verkoop had dan is het wel echt lang zonder Virus zitten. De vraag is of je daartegen nog wel weer besmet wil worden met dat Virus.
Of is het iets wat nooit meer uit je bloed een kan? Het echte Virus of het G-Slut virus, welke was het?

Ze allebei willen is voor echte verslaafden, het ultieme 'Shot' zodat je weer een jaartje verder kan. Weer het ontwijken van dat super arrangement of super struktuur, omdat je jezelf toch zonodig dat jaar aan die nieuwe handleiding moet om het te ruiken en elk menu'tje wil uitgebreid proeven.
Of kan het ook samen?
Dat nieuw menu die extra oscillator, dat extra effect samen met dat nieuwe super-idee of super arrangement?

In beide gevallen, veel succes!

:mega:
:verkoght:

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Aan de "verrader" (wie was het ?) die hier laatst zijn A6 verkocht : Ga koekjes bakken !

koekjes bakken ! goed idee! :W mijn koekjes krijg je niet, tenzij van eigen deeg.
als je jezelf beter voelt in welk opzicht dan ook... ga dan eerst eens na of alles wat buiten je referentiekader cq bevattingsvermogen valt nou echt zo vreemd is.

verrader? (ik voel me even aangesproken (thanks fuse ;)), hoe dan ook., er zijn hier meer mensen die in redelijke tijd weer afstand hebben gedaan van hun a6. :) zal het even voor allen opnemen en mijn verhaaltje doen.

ik was zoals protohuman terecht opmerkte de eerste (correct me if i'm wrong. serienummer 40) bezitter van de virus keys c in nederland. waarom? juist ja, verliefd geworden op de kb, en toen ik op de messe de c tegenkwam wist ik meteen dat dát de synth was die ik zocht... meteen gekocht en 2,5 jaar (lees: tot eind november 04) met de kc gewerkt... want

laat er nou afgelopen najaar een lief forumlid geweest zijn die zijn a6 wilde ruilen tegen mijn virus (waar start het verraad, o grote skeletum?)... een optie die ik graag met beide handen aanpakte. (Want! ELKE SYNTH IS MIJN DING! en hoe dieper programmeerbaar, hoe liever)
waarom geruild als ik toch de geweldige virus c had waar ik alles mee kon? juist... omdat ik een virus met toetsen had, en liever een desktopmodel wilde... juist ja... klavier omwisselen omdat een gewogen klavier nu eenmaal beter speelt dan de toetsen van de virus zelf (kleine noot: de virus toetsen zijn superieur aan veel (veel ja, er zijn misschien uitzonderingen) andere toetsenwerkjes die worden gebruikt in dure synths (neem als voorbeeld de nord lead 3), en, omdat een desktopvirus zo lief op schoot kan liggen en verplaatst kan worden...

de a6 dus (jaaa ik heb m uiteindelijk verkocht!) vond (en vind!) ik een heeeele mooie bak, het geluid van de a6 is superieur.. echter ... in mijn optiek was het een goede deal om een in waarde aan het verzakken virus kc te verruilen tegen een meer waardevaste bak, die ik o zo graag eens lánger dan steeds 2 uurtjes wilde uitproberen en wellicht houden...
(budget is een factor die bij sommige mensen meespeelt) ....
ik had de, net als virus c geweldige, a6 dus... en 2 weken daarna kwam het bericht van de nieuwe virus ti ! (want daar ging dit draadje natuurlijk over) en ja, dat was de druppel om de a6 weer te verruilen tegen een desktop ti (het gewogen klavier is inmiddels ook in aantocht). dus verkopen die zooi !

dus ja: ik kies 1 bak, waar ik het meeste mee doe.. de virus dus en geen andy. op de virus maak je (ik in ieder geval) sneller schetsen van patches, en laat ik nou snel een schets van een geluid willen maken, zonder meteen 3 kwartier aan de finetuneinstellingen te hebben moeten zitten, a6 olé!) (flame me, ik kan niet programmeren?) :).. anyway: uiteindelijk kies je toch voor de synth die het beste bij je werkwijze past. niet? (je gaat toch ook niet meteen de eerste auto die je kon betalen als topmodel auto beschouwen zonder dat je ooit in een andere bak hebt gereden?)

tot slot: er waren dus meerdere verraders onder ons... degene die zijn a6 wegdeed voor mijn virus, ik, de koper van mijn a6, die m na 2 a 3 weken weer heeft verkocht... (verraders? nee, ik denk dat het stuk voor stuk verstandige keuzes waren).
waar en bij wie de a6 nu is geeindigd... lijkt me een mooie vraag om dit bericht mee af te sluiten. degene die het goede antwoord weet, mag bij mij een kopje thee en een (niet zelfgebakken) koekje komen halen. :koffie:

(excuses voor het hoofdlettergebruik en interpuntie, maar ik wil nu graag aan mijn biertje beginnen waar ik o zo aan toe ben ;)) (of misschien koekje erbij.. lekker bakje thee... hoppa!)

dè wast! :doei:
dit was mijn spreekbeurt, wie heeft er nog vragen?

Origineel geplaatst door fuse
Als die die koekjes meeneemt (he Roel)
Komen jullie bij mij op de koffie.
Skel probeert mijn speakers om zeep te helpen met een NL.
Want ik geloof niet dat zoiets mogelijk is met een NL.
Maakt Roel wat foto's voor ons nageslacht.
Maar het hypen klopt wel. Maar goed we zijn allemaal volwassen verstandige gearfreaks. :)

En zo is er toch weer wat leven in de brouwerij.:mexico:

En ja sorry. Heb ik de topic weer verknald. Het ging dus om de Virus TI die er overigens netjes uitziet.
Hoe die zal klinken, daar twijfel ik niet echt aan.

F|A|N|T|A|S|T|I|S|C|H|!

Wat een heerlijk warme (verhitte) gemoederen!!! Het lijkt wel een anti-trance thread ;)
En dat om een synth die er nog niet eens is!

Evengoed, je ziet dus wel een enorme stijging in het aantal virussen tweedehands op de markt komen. Nu nog even wachten tot de prijs daalt als de TI er werkelijk is... Er gaan een hoop mensen een B of een C erbij nemen IMHO :W :biertje:

Maar iemand nog een feitelijk nieuwtje van de vrienden van Access?:engel:

Origineel geplaatst door RedTitan
Maar iemand nog een feitelijk nieuwtje van de vrienden van Access?:engel:

jep. ik wel. het gaat goedkomen volgens de laatste berichten... (de vraag blijft alleen wanneer want dat is niet concreet vermeld).

ik las op gearjunkies dat de nieuwe virus beschikbaar zou zijn per 1 februari...
vraag blijft echter in hoeverre dit nieuws echt door access bekend is gemaakt, of dat het één van de vele speculaties is.

het is gewoon 1 grote onduidelijkheid voorlopig. niet leuk!

Laatst gewijzigd:
he, guys,

ik heb zo'n beetje last van een dilemma:

Ik heb nu een Virus B, en ben daar heel tevreden over, ik blijf erbij dat dat m'n beste synth is.

Maar ik heb dringend een controller keyboard nodig en een USB2-audio-interface en ik heb echt plaatsgebrek in m'n setup.

dus dacht ik, waarom niet een Ti aanschaffen en de Virus B verkopen? de Ti heeft alles. als ik een aparte audio-interface (6 analoog out, 2 analoog in, didital I/O ) moet kopen en een controller keyboard, dan ben ik ook aardig wat geld kwijt, plus al die aanslluitingen en kabels weer. er ligt al genoeg 'spaghetti' achter m'n setup

Wat zouden jullie doen ?

En nog dit: kan de audio-interface van de Ti voor alles gebruikt worden, ik bedoel, naast je sequender-software , met de VirusControl-plugin, kan je ook alle andere audio van andere software afspelen, dus is dit een COMPLETE onafhankelijke audio-interface ?

Indien ja, dan wordt het interessant, maar de prijs, tja, ...ligt wel hoog
en ik twijfel of ik die Hypersaw en extra voices en toeters en bellen wel allemaall nodig heb

Origineel geplaatst door Jitterbug
he, guys,

dus dacht ik, waarom niet een Ti aanschaffen en de Virus B verkopen? de Ti heeft alles. als ik een aparte audio-interface (6 analoog out, 2 analoog in, didital I/O ) moet kopen en een controller keyboard, dan ben ik ook aardig wat geld kwijt, plus al die aanslluitingen en kabels weer. er ligt al genoeg 'spaghetti' achter m'n setup

Zijn die outs niet gewoon outputs van de virus? [edit] ik las net dat het ook een geluidskaart is[/edit]

analoog in voor je vocoder of fx over anderspul.

Volgens mij heb je naast die virus bijna niets meer anders nodig, stemmen zat.
Dus die die plugs die je wilt controllen gebruik je toch niet meer!

Origineel geplaatst door Roel
ik koop straks lekker een virus, ga m editten met de knoppen, en aansturen via midi. zo.

My kind of guy!

Back