Origineel geplaatst door BelgianGuru
Dit is toch wel een mooi beestje. Spijtig dat hij enkel die friggin supersaw zo uitgebreid toont. Voor die prijs begin ik nu toch te twijfelen of ik verder spaar voor een V-synth of een Virus Ti. Mooie integratie met cubase, vindik netjes gedaan, zou wel eens de doorslag kunnen geven :O
ik vind het een mooie synth die ti, maar op basis van dit filmpje zie ik eigenlijk maar bar weinig extra's t.o.v. wat ik nu heb met de virus c.
de echte eyecatchers van de ti zijn:
hypersaw:
heb ik in mijn studio al gechecked middels de roland jp8000, en ik heb sounds in de virus c die niet onderdoen voor wat ik hoorde kwa sound uit die ti.
librarian via software van de ti:
Heb ik nu ook al, ik gebruik midiquest 9 xl met de vsti librarian plugin. daarin kan ik alle presets zeer simpel managen binnen mijn cubase omgeving.
Editor in cubase voor de virus ti:
ook onder controle middels midiquest 9 XL vsti plugin. elke patch is gewoon simpel te editten en te automaten in cubase zelf. dus geen meerwaarde tov wat ik nu al heb.
3 stereo geluidssporen middels een usb stream van de ti naar cubase:
heb ik nu ook al via ADAT, 3 stereo outputs hebben hun eigen adat sporen binnen cubas
full fx sectie per kanaal in de ti:
dit mist inderdaad in de virus C. In de praktijk mis ik het niet echt aangezien elke sound die ik gebruik zijn eigen spoor heeft in cubase waarover ik de vsti fx laat lopen.
wavetables in de ti:
Ja, dat is inderdaad een gave addon en zit niet op die manier in de virus c.
Arpeggiator (vrij defineerbaar) per preset in de ti:
Zit ook niet in de virus c. Mooie functie.
als ik bovenstaande punten steeds weer opnieuw afweeg voor mezelf vraag ik me af of het de moeite waard is om te upgraden naar een ti als je al een virus c hebt. zeker als je nagaat dat heel veel van de zaken die ze nu groots aankondigen al lang kan in een sequencer (zoals editting en librarians en adat sporen)
Voor mensen die nog geen virus C hebben is dit natuurlijk helemaal geweldig. de specs liegen er niet om, maar zo vernieuwend als ik hem verwacht had vind ik hem op basis van de video niet echt.
zeker gezien de nieuwprijs die je neer moet gaan leggen voor een virus is het een lastige beslissing. in mijn geval de virus keys is 2350 euro. dit is toch 5200 gulden, daar moet toch echt wel iets tegenover staan wil je dat uitgeven aan een nieuwe synth.
Afwachten voor mij dus, totdat ik hem uitgebreid kan checken in de muziekwinkel.
lastig allemaal weer