Virus TI vertraagd + reviews?

Tis in ieder geval de meest gehypte synth van SF tot nu toe. Da's sowieso al die prijs waard, wat de oorzaak daarvan ook is. :D

Even gemail met access dan maar.

En nee je kan dus geen mutiple asiodrivers draaien....

Uitreksel mail:

Thank you for your mail. The communication in between the Virus TI and the Control Plug-in which
streams the audio and MIDI data is not based on a standard driver and therefore happens
independently of your audio interface. Sure, as long MacOS X and Windows XP do not support
multiple parallel audio drivers you need to take a decision if you use your MOTU interface as the rig's
I/O or the TI but that's nothing we can really change.

The TI will be available within the next weeks.

With best regards,

Marc Schlaile
Access Music Info Desk

begrijp ik nu goed dat je OF de Virus audio binnenkrijgt via USB OF geluid kan afspelen op je ASIO kaart die je hebt gekozen?

Dat zou brak zijn! Je wilt de boel toch total integrated? Dus in mijn geval bijv. drumdoos en emu op de inouts van de WAMI en tegelijk de Virus TI via USB binnen laten komen?

Als dat niet zou kunnen.... :bekdicht:

Origineel geplaatst door RedTitan
begrijp ik nu goed dat je OF de Virus audio binnenkrijgt via USB OF geluid kan afspelen op je ASIO kaart die je hebt gekozen?

Dat zou brak zijn! Je wilt de boel toch total integrated? Dus in mijn geval bijv. drumdoos en emu op de inouts van de WAMI en tegelijk de Virus TI via USB binnen laten komen?

Als dat niet zou kunnen.... :bekdicht:

Dat bedoelde ik dus heel de tijd al te zeggen.
Dat TI-verhaal is dus alleen leuk voor als je bijv een laptop hebt zonder een pci-audiokaart. Maar de meeste (semi)pro-studio`s gaan echt niet hun dure audiokaarten uitschakelen om 3 virus-sporen naar binnen te halen.

Ik ga dus toch maar voor een Virus C. Kan je al voor 850 ritselen tegenwoordig.
De meerwaarde van een TI met functies die ik toch niet nodig heb is het dus niet meer waard.
(het TI-verhaal en ook de wavetables zit ik niet op te wachten) En 80 stemmen? Nou ik vindt 32 ook echt al genoeg hoor.....

ik ben het volledig met septic eens.

ik zie de meerwaarde ook niet.

Volgens mij snap ik het niet helemaal :)

Er zijn zover ik begrijp 2 losstaande dingen:
- de usb interface: zorgt voor midi, de vsti plugin en de mogelijkheid om audio te streamen naar je sequencer
- de audio interface: die kan je dus niet gebruiken als je al een andere audio interface gebruikt

Maar ik neem aan dat de simpele analoge en digitale audio out's hier ook weer los van staan.

Dus stel je maakt een track.
Je maakt GEEN gebruik van de Virus' audio interface
Je gebruikt gewoon de analoge/digitale audio out's om de track te maken door deze aan te sluiten op je mengtafel.
Zodra je track af is kan je via usb die kanalen streamen naar je sequencer (misschien kan je deze ook á la Rewire realtime streamen trouwens?)
Mixdown zodat alles van de Virus digitaal blijft.

Dat is toch best werkbaar? Of zie ik iets over het hoofd?

Ja inderdaad het zou makkelijker zijn als je meerdere audio interfaces tegelijk kan gebruiken.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Volgens mij snap ik het niet helemaal :)

[...]

daar gaan de TI features!

Origineel geplaatst door MikeJarod

[/B]

Nee dat is dus niet werkbaar, ik ga een beetje alles apart opnemen en aansluiten.
Nee, daar doen we niet aan.

Ik behoor niet tot de trackbouncers maar tot de live-jammers......

hoezo?? mn kan toch NOOIT twee verschillende drivers naast mekaar, in tandem draaien?? Dat is voorlopig gewoonweg onmogelijk!
Als je een Novation Xstation koopt, kan u ook enkel die zn drivers gebruiken hoor :confused:

Wat een onzin hier.. :dubbel:

Even voor de goede orde: dit is wat ik gedacht had bij het horen over en het zien van de video van de TI. Ik schrijf het een beetje n00b uit, maar dan is het in ieder geval duidelijk (hoop ik :D)

Ik werk vanuit Cubase. Alle tracks bevatten MIDI, en stuurt deze uit naar hardware via mijn midi interafce en naar VST via interne routing in Cubase. In mijn lijst met VST apparaten staat ook "VIRUS TI". Als ik deze als VST selecteer, laad ik het software gedeelte van de virus. Deze software communiceert als interface via USB met de Virus TI. Ik werk dus net als de Virus TM en de Neuron VST (ware het niet dat de TI daadwerkelijk het geluid genereert en niet enkel een dongle is).

Op deze manier is de TI naadloos geintegreerd in mijn systeem, met als interface VST (of RTAS / DXi). Geen gedoe meer met midi aansluiten en audio mengpanelen. 1 USB interface met van de computer naar de virus de midi signalen, en terug het audiopad. En op de computer kan ik binnen de vst omgeving bewerken en beheren (zoals SoundDiver).

Hiervoor zou ik geld willen neertellen. Voor iets anders is het teveel geld voor teveel hetzelfde als een B en een C. Koop ik er liever een Pulse en een 8080 bij. Heb je ook een breed soundspectrum erbij (inc superrrrrwave).

Ja, het werkt in principe gewoon als een Powercore. Je kiest een Virus VSTi en via USB berekent de Virus DSP je audio. Dit krijg je terug in je sequencer. Deze audio kan je daarna routen door effecten en dan sturen naar je audio interface, of het Virus audio interface. Dit is natuurlijk als ik het ook goed begrijp.

Wat is nu de beperking? Dat je de outs van de Virus niet kan gebruiken als audio interface tegelijk met je huidige audio interface. Ik denk dat ze beter een apart produkt van de Virus TI konden maken zonder I/O maar that's just me. Want nu gebruik je dus OF de Virus audio interface outputs OF je gebruikt de Virus VSTi engine, en nooit beide, terwijl je er wel voor betaalt.

Wellicht zou je bij een Virus VSTi instantie wel een directe output kunnen toewijzen maar dat is niet hetzelfde als de Virus als een audio interface gebruiken want dan kun je dus niet eerst nog native effecten over de audio gooien. In ieder geval lijkt me een Virus Powercore of Virus C een betere koop.

Hay

het maakt het wel tot de eerste hardwarepluginn ,en dat is ook byzonder
misschien de opvolger van de softsyhnt, de hardsynth

greetz turtel:stupid

Als die TI ook WDM ondersteunt zou je 'm denk ik in Sonar wel als tweede interface moeten kunnen gebruiken. Moet wel de VST adapter van Cakewalk samen kunnen werken met de TI. Anders heb je er niet zo veel aan.

Origineel geplaatst door turtel
het maakt het wel tot de eerste hardwarepluginn ,en dat is ook byzonder
misschien de opvolger van de softsyhnt, de hardsynth

Niets eerste. Dit is gewoon een van de velen hoor.

Digidesign, Creamware, TC-works, UAudio, Novation hadden allemaal al hardware plugins die je als software gebruikt.

Eigenlijk is het nog niet zo'n hele domme vraag waarom Access geen synths zonder die USB2 interfeest maakt. Novation heeft ook X-station, K-station en Remote25. Zullen ze wel een te klein bedrijf voor zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Niets eerste. Dit is gewoon een van de velen hoor.

Digidesign, Creamware, TC-works, UAudio, Novation hadden allemaal al hardware plugins die je als software gebruikt.

Eigenlijk is het nog niet zo'n hele domme vraag waarom Access geen synths zonder die USB2 interfeest maakt. Novation heeft ook X-station, K-station en Remote25. Zullen ze wel een te klein bedrijf voor zijn.

ja daar heb je gelijk in die had je ook al.
hij staat ook in de nieuwe folder van feedback , van 2790,-- voor 2299,--
dan zou die toch leverbaar moeten zijn?

Back