Virus TI vertraagd + reviews?

Over de Fusion...ze zeggen nergens dat het een volledige IONM engine is...alleen dat ze die ook hebben en dat die retegoed is (maar ja ze scheppen ook op over de Andromeda). Over het aantal effecten wordt niet geschreven op die site.

Ik zie beide bakken, ookal zijn ze anders, wel als concurrenten in die zin dat het allebei topbakken lijken te zijn met geweldige nieuwe geluidsmogelijkheden en door de prijs (en ruimtegebruik) zullen de meeste van ons ze niet snel allebei aanschaffen.

ff een vraagie over dat nieuwe ding.

Kun je er nou echt totaal andere geluiden uit halen invergelijking met de C (bedoel hier mee, andere modulatie mogenlijkheden mee evenals totaal andere geluiden die niet met de C te evenaren zijn. of heeft ie gewoon een hoop extra`s en een betere geluidskwaliteid en die extra dikke SAW.

Origineel geplaatst door metatron
Kun je er nou echt totaal andere geluiden uit halen invergelijking met de C
Die nieuwe zaagtand en de wavetables zorgen voor geluiden die je niet uit de C kan halen.

Voor de rest is onafhankelijke fx per part natuurlijk ook een mooie feature.

Wat moet ik me bij wavetables voorstellen kon er niet zo veel info over vinden?
Dit staat op de Access site :
Alongside the award-winning VIRUS oscillator models, two completely new types have been added. First is the real Wavetable oscillator model. This unique algorithm can blend waves to create evolving motion or switch between them to create gritty lo-fi textures
De (voor mij) bekendste hardware synth die dit ook heeft is de Waldorf PPG, hier is al een tijdje ook een VSTi versie van. Wavetables kunnen voor hele rare effecten zorgen, perfect om 'bewegende' pads te maken.

ik moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk ben van de video van de Namm, niets baanbrekend nieuws ten opzichte van de virus C imo... edit: zelfde karakteristieke klank

Laatst gewijzigd:
Wat moet ik me bij wavetables voorstellen kon er niet zo veel info over vinden?

In het kort is het een hele serie verschillende achtereenvolgende enkele golfvormen die je kan kiezen als oscilator.

Origineel geplaatst door Thoraval
ik denk zowieso dat de meeste mensen in dit topic dat ding pas echt zullen kopen als ze hem gehoord hebben, ik iig.
en het was toch míjn topic :P

En tja hoe meer knoppen hoe minder diep de menuuus gaan over het algemeen dan. Vind ik wel prettig, meer hands-on enzo

nou. tja. veel mensen kennen natuurlijk al de Virus a/b/c/d/e/f/g/etc. Dus het is denk ik geen verrassing wat dit monstertje kwa geluiden kan. Ik raak wel steeds enthousiaster :bekdicht: (en dat is niet goed voor mijn portomonaie).

Ik heb net de video bekeken en moet zeggen, waarom heeft die gast een zonnebril op? vond ik irritant. anyway, dat gezeik over die superhypersaw, leuk, maar totaal irrelevant voor de mensen die GEEN trance maken (zijn die er die in dit topic gereageerd hebben en zoja waarvoor zou jij hem dan willen gaan gebruiken?).

Wat ik wel zou willen weten is of de vst effecten die je gebruikt op de 3 stereo bussen binnen je sequencer omgegeing dan ook weer gereroute worden via de outputs van de Virus? Anders zou je dit alsnog via de outputs van je geluidskaart moeten doen.

van de virus site...
The new VIRUS hardware is also well-equipped to capitalize on the power of Total Integration. With 24-bit 192KHz balanced analog, S/PDIF I/O and MIDI in and out ports, the new VIRUS is well-suited for use as the main audio and MIDI I/O center for your entire rig. These functions are especially practical for the laptop studio, offering an unmatched range of features and capabilities from one product.

daar uit begiijp ik dat het in elk geval wel de bedoeling moet zijn... maar duidelijk zijn ze niet...

Origineel geplaatst door nomore
nou. tja. veel mensen kennen natuurlijk al de Virus a/b/c/d/e/f/g/etc. Dus het is denk ik geen verrassing wat dit monstertje kwa geluiden kan. Ik raak wel steeds enthousiaster :bekdicht: (en dat is niet goed voor mijn portomonaie).

Ik heb net de video bekeken en moet zeggen, waarom heeft die gast een zonnebril op? vond ik irritant. anyway, dat gezeik over die superhypersaw, leuk, maar totaal irrelevant voor de mensen die GEEN trance maken (zijn die er die in dit topic gereageerd hebben en zoja waarvoor zou jij hem dan willen gaan gebruiken?).

Wat ik wel zou willen weten is of de vst effecten die je gebruikt op de 3 stereo bussen binnen je sequencer omgegeing dan ook weer gereroute worden via de outputs van de Virus? Anders zou je dit alsnog via de outputs van je geluidskaart moeten doen.

Waarom hij een zonnebril ophad,omdat hij mischien de avond ervoor zich hellemaal lam gezopen heeft en tijdens de Nam schijtziek wordt van al die mensen die wel erg benieuwd en opgewonden het geluid van de hypersaw zouden willen horen,zou ook nog Paul van Loon kunnen zijn maar dat terzake. Snappie?

Superhypersaw relevant voor de mensen die geen trance maken,niet relevant voor de mensen die trance maken,die hebben een jp8000 bedoel je zeker? Of draai ik jouw vraag nou om. Die hypersaw is echt wel te gebruiken in tig verschillende stromingen,hij hoeft natuurlijk niet altijd gedetuned te worden. Lijkt me juist zeer geschikt voor verschillende stromingen van 60ies tot klassiek zoals beethoven altijd zei. Het is de kok en de keuken zoals men altijd zegt,althans de mensen die ik ken.

cheers.

Origineel geplaatst door dries
wat zijn die anti virus zeurders stil geworden...:gaap:

Wat hebben die mensen die zitten te wachten op hun TI weinig om handen dat ze dit soort posts gaan plaatsen 8o)

Wat zijn die slots nou eigelijk precies ?

En weten we al of de nieuwe reeks ook alle geluiden van de indigo serie I bevat ?
Kan ik ook de upload van 512 sounds voor de virus indigo I inladen in de nieuwe serie?

Access zelf kon mij dit eind decenmber niet vertellen ;{ =(

Wat moet je met indigo sounds? Dit ding is veel vetter!

Tja die hypersaw klinkt als een C en dan lekker in de unison...die FM erbij is zekers cool....

Leuk ding.... die Ti

Dit is toch wel een mooi beestje. Spijtig dat hij enkel die friggin supersaw zo uitgebreid toont. Voor die prijs begin ik nu toch te twijfelen of ik verder spaar voor een V-synth of een Virus Ti. Mooie integratie met cubase, vindik netjes gedaan, zou wel eens de doorslag kunnen geven :O

Origineel geplaatst door BelgianGuru
Dit is toch wel een mooi beestje. Spijtig dat hij enkel die friggin supersaw zo uitgebreid toont. Voor die prijs begin ik nu toch te twijfelen of ik verder spaar voor een V-synth of een Virus Ti. Mooie integratie met cubase, vindik netjes gedaan, zou wel eens de doorslag kunnen geven :O

ik vind het een mooie synth die ti, maar op basis van dit filmpje zie ik eigenlijk maar bar weinig extra's t.o.v. wat ik nu heb met de virus c.

de echte eyecatchers van de ti zijn:

hypersaw:
heb ik in mijn studio al gechecked middels de roland jp8000, en ik heb sounds in de virus c die niet onderdoen voor wat ik hoorde kwa sound uit die ti.

librarian via software van de ti:
Heb ik nu ook al, ik gebruik midiquest 9 xl met de vsti librarian plugin. daarin kan ik alle presets zeer simpel managen binnen mijn cubase omgeving.

Editor in cubase voor de virus ti:
ook onder controle middels midiquest 9 XL vsti plugin. elke patch is gewoon simpel te editten en te automaten in cubase zelf. dus geen meerwaarde tov wat ik nu al heb.

3 stereo geluidssporen middels een usb stream van de ti naar cubase:
heb ik nu ook al via ADAT, 3 stereo outputs hebben hun eigen adat sporen binnen cubas

full fx sectie per kanaal in de ti:
dit mist inderdaad in de virus C. In de praktijk mis ik het niet echt aangezien elke sound die ik gebruik zijn eigen spoor heeft in cubase waarover ik de vsti fx laat lopen.

wavetables in de ti:
Ja, dat is inderdaad een gave addon en zit niet op die manier in de virus c.

Arpeggiator (vrij defineerbaar) per preset in de ti:
Zit ook niet in de virus c. Mooie functie.

als ik bovenstaande punten steeds weer opnieuw afweeg voor mezelf vraag ik me af of het de moeite waard is om te upgraden naar een ti als je al een virus c hebt. zeker als je nagaat dat heel veel van de zaken die ze nu groots aankondigen al lang kan in een sequencer (zoals editting en librarians en adat sporen)

Voor mensen die nog geen virus C hebben is dit natuurlijk helemaal geweldig. de specs liegen er niet om, maar zo vernieuwend als ik hem verwacht had vind ik hem op basis van de video niet echt.

zeker gezien de nieuwprijs die je neer moet gaan leggen voor een virus is het een lastige beslissing. in mijn geval de virus keys is 2350 euro. dit is toch 5200 gulden, daar moet toch echt wel iets tegenover staan wil je dat uitgeven aan een nieuwe synth.

Afwachten voor mij dus, totdat ik hem uitgebreid kan checken in de muziekwinkel.

lastig allemaal weer :erm:

hypersaw:
heb ik in mijn studio al gechecked middels de roland jp8000, en ik heb sounds in de virus c die niet onderdoen voor wat ik hoorde kwa sound uit die ti.
Ik heb nog geen Virus (TI staat wel in bestelling), maar ik ben wel geinteresseerd hoe je dat gedaan hebt. Heb je 3x zaag detune+sub+unison geprobeerd ofzo? Waarom zou deze zaag dan idd een aanvulling zijn als jij soortgelijke geluiden uit je C kan halen? Als je dit doet vreet dit dan ook polyfonie?

zeker als je nagaat dat heel veel van de zaken die ze nu groots aankondigen al lang kan in een sequencer (zoals editting en librarians en adat sporen)
Niet iedereen heeft natuurlijk MidiQuest (ik geloof wel dat er een versie van SoundDiver mee wordt geleverd?) en ADAT, dus in dat opzicht is dat wel een voordeel voor 'nieuwe' gebruikers toch? Scheelt een mens weer knaken :P

Vergeet je trouwens de hogere polyfonie niet als pluspunt?

Uit jouw verhaal is idd op te maken dat de TI niet bijster veel nieuws voor jou biedt. OS updates etc zullen waarschijnlijk wel weer dingen gaan brengen die niet op een C zitten, maar goed dat is op dit moment koffiedik kijken :)

Origineel geplaatst door MikeJarod
Ik heb nog geen Virus (TI staat wel in bestelling), maar ik ben wel geinteresseerd hoe je dat gedaan hebt. Heb je 3x zaag detune+sub+unison geprobeerd ofzo? Waarom zou deze zaag dan idd een aanvulling zijn als jij soortgelijke geluiden uit je C kan halen? Als je dit doet vreet dit dan ook polyfonie?

ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt met de virus c. ik vind zelf dat de saw sounds enorm op die hypersaw lijken.
je kan hem hier downloaden: http://members.home.nl/dancevision/files/Quifster_virus_test.mp3

alle sounds (op de drums na) komen uit de virus.

Niet iedereen heeft natuurlijk MidiQuest (ik geloof wel dat er een versie van SoundDiver mee wordt geleverd?) en ADAT, dus in dat opzicht is dat wel een voordeel voor 'nieuwe' gebruikers toch? Scheelt een mens weer knaken :P

klopt, maar las je meerdere hardware synths gebruikt kun je midiquest daar ook voor gebruiken binnen cubase, dus het is het geld zeker waard.

Vergeet je trouwens de hogere polyfonie niet als pluspunt?

ja was ik inderdaad vergeten, dat is absoluut een pluspunt voor de ti, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog nooit tegen de polyphonie grens ben aangelopen in de virus c.

Uit jouw verhaal is idd op te maken dat de TI niet bijster veel nieuws voor jou biedt. OS updates etc zullen waarschijnlijk wel weer dingen gaan brengen die niet op een C zitten, maar goed dat is op dit moment koffiedik kijken :)

ja, ik ben enigzins teleurgesteld na het lezen van de reviews en het zien van de video, ik had er meer van verwacht tov de virus c. Maar dat is het gelijk het grote gevaar, je kan pas echt oordelen als je hem onder handen hebt gehad, misschien denk je er dan wel heel anders over :) laten we het hopen :{

Back