Virus TI vertraagd + reviews?

Cosmic, uit een posting op de Amfea Virus-list maak ik op dat je betatester voor de TI bent (geweest). Klap 'ns uit de school en vertel over je ervaringen tot nu toe. Hoe werkt de TI-software? Is de USB 1-aansluiting goed genoeg om mee te werken? Heeft Access nog wat leuke dingen aan de specss toegevoegd in die 10 maanden extra ontwikkelingstijd of zijn ze alleen bezig geweest met de PC-integratie?

Ik kan aleen zeggen dat ik de USB audio hier op mijn systeem (een pentium 4 2.5ghz op asusp4b533 mobo met 512 mb ram) perfect kan gebruiken.. maar niets verplicht je daar toe. Voor mensen die het te omslachtig vinden om alsmaar te track exporten en dergelijke, kan je de TI plugin ook gebruiken als gewone host interface met de sampling accurate midi timing die er bestaat als je je TI met de computer verbindt via usb, en de plugin gebruikt voor de automatisatie enzo, je kan dan gewoon tegen de plugin zeggen dat hij je audio via de normale analoge outputs moet sturen, geen probleem.

Je moet snappen dat ik over de delays niet veel kwijt kan. Ook nu dat het ding gereleased is sta ik nog onder NDA. Ik vind het ergens spijtig dat men er van uit gaat dat access een echt probleem zou hebben alhoewel ik daar eigenlijk nergens aanleiding voor heb gezien. Ik heb de indruk dat mensen aannamen dat doordat de press release vorig jaar was gereleased, men aannam dat het ding dan ook op 1 2 3 beschikbaar zou zijn, maar dat kan al wel eens anders verkeren, en dan hebben we het dus niet specifiek over access music, alesis andromeda anyone ?

Ik kan aleen maar zeggen dat als je de periode hebt meegemaakt als tester voelt het helemaal niet aan alsof er onoverkomelijke probs waren. Die extra time was echt wel niet zo abnormaal...

Het product is er nu, en het biedt de integratie op een heel transparante manier. Als je aan het jammen bent in je studio en je bent terwijl met je host (cubase ofzo) bezig, dan voelt het tof aan. De plugin toont zich als echte vst plugin compleet met automation tracks en de hele tralala. Je hebt een idee, je kiest het browser tap en hebt daar de volledige controle over welke rom en ram bank patches je wil gebruiken. Het leuke is dat dit zeer transparant werkt. er is dus een effect section per part, dat wilt zeggen dat je gewoon geen rekening moet houden met global effects als je bv 4 parts gaat gebruiken. (let natuurlijk op de voices)..

Je kan met de browser (die eigenlijk uit 2 vensters van 128 patches (dus telkens 1 bank per venster) bestaat bv ook groepen patches kopieren naar een .mid bestand.. alles wat je daarvoor moet doen is beginnen met de "my patches" bank te selecteren op venster 1 en dan te vullen (drag en drop uit onderste browser window) met patches die je bv leuk vind of zelf gemaakt heb uit de rom bank... die my patches file kan je dan hernoemen naar een naam naar keuze.. Dat kan je dan uitwisselen met anderen en die kunnen dat dan gewoon ook in hun virus patches map zetten, zij kunnen die dan weer naar hun rambanks drag & droppen...

Je kan bv ook je eigen arpeggios maken die per patch savebaar zijn. En heel leuk wordt het als je gewoon met je basis klanken een nummer begint te maken, die kan je dan per patch editen (osc, filters, effects) tot je een compleet ander arrangement krijgt, dat bewaar je dan met je project en wordt ook volledig terug intact geladen als je dat project in cubase opnieuw laadt (project recall)...

Laatst gewijzigd:
ik las dat ie de 3de oktober te koop zal zijn.

ik heb dringend wat toetsen, een audio-interface, uitstekende synth en een controller nodig.

raad eens wat ik ga kopen... *D

het begint met P en eindigt op OLAR

de pølar is wel cool om zo mee te nemen voor een jam of 2 ja. De interface is ook vergemakkelijkt, met shift toetsen en een leukere manier om met de mod matrix te werken, dedicated toetsen voor vanalles en nog wat, waar je de vorige keren aleen de menus voor kon gebruiken enzo...Dat is vooral zichtbaar met de shift modi,

Ik heb een TI keyboard, ik gebruik het thuis toch maar in een project studio en het is tevens mijn master klavier, zoals ik de laatste jaren altijd de VA's van access had als master klavier :)

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
de pølar is wel cool om zo mee te nemen voor een jam of 2 ja. De interface is ook vergemakkelijkt, met shift toetsen en een leukere manier om met de mod matrix te werken, dedicated toetsen voor vanalles en nog wat, waar je de vorige keren aleen de menus voor kon gebruiken enzo...Dat is vooral zichtbaar met de shift modi,

Ik heb een TI keyboard, ik gebruik het thuis toch maar in een project studio en het is tevens mijn master klavier, zoals ik de laatste jaren altijd de VA's van access had als master klavier :)

Die shift functie is regelrecht overgenomen van de Waldorf Q als je het mij vraagt.....

Keys van de virus zijn de beste waar ik ooit op heb gespeeld.

Die van De Q en A6 zijn net speelgoed vind ik.....

en CosmicDreamer, u bent vast een gelukkig mens. beetje spelen met al dat lekkers.....

Dat is vooral zichtbaar met de shift modi

Die shift functies zitten er op de Virus C ook al op. Die zijn er met OS 6 bij gekomen.

groet

Tom

Zou de 2ehands prijs van de C nu nog meer gaan zakken?

Moet zeggen dat het allemaal toch wel erg indrukwekkend klinkt als je de functionaliteit zo leest. Vooral de modulationmatrix optimalisaties spreken me toch wel aan. Vindt de matrix bij de C toch vaak maar lastig om te gebruiken.

je browst nu gewoon door de paginas en die wavetables zijn wel op een interessante manier te moduleren, heb daar al enkele leuke sounds mee kunnen creëren :). Het werkt allemaal ook wat sneller met de nieuwe TI interface. De shift functies worden nu ook goed weergegeven en het is niet aleen een kwestie van te raden waar het nu allemaal weer zit..

Je kan ook per parameter pagina bladeren of per parameter vooruit en achteruit bladeren in de menus... en nog wel zo van die subtiele verbeteringen..

Cosmic Dreamer, misschien kan je hier wat over kwijt?

Wat kunnen we nou voor kwaliteit verwachten via USB? 1xstereo 44.1? Wil Access dit op termijn nog proberen te upgraden via OS/software?

Is de remote control functie tegelijk te gebruiken met de synth of is dit een aparte modus (reboot nodig zegmaar).

Geeft de plugin ook aan hoeveel voices er in gebruik zijn? Ben je al aan de max gekomen door de hypersaw en unison te gebruiken?

Wil Access op termijn ook custom wavetables maken?

Zijn er nog nieuwe effecten / variaties bijgekomen? (bv gated reverb of een panning/filtered delay)

Zijn de effecten routeerbaar? (bv delay na reverb en omgekeerd)

Zijn er nog extra dingen bijgekomen door de lange ontwikkeltijd die niet op de site staan?

Komt er nog een nieuw OS voor de C?

Ik ben ook erg benieuwd of er nieuwe effecten in zitten, want dat zou absoluut geen overbodige luxe zijn, ik vind de chorus maar kut van de virus. Dus een lekkere chorus en dikke flanger zouden wel gaaf zijn!

hoeveel patches bevat de TI 2048 nieuwe ? ( + mogelijkheid om de oude uit B + C versies te gebruiken..... )

= dus 2048 + 1024 = 3072 patches ????? dat wordt dus beschikking over 24 banken :halleluja :dj:

Dat zou lachen zijn !

ik hoop idd. dat de user interface/ layout/ menutjes wat duidelijker zijn !

Zou fijn zijn wanneer je inderdaad gewoon lekker pagina voor pagina kunt scrollen en weer terug kunt !

De bak is toch nog wel meegegaan met z'n tijd neem ik aan ? Dus niet alleen maar weer de eindeloze super saw patches en digital sweeping patches ? Toch ook wel leuke appergiators sounds ?

Denk niet dat je met een NDA zoveel mag zeggen.

ik zeg aleen maar wat je ongeveer kan afleiden uit de manual die nu ook beschikbaar is, Je kan die al eens doornemen en dan kom je al heel wat te weten.

Dus over de klanken enzo... er moet nog wel een verrassing zijn he... Ik ga ook geen klanken laten horen ofzo... ik kan alleen maar open deuren intrappen en zeggen dat er nieuwe en goede klanken bij zijn voor alle genres...

Ik ga zowizo niet tegen de winkel van access beginnen trappen, door dingen te bespreken die met de ontwikkeling te maken hebben. met of zonder NDA.

ik ben ook beta tester, geen access medewerker, dat wilt zeggen dat ik over wat ze in de toekomst van plan zijn ook niets weet, maar ze zullen wel verder gaan op de manier waarop ze vorige synths geherwaardeerd hebben met speciale nieuwe functies...Alles wat je kan doen als beta tester is commetns geven over functies en rapports afgeven over wat wel en niet goed werkt..

Laatst gewijzigd:
tis niet dat sommige vragen die je stelt zo dadelijk ook te beantwoorden zijn,

bv die custom wavetables, daar weet ik zelfs niets van.. ik bedoel, als je dingen als absynth hebt vind ik het persoonlijk niet nodig om het op de virus te hebben.. maarja.. dat is mijn persoonlijke situatie natuurlijk, het zou natuurlijk leuk zijn maar we weten er niet van..

de "remote control" is een beetje verkeerdelijk geformuleert.. je kan de virus met de plugin remote controllen, maar de plugin ontvangt ook tweaks van het apparaat zelf...

De usb werkt met een asio driver..

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
de "remote control" is een beetje verkeerdelijk geformuleert.. je kan de virus met de plugin remote controllen, maar de plugin ontvangt ook tweaks van het apparaat zelf...
Ik bedoelde de midi controller functie die de TI biedt. Of die tegelijk met de synth te gebruiken is. Zou nogal zonde zijn dat je de synth engine niet kan gebruiken als je 'm als control surface voor andere synths gebruikt namelijk.

Sinds SX 3 kun je meerdere asio apparaten tegelijk gebruiken, erg handig :D

wordt voor mij geloof ik maar eens tijd om een bestellinkje bij ome thomann te plaatsen....

Zo'n desktop past volgens mij erg goed in mijn rack :D

De midi driver is volledig afgestemd op het gebruik van de usb kabel en komt in je directmusic/midi devices te staan.

de midi driver gaat zich exact gedragen als een vsti, dus als je de TI plugin opent, komt er een device waarmee je dus de TI plugin kan gaan aanroepen, (waar je als je bv een absynth device opent komt er in je midi lijst "absynth" te staan".. zo is het net bij de ti)

en inderdaad, en de asio driver van de virus past zich aan aan je master device dat je gebruikt..

is er een handige functie , dat ik bijv. mijn fantom patches door de virus kan heen trekken;
heeft dit oa; iets te maken met die slots en romote controlers ?

Welke mogelijkheden zijn er tav van een andere synth helemaal editten via de TI ?

Back