Virus TI vertraagd + reviews?

Tom,

Ik kan je ergens wel volgen. To VSTi or not to VSTi... thats the question. Als je zoals ik ben wil je eigenlijk nog met zo veel mogelijk "tastbare" zaken werken, en ik moet niet alles 'virtual' hebben en zeker reason-gewijs. das gewoon overkill. Te veel in één applicatie.

Maar dan heb je met de TI het voordeel dat het eigenlijk beiden is. Sommigen willen hem misschien niet als "TI" gebruiken en dat is hun goed recht, maar het is bv wel leuk dat je de vrijheid hebt. Ofwel met de hardware werken om klanken te maken, of wel je muziek "stroomlijnen" met de software...

ook tegen roel: Ik denk dat het toch gevoelig terug gaat warmlopen ja Iedereen is nu in een soort van "slaaptoestand" en denkt nu van "virus ach", maar als hij er dan uiteindelijk is en de eerste "reviews" komen er aan gaat er gelijk weer dooi intreden. Ik wil niet zeggen dat het een overrompeling gaat zijn dat weet ik niet, maar ik weet hoe ik mij daarbij zou voelen. De virus C was "net niet genoeg poliphony" om een paar vette klanken van naast elkaar te zetten. Als je dan al niet veel andere synths bezit gaat de TI volgens mij wel ideaal zijn in die zin dat je op een transparante manier je "klank" gaat kunnen gebruken. De patch is helemaal "out of the box" bruikbaar met effect en al, zonder dat je nog veel moet doen in de "multi". Ik weet totaal niet hoe het in elkaar zit maar ik zit al te dromen van het ding te gebruiken gelijk ik mijn xv-5080 gebrui. Je moest bij vorige VA's altijd zien dat je niet te veel stemmen gebruikt en dat gaat bij de virus minder zijn.

In mijn specifieke situatie (als slechtziende) denk ik dat de "integration" dus wel geslaagd gaat zijn omdat ik alles van mijn favoriete synth mooi op men scherm kan krijgen. Ik reffereer weer naar de tijd dat ik de roland vs2480 had, dan gebruikte ik em ook liever via VGA dan dat kleine schermpje. En als het niet aleen voor mijn situatie goed is, denk dan aan de vele voordelen, uitgespaarde audio en midi kanalen misschien ?

1 augustus alweer. Heeft iemand nog iets vernomen over de huidige stand van zaken?

Origineel geplaatst door Tom Thomas
De sound van de virus is na de b niet meer veranderd en dat zal hij met de TI ook niet zijn.
gr. Tom

Niet helemaal mee eens. De basis architectuur van de synth is hetzelfde gebleven. Je hebt in de C echter wel wat zaken ter beschikking om je geluid te kneden die je in de B niet hebt. Denk aan de 3 band EQ en de analog style (MOOG)
filter models. Verder zit daar ook een 1-pole filter bij en dat zie je niet veel en dat ding geeft een erg aparte sound.

De basis is dus hetzelfde maar er zitten wel degelijk verschillen in de mogelijkheid om een andere sound te creeren.

Bovendien gaat de sound van de TI ook wel degelijk andere mogelijkheden bieden. ZO maakt de TI het gebruik van wavetables mogelijk en dat gaat de mogelijkheid wat betreft sound toch wel behoorlijk beinvloeden. Verder heeft het groeien van het aantal voices en de mogelijkheid tot het gebruik van reverb/delay per part toch echt wel grote invloed op de sound. Als jij 8 x unison op 10 parts kunt gebruiken heb je echt wel dikkere sounds dan je op de C of B kunt maken.

Bovendien gaat de sound van de TI ook wel degelijk andere mogelijkheden bieden. ZO maakt de TI het gebruik van wavetables mogelijk en dat gaat de mogelijkheid wat betreft sound toch wel behoorlijk beinvloeden. Verder heeft het groeien van het aantal voices en de mogelijkheid tot het gebruik van reverb/delay per part toch echt wel grote invloed op de sound. Als jij 8 x unison op 10 parts kunt gebruiken heb je echt wel dikkere sounds dan je op de C of B kunt maken.
hee dat heb je er later bijgeplaatst acid ;)

Origineel geplaatst door Roel
het is nog steeds erg stil helaas

Stilte voor de storm zeker :P

Gewoooon blijven hopen... OOIT komt ie. :D

En als ie komt is ie allang ingehaald door de concurrentie..........

neuh...

Ik bedoel het kan wel, maar toch, voor een veelzijdige sound engine als een virus zal er toch altijd plaats zijn? Een beetje het zelfde als zou peugeot te laat zijn met zijn nieuwe 20x , en intussen komen er ook wel anderen die zelfde klasse zitten...

Origineel geplaatst door Roel
hee dat heb je er later bijgeplaatst acid ;)

Stiekem ben ik he 8)

Ik heb inderdaad een wijziging aangebracht. Intussen had jij een reply gepost. We bedoelde hetzelfde denk ik!

^^

@acidfever: ik denk het ook! maar mijnheer elektrische skil vond het nodig er een reactie tussen te plaatsen ;)

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Goed lezen: Roel!!!

als ze nu niet met firewire komen na al die tijd wat hebben ze dan zitten doen. usb is voor fotocamera's, printers en midi interfaces. usb en audio =:stupid

Het is stil aan de overkant? :confused:

Maar hoop dat ze serieus eens met TC gaan praten om die USB meuk eruit te flikkeren en er de DICEII chippies in gaan planten. Hebbie firewire en al de shitnitz. Een Open studio SDK gebruiken van Yamaha en ze bouwen een fancy edit programma met alle toeters en bellen.
Nu zitten ze met USB opgescheept omdat een pief van een failliet bedrijf daar toevallig wel verstand van had. (Waldorf is niet voor niets failliet gegaan)
Helpt die gozert dit bedrijf nu ook naar de filistijnen?
[SBS6]
Zo ja, wie is hij en kan hij met deze schande leven!?

Dat hoort u strax na de reclame!
[/SBS6]

Back