Virus TI vertraagd + reviews?

ga jij strax je net nieuwe virus openschroeven dan? :D
Ook mn andere spullekes schroef ik echt niet open hoor behalve als het écht moet :/

:D Zou wèl een gave actie zijn om gelijk als je 'm binnen hebt een TI te gaan circuitbenden.

Origineel geplaatst door Thoraval
ga jij strax je net nieuwe virus openschroeven dan? :D

als ik per sé mn modwielen om wil wisselen, waarom niet! ;) gelukkig heb ik dat probleem niet aangezien ik de desktopversie wil hebben

die virus ti heeft wavetables, nu mijn vraag welke andere synths modules hanteren ook nog wavetable synthese als ik het zo mag noemen? en wat betekend dit nu juist

De eerste synths die wavetable-synthese hadden warren de PPG waves.
Daarna heeft Waldorf deze techniek verder doorontwikkeld.
Volgens mij hebben alle synths van waldorf deze vorm van synth (misschien de latere modellen zoals de q en micro-q niet, weet dit niet zeker).
De prophet VS heeft volgens mij ook een soort van Wavetable-synthese, gecombineerd met vector-synthese.

Hoi ken hier ff wat ik van wavetable synthese weet:

bij wavetable synthese word er in plaats van standaard golfvormen als sinus blokvorm of zaagtand
door de osc gebruik gemaakt van samples.
deze samples zitten meestal vast in het geheugen van de synth en zijn in een groot aantal klieine
stukjes verdeeld. die stukjes kan je vervolgens gebruiken als golfvorm.
ik heb zelf een waldorf Q die er ook gebruik van maakt en ik vind het zelf een verschrikkelijk lekker geluid
geven.
gr michiel

Waves

Waves

De Waldorf Pulse heeft in ieder geval geen wavetable-synthese.

iets als de mälstrom bij reason dus?

Argh ik zit nog zo te twijfelen tussen keys versie en desktop :(

die wavetables klinken zeer vet, daar kan je zo van die onderwater achtige thrillerklanken mee maken (onderander) of van die rare afgestofte pads met iets dat op ring modulatie lijkt maar het toch niet is.. Er worden trouwens nog meer tables ge -add voor de release:)

Het leuke is dat het sweepen doorheen het spectrum van de wavetable ook kan ge-automatiseerd en zelfs gerandomiseerd worden via de mod matrix, dus de mogelijkheden zijn eindeloos

Ik zit hier naast de gast die de Tower of Integration demo heeft gemaakt. Het is een demo gemaakt op de Virus C, die tijdens de NAMM is gebruikt om te laten zien hoe de Virus TI als soundcard gebruikt kan worden (door een MP3 af te spelen op een PC). Een ander doel van de demo was om te laten horen dat de Virus ook anders kan klinken dan een VA synth.

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Ik zit hier naast de gast die de Tower of Integration demo heeft gemaakt. Het is een demo gemaakt op de Virus C, die tijdens de NAMM is gebruikt om te laten zien hoe de Virus TI als soundcard gebruikt kan worden (door een MP3 af te spelen op een PC). Een ander doel van de demo was om te laten horen dat de Virus ook anders kan klinken dan een VA synth.

heb je ook een mp3 link van deze demo?

aaaaargh ik kan niet meer wachten, heb net mn salaris binnen en dus genoeg bij elkaar gespaard om de TI te kopen maar jezus chrrrrrrrrr.
Ik lees net dat ze maar 1 midi-in port hebben, dus echt als midi interface gebruiken voor de rest van je gear zit er niet bij :(

Behalve... Wat ik me afvraag als je verschillende usb midi interfaces tegelijk gebruikt, is er dan ook een verschil tussen die interfaces kwa snelheid? En als dat nou zo is kan het dan zo zijn dat je midi apparatuur via interface 1 net iets eerder (of later) is dan via interface 2? Dat je dus weer latency krijgt :/ Of is het verschil over het algemeen zo nihil dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken :>

in theorie zou je de USB-midi interface die bij hun vsst driver gaat zitten moeten kunnen gebruiken zoals alle andere interfaces, (om je andere randmodules aan te sturen als je een TI-K hebt bv), de timing zit strak en voor de rest wordt het allemaal berekend door de driver van access, hoe datjuist zal in elkaar zitten weet ik ook (nog) niet :)

is nie geheel wat ik bedoel :X

Stel ik wil SX midiclock laten versturen via de virus, via behringer ctrl bcf, en via mn geluidskaart. Elk van de 3 midi interfaces heeft een apparte midi ketting eraan hangen. Kan het zijn dat de ketting die aan de BCF hangt vertraging heeft ten opzichte van de ketting die aan de TI hangt? Of andersom. Puur en alleen omdat ze andere drivers gebruiken etc?

ik hoor allemaal spannende verhalen over de sounds m.b.t. dat deze helemaal nieuw zijn....
dat er maar een paar nieuw in zijn en dat ze nog allemaal hetzelfde zijn als de B versie....

Laat ik het zo zggen ik heb een indigo 1, heeft de nieuwe TI compleet nieuwe sounds ?

Dit klinkt misschien weer wat zeikerig, maar ik wil dit effe weten... of de presets hieruit goed zijn...
Ik moet presets horen en als ik er een bruikbaar vind, preset ga ik hem nog vetter maken....
( das mijn werkwijze nu eenmaal
:W )

Als je een lekker wijfie ziet, ga je daar ook eerder mee aan de slag, ipv; een lelijk mokkeltje, waar je bij denkt misschien kan ik er toch nog iets van maken....:D ( sorry dames...)

Wanneer komt die kut bak nou eens?

En jaccis, wat heb jij toch met geluidjes en presets?

Koop dan een sample cd ipv een hele nieuwe synth???

Deze virus heeft nieuwe osc's, dus nieuwe klank opwekkers, dus andere en vooral meer mogelijkheden qua sound.

bv, de wavetables en de supervetteretecooledikkerdandikkehypersawosc (zo hadden ze die osc moeten noemen)wanneer die gebruikt zijn zijn ze niet uitwisselbaar met een eerdere virus.

hehe, het is net het sterke aan deze TI, dat ze een super aantal klanken kan saven. Er zullen zeker nieuwe klanken tussen zitten die gebruik maken van de nieuwe osc functies, maar je moet niet vergeten dat de "oudere" klanken die via de signature banks van sound designers aangeboden worden nog altijd even hip klinken, en die kan je dan gaan bewaren in de rom sectie van het aparaat. (16 banken in totaal). Vroeger moest je alle goeie klankjes gaan selecteren met sounddiver en dan schipperen tussen welke klanken je in de rom/ram banks wilde steken. Nu heb je veel meer vrijheid.

verdere Nieuwe klanken zullen ook wel niet uitblijven:) Bij access is de release date van een aparaat zelden een punt waarop nieuwe toevoegingen stoppen. technisch gewijs en kwa klanken zijn er nog heel wat nieuwigheden op komst voor de TI

mmmm.

Der is toch een manier om diverse geluidenbanken van virus in je computer te zetten en deze elke keer uit te wisselen via je midi ? Je hebt dan 512 sounds in je virus aan ROM en dan nog als het ware 2000/3000 sounds in je computer....

Zodat je telkens kunt switchen tussen diverse RAM banken, je hebt op de computer dan een bibliotheek aan sounds ? welk programma zorgt hiervoor ?

Gaat dit via usb ? Hoe lang duurt het om een nieuwe bank erin te zetten, ? Dit geld zeker alleen voor virus c versie ( usb ?)

Ik zou graag wat meer weten tav van deze mogelijkheid... doorverwijzingen naar andere onderwerpen op dit forum ?

Tips ed... welkom

Back