Ik kan aleen zeggen dat ik de USB audio hier op mijn systeem (een pentium 4 2.5ghz op asusp4b533 mobo met 512 mb ram) perfect kan gebruiken.. maar niets verplicht je daar toe. Voor mensen die het te omslachtig vinden om alsmaar te track exporten en dergelijke, kan je de TI plugin ook gebruiken als gewone host interface met de sampling accurate midi timing die er bestaat als je je TI met de computer verbindt via usb, en de plugin gebruikt voor de automatisatie enzo, je kan dan gewoon tegen de plugin zeggen dat hij je audio via de normale analoge outputs moet sturen, geen probleem.
Je moet snappen dat ik over de delays niet veel kwijt kan. Ook nu dat het ding gereleased is sta ik nog onder NDA. Ik vind het ergens spijtig dat men er van uit gaat dat access een echt probleem zou hebben alhoewel ik daar eigenlijk nergens aanleiding voor heb gezien. Ik heb de indruk dat mensen aannamen dat doordat de press release vorig jaar was gereleased, men aannam dat het ding dan ook op 1 2 3 beschikbaar zou zijn, maar dat kan al wel eens anders verkeren, en dan hebben we het dus niet specifiek over access music, alesis andromeda anyone ?
Ik kan aleen maar zeggen dat als je de periode hebt meegemaakt als tester voelt het helemaal niet aan alsof er onoverkomelijke probs waren. Die extra time was echt wel niet zo abnormaal...
Het product is er nu, en het biedt de integratie op een heel transparante manier. Als je aan het jammen bent in je studio en je bent terwijl met je host (cubase ofzo) bezig, dan voelt het tof aan. De plugin toont zich als echte vst plugin compleet met automation tracks en de hele tralala. Je hebt een idee, je kiest het browser tap en hebt daar de volledige controle over welke rom en ram bank patches je wil gebruiken. Het leuke is dat dit zeer transparant werkt. er is dus een effect section per part, dat wilt zeggen dat je gewoon geen rekening moet houden met global effects als je bv 4 parts gaat gebruiken. (let natuurlijk op de voices)..
Je kan met de browser (die eigenlijk uit 2 vensters van 128 patches (dus telkens 1 bank per venster) bestaat bv ook groepen patches kopieren naar een .mid bestand.. alles wat je daarvoor moet doen is beginnen met de "my patches" bank te selecteren op venster 1 en dan te vullen (drag en drop uit onderste browser window) met patches die je bv leuk vind of zelf gemaakt heb uit de rom bank... die my patches file kan je dan hernoemen naar een naam naar keuze.. Dat kan je dan uitwisselen met anderen en die kunnen dat dan gewoon ook in hun virus patches map zetten, zij kunnen die dan weer naar hun rambanks drag & droppen...
Je kan bv ook je eigen arpeggios maken die per patch savebaar zijn. En heel leuk wordt het als je gewoon met je basis klanken een nummer begint te maken, die kan je dan per patch editen (osc, filters, effects) tot je een compleet ander arrangement krijgt, dat bewaar je dan met je project en wordt ook volledig terug intact geladen als je dat project in cubase opnieuw laadt (project recall)...