Virus TI vertraagd + reviews?

Origineel geplaatst door fuse
[SBS6]
Zo ja, wie is hij en kan hij met deze schande leven!?

Dat hoort u strax na de reclame!
[/SBS6]

Zojuist is bekend gemaakt wie de hooftverdachte is in deze zaak.

Attachments

• stenzel.jpg
    stenzel.jpg
    3,6 KB · Bekeken: 115
Ff een bijdrage uit de Acces List van Ampfea;

Hi, I just received my virus ti in the mail finally, after waiting a long and painful 10+ months... I was just wondering if anyone has the same problem as me? when I turn the machine it starts smoking and it automatically jumps to patch c42 - Hillarious_Laughtur_DV, then it reboots and does the same thing. When I pluged in the 1/4" trs plug to my srm450's it was seriously the most evil sounding laugh I've ever heard... anyone know if os 1.2 will fix this?

any help would greatly be appreciated..

-paul

;)

:dubbel: Misschien is 't serienummer 666 !

Geweldig zeg! :D

access heeft nog steedsss niks laten horen behalve "shipping soon" :bekdicht:
weet hier misschien iemand al wat meer? al zit ik er vrij dicht bovenop ..

Wat een kansloze gang van zaken eigenlijk. Hoe moeilijk kan het nou zijn voor een bedrijf om een beetje up-to-date info online te zetten??? Wel zo netjes tegen al je potientele klanten. Je zal maar een pre-order geplaatst hebben, ik had het zelf nog bijna gedaan ook, helemaal in het begin, toen ze nog voor veel minder te koop stonden bij amerikaanse webshops, blij dat ik dat niet gedaan heb zeg.

Ik heb vandaag WEER eens een mailtje gedaan naar Access over de voortgang. Zit er dik in dat ik weer zo'n standaard reply krijg...

Maar je zou toch verwachten dat het allemaal niet zo lang meer zou duren? Om zo'n synth in het midden van de zomer uit te brengen zou gewoon niet handig zijn omdat er dan een heleboel partijen vakantie hebben. Dus zou je denken dat ze het hele hoogseizoen de tijd hebben gehad.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken.

Zou wel een giller zijn als ze volgende week bekend maken dat ze failliet zijn :D

Tja, je kunt krampachtig blijven wachten en e-mailtjes sturen of je kunt gewoon doorgaan met je leven. Access maakt vanzelf wel bekend wanneer ze klaar zijn.

Het vertrouwen in het product zal wel enigszins geschaad zijn maar zodra de T serie beschikbaar komt wordt hij toch wel verkocht.

Als je echt een synth nodig hebt zijn er voldoende alternatieven lijkt me...... (zelfs mooie 2e hands Virus B en C's al je echt de Access sound wilt, die verkoop je toch wel weer voor nagenoeg dezelfde prijs ).

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat je precies de TI nodig hebt om muziek te kunnen maken.

Vind het persoonlijk behoorlijk lachwekkend hoe mensen hierop reageren. Als ik nu een auto nodig heb ga ik toch ook niet shoppen naar modellen die nog niet op de markt zijn maar alleen nog maar zijn aangekondigd?

Origineel geplaatst door Acidfever
Vind het persoonlijk behoorlijk lachwekkend hoe mensen hierop reageren. Als ik nu een auto nodig heb ga ik toch ook niet shoppen naar modellen die nog niet op de markt zijn maar alleen nog maar zijn aangekondigd?

als je nou een schitterende auto hebt die niet tegen de bergweggetjes rond je huis opkan zonder m met een jeep naar boven te trekken, en het nieuwe model van die auto heeft 4wd waardoor je zonder jeep naar boven kunt?

dan snap ik wel dat de huidige autobezitters of potentiele kopers in precies die situatie uitkijken naar het nieuwe model in plaats van het huidige... om nou met een 2e keus in zee te gaan terwijl je met een poosje geduld een 1e keus hebt.

Origineel geplaatst door Roel
als je nou een schitterende auto hebt die niet tegen de bergweggetjes rond je huis opkan zonder m met een jeep naar boven te trekken, en het nieuwe model van die auto heeft 4wd waardoor je zonder jeep naar boven kunt?

dan snap ik wel dat de huidige autobezitters of potentiele kopers in precies die situatie uitkijken naar het nieuwe model in plaats van het huidige... om nou met een 2e keus in zee te gaan terwijl je met een poosje geduld een 1e keus hebt.

Dus je wilt zeggen dat er maar 1 4wd auto te koop is?

Wat ik bedoel te zeggen is: Stop nou eens mat dat gezeik!!!!! Die synth is af wanneer Access zegt dat hij af is (en misschien moeten er dan met OS updates nog wel features geactiveerd worden).

Het wordt gewoon een oud verhaal nu....

je gaat mij in ieder geval niet vertellen dat er niks is wat e TI kan vervangen. Misschien niet 1 apparaat maar wel 2 of 3 goedkopere apparaten. Met een novation KS-rack en een microwave ben je er nog niet helemaal maar wel een heel eind. (En dan voor iets meer dan 1/3 van de nieuwprijs van een TI).

Ok je hebt geen 80 stemmen....maar geef mij 1 voorbeeld van iemand die 80 stemmen nodig heeft om mooie geluiden te maken (behalve mensen die per definitie moeite hebben met synths programmeren).

Waar het me om gaat is dat mensen zich doodstaren op een nieuwe synth terwijl met alle huidige apparatuur ook prima muziek te maken is. Als je zegt dat je een bepaalde synth nodig hebt om muziek te kunnen maken dan ben je volgens mij behoorlijk van slag of weet je niet zo goed waar je het over hebt (zoals ik in mijn vorige reply al aangaf). Natuurlijk heeft elke synth zijn eigen synth maar denk er even eerlijk over na...... dat 4wd verhaal van je gaat gewoon echt niet op in dit geval. Een beter voordeel is: Iemand heeft een auto gekocht maar wil een auto met stuurbekrachtiging. Het model met stuurbekrachtiging is aangekondigt maar door problemen met de nieuwe functionaliteit is de auto nog niet beschikbaar.

De oude auto rijdt nog prima maar de bestuurder heeft niet het gemak van de stuurbekrachtiging.

Maareuh....laten we er maar over ophouden ofzo! hehe

Tja, je kunt krampachtig blijven wachten en e-mailtjes sturen of je kunt gewoon doorgaan met je leven.

*knip*

Vind het persoonlijk behoorlijk lachwekkend hoe mensen hierop reageren.
Waar maak je je druk om? Iedereen hier is nuchter genoeg om te snappen dat deze synth niet de heilige graal is. Ik vind het behoorlijk lachwekkend hoe mensen zoals jij reageren op het enthousiasme van anderen.

En als je 'm (zoals ik) al 9 maanden geleden pre-ordered hebt, is het dan zo gek om af en toe even frustratie te uiten? En nee, ik ga niet naar alternatieven kijken omdat het zo lang duurt. Ik heb voldoende speelgoed om me bezig te houden totdat de TI uitkomt.

@acidfever
maar 1 4wd op de markt? nee joh ik maakte een vergelijking die redelijk paste. :)

wat de zeikende mensen betreft, heb je volledig gelijk in ! inderdaad veel mensen aan t zeiken en zieligdoen! helemaal mee eens 8o)soms beetje jammer dat sommige mensen frustraties met scheldwoorden en stoere taal moeten uiten. voor al die mensen: sst en afwachten! ik voeg toe, degenen die geld hebben geinvesteerd in een preorder staan volledig in hun recht.
wil zelf straks ook *weer* een virusje, maar heb totaal geen haast.

however, probeerde een klein beetje de zinvolle discussie even vanuit mijn eigen visie aan te scherpen. zegmaar om even voor mezelf op een rijtje te zetten (en misschien voor een ander die er ooit wat aan heeft) waarom ik nou straks geen of wel een ti ga kopen.
altijd met plezier in de virus c gereden... terug naar de vergelijking... maar de fabrikant had me een inruilactie in december beloofd; maar niet zo slim van mij, en zeker anderen die er zelfs een pre order aan waagden.. (heb ik gelukkig niet gedaan :)) om te vragen welk jaartal dat ook alweer was, maar goed, das persoonlijk tussen mij en access dus zal daar verder niet over uitweiden.

Over de auto:
heb zelf na het uitproberen van 13 andere synths de virus c uitgekozen tot de synth die qua programmeer- en editmogelijkheden het beste paste bij mijn werkwijze. heb het op veel manieren geprobeerd, met goedkope en dure spullen, met soft en hardware. maar goed. conclusies zijn conclusies en dat werd bij mij de c. maarja die bergweggetjes he ;)

Wat is nou GEEN 4wd:
dus, bla, altijd naar tevredenheid gebruikt, nog meer bla, in mijn geval de globale fx die me niet beviel (olé Q en olé supernova); de synthengine van de virus is prima (kan net zo goed een b nemen als een c als de eq per part je niet interesseert); totale integratie?? (onzin, misschien voor het organiseren van je patches makkelijk, maar daar hadden we sounddiver voor (wat niet crashte als je netjes de legale bijgeleverde versie gebruikte, gna) de usb interface en asio geluidkaart die ingebakken zitten.. (zucht waar heb je die voor nodig, Iedereen heeft wel een midi kastje en wel een audio kaartje)... kortom boeit me ook al niet; 80 stemmen? (nou 32 maak je nog wel eens op, maar 40 is ok genoeg))32 maak je rustig op met een beetje unison).... wavetables? ja.. redelijk leuk, scheelt me een xt die ik eigenlijk toch al niet wilde kopen...

Wat is nou WEL 4wd:
dus, waarom nou een ti ? in mijn persoonlijke geval, geen globale fx meer op de ti, maar alle fx per part. heerlijk! weg met de randapparatuur... dat deed ik toch al met software, maar goed. ti dus, omdat je heerlijk met 1 synth kan werken die VOOR MIJ alles aan boord heeft, in plaats van te moeten kutten met allerlei randapparatuur en software met meer overbodige dan nuttige knopjes (wederom waardeoordeel).

Zonder vergelijking:
doodstaren? geldt voor mij niet, heb even geen virusje in huis maar gewoon een GITAAR (hehe krijg ik nu een censuurbalkje?) gekocht in de tussentijd en een nieuwe leuke hobby erbij gekregen... alle tijd om met nóg minder middelen (ik werkte al minimaal, met middelen waaron der een virus) wat klanken voort te brengen... heb geen beperkingen momenteel, maar wil nog wel weer wat stukjes apparatuur die een optimale toevoeging zijn in mijn setupje om de klanken in mijn hoofd om te zetten in klanken die bij een ander uit zn speakers kunnen komen. (anders had ik genoeg aan geen-spullen ;))

da wast weer even. moest even mijn persoonlijke visie kwijt.:koffie:

Ik begrijp je standpunt ook wel hoor Roel. De beloofde specs van de TI serie zijn gewoon erg mooi. Dat hele integration gebeuren kan mij persoonlijk overigens gestolen worden. De FX per part zouden inderdaad een grote verbetering zijn.

Maar ik denk overigens dat ze dat al wel zouden kunnen implementeren in de C als je bijvoorbeeld wat andere DSP verbruikende zaken zou willen opgeven (middels een speciale configurate ofzo waarbij je wat stemmen inlevert) maar ja....daar verkoop je geen nieuw product mee he. De EQ per part vin ik overigens wel degelijk erg waardevol in de C.

De wavetables zie ik wel als een grote toevooeging voor vette digitale sounds.

Wat betreft outboard FX ben ik het weer niet met je eens. FX per part kan gewoon nooit een outboard FX unit vervangen. Niet zozeer omdat je met de outputs van je virus ook wel fx op een part zou kunnen regelen maar meer omdat je over je main mix toch ook effecten ter beschikking wilt hebben. Bijvoorbeeld een delay zoals die uit de TC D-Two komt zie ik niet snel uit een virus komen.....

Maar ja dat is misschien een verschil in werkwijze! Maar uiteindelijk bezit ik liever 2 aparte synths mel elk hun eigen karakter, bediening en sound dan een alles in 1 bak.

Origineel geplaatst door MikeJarod
Waar maak je je druk om? Iedereen hier is nuchter genoeg om te snappen dat deze synth niet de heilige graal is. Ik vind het behoorlijk lachwekkend hoe mensen zoals jij reageren op het enthousiasme van anderen.

En als je 'm (zoals ik) al 9 maanden geleden pre-ordered hebt, is het dan zo gek om af en toe even frustratie te uiten? En nee, ik ga niet naar alternatieven kijken omdat het zo lang duurt. Ik heb voldoende speelgoed om me bezig te houden totdat de TI uitkomt.

Maak ik me druk? Misschien om het feit dat mensen maar blijven afgeven op Access omdat zij dit keer hun aankondiging niet na kunnen komen. Is een foutje van Access....maar goed....die TI komt er op den duur wel. Er wordt vaak afgegeven op bedrijven die synths met half ontwikkelde OS'en op de markt gooien en de gebruiker de beta-tester laten spelen. Nu is er een bedrijf die dit bewust niet doet en een product pas wil lanceren als het echt goed functioneerd en dan is het weer niet goed!!

Een pre-order gaat per defnitie uit van een bedrijf dat de synth wil gaan verkopen en heeft niets met Access te maken (Access doet ook geen buy-direct). Als je je frustratie wilt uitten moet je bij het bedrijf zijn waar je je pre-order hebt geplaatst.

Als je een dergelijke reactie lachwekkend vind is dat je goed recht. Mijn reactie is puur om het verhaal ook eens op een positieve manier te bekijken. Access doet gewoon haar(zijn?) best om een goed werkend product met een minimaal aantal bugs op de markt te brengen, helaas is daar vrij veel tijd in gaan zitten.

Mijn opmerking over lachwekkend was oveirgens volledig gericht op uitspraken van mensen op andere plekken. Hier op synthforum wordt er nog redelijk normaal op gereageerd. Maar op sommige plekken (zoals Amphea) komen echt belachelijke reacties voorbij.

Ik begrijp je standpunt ook wel hoor Roel. De beloofde specs van de TI serie zijn gewoon erg mooi. Dat hele integration gebeuren kan mij persoonlijk overigens gestolen worden. De FX per part zouden inderdaad een grote verbetering zijn.

Maar ik denk overigens dat ze dat al wel zouden kunnen implementeren in de C als je bijvoorbeeld wat andere DSP verbruikende zaken zou willen opgeven (middels een speciale configurate ofzo waarbij je wat stemmen inlevert) maar ja....daar verkoop je geen nieuw product mee he. De EQ per part vin ik overigens wel degelijk erg waardevol in de C.

De wavetables zie ik wel als een grote toevooeging voor vette digitale sounds.

Wat betreft outboard FX ben ik het weer niet met je eens. FX per part kan gewoon nooit een outboard FX unit vervangen. Niet zozeer omdat je met de outputs van je virus ook wel fx op een part zou kunnen regelen maar meer omdat je over je main mix toch ook effecten ter beschikking wilt hebben. Bijvoorbeeld een delay zoals die uit de TC D-Two komt zie ik niet snel uit een virus komen.....

Maar ja dat is misschien een verschil in werkwijze! Maar uiteindelijk bezit ik liever 2 aparte synths mel elk hun eigen karakter, bediening en sound dan een alles in 1 bak.

ik jouwe ook hoor

ik hou zelf van één of enkele synths met ieder precies het karakter dat ik zoek. niet enkel virus. , hoewel virus daar wel nummer 1 van is.

wat betreft de fx van de c.. ze zullen vast nog wel iets kunnen upgraden, maar per part gaat denk ik niet meer lukken. dsp kracht te weinig. of dat met stemmen inleveren gaat lukken.. geloof dat daar weleens een discussie over is geweest al weet ik niet meer waar. zit 1 motorola chip in die volop gebruikt wordt. in de ti zitten er 2 , waarvan 1 de fx voor zn rekening gaat nemen volgens mij.

losse fx is wel heel leuk, maar nadeel van de virus is dat de virus maar 6 outputs heeft. :) heeft wel leuke tapedelaysimulatie, die je op weinig delayapparaten tegenkomt...

(he, van de d-two had je niet moeten zeggen :) heb wat over de tc site gebladerd en denk dat die ook op mijn verlanglijstje erbij komt! heeft die een tapedelay achtige instelling? of is het emmertjes geheugen zonder toonhoogteveranderingen....?)

/me weet nog niet of de voordelen van de ti opwegen tegen de prijs.

net terug van vakantie/touren

is er nog nieuws??? Ik zag in een add hier op synthforum dat iemand er al eentje aanbood/vroeg???

:dubbel: whahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha....

sorry,

nee, nog niet uit en nog niet (zeker) bekend wanneer wel..

Geduld is een schone zaak.

Ze kunnen idd beter van die ti eerst even gewoon een virus D maken zonder die ti onzin.

Dus gewoon midi aansturen en wel 80 stemmen en fx per part+ wavetable's.
En uit brengen die bak en dan later maar Ti van maken met een os upgrade.

van faceplates van de virus moeten ze dan wel even tipp-exen.

de Ti eraf....

Back