MC505 direct out

Neon Vomit

Gedeactiveerd account
Ik heb het eindelijk gevonden :)
Voor dat deze groovebox site ook weer offline gaat post ik maar snel op dit forum...

Using Direct Outputs

In most recording studios and many live performance setups, it is preferable to use individual outputs to send specific Parts or instruments to a mixer for processing or to give more control to the engineer. The MC-505 is normally set to use the LEFT/RIGHT MIX outputs. However, it is possible to send any Part of a pattern to the DIRECT 1 and DIRECT 2 outputs on the rear of the MC-505. Use the following procedure to utilize the DIRECT 1/DIRECT 2 outputs:

Connect the desired outputs of the MC-505 to the appropriate inputs of your external device.
Press PTN/SONG and use the VALUE dial to select the desired pattern.
Press MIXER SELECT to light the EFX/OUT indicator.
Press TEMPO/MIXER in the DISPLAY section.
Hold SHIFT and use the PART MIXER slider for each Part to select the desired output destination, DRY, EFX, DIR1, or DIR2. Consult Figure 5 to determine the routing assignments:
DRY: Signal is sent to LEFT/RIGHT MIX outputs and not routed through the EFX processor.
EFX: Signal is sent to LEFT/RIGHT MIX outputs and routed through the EFX processor.
DIR1: Signal is sent to DIRECT 1 outputs.
DIR2: Signal is sent to DIRECT 2 outputs.

Part Output Options

Press PLAY to listen to the pattern now utilizing the DIRECT outputs.
You can use the PAN controls to move a Part to just one output if you would like to have several mono outputs. Use the following procedure to set Part 2 to play only from the left DIRECT 1 output:

Assign Part 2 to the DIRECT 1 output destination (as previously described).
Press MIXER SELECT to light the PAN indicator.
Use the PART MIXER slider for Part 2 to select "L64."

BRON:
http://www.synthman.com/roland/support/supplementalnotes/SUPNOTES/MC505ADV.html

Laatst gewijzigd:
Haha , goedemorgen, had ik je ook nog wel kunnen vertellen!!!
Dan zal je ook wel niet weten wat er gebeurd als je dit bij het ritme kanaal doet!
dus:

shift ingedrukt houden en bij EFX/OUT helemaal de fader(van ritme kanaal) omhoog schuiven.
Dan staat er ineens een R! ;) was da nou?
[selecteer: patch en klik op edit+knopje16]
Nu kun je per ritme geluidje de hoeveelheid reverb / delay aangeven. Ook of het wel of niet
door de effectenprocessor moet gaan.

Je maakt nu dus een kick met reverb, een hihat met alleen delay en een clap met lo-fi ofzo, dat
alles als 1 ritmekit!
Enjoy! 8o) of de kick door een andere uitgang gooien kan daar ook!

! owja wel ffkes je delay/rev en efx kanaal activeren: schuifkes helemaal omhoog)

:dubbel: whahaha, oké 'k GEEF toe: dat wist ik ook nie..

hmmm,, toch maar houden dat bakkie..? <twijfel, twijfel>

:D Dat ook, maar ben ookwel lui..

wow, ik sta perplex
lezen er echt zo weinig meer een handleiding 8D
dat was echt een van de eerste dingen die ik gelijk deed
toen ik dat ding nog had 8 of 9 jaar geleden?
vooral die customised kitjes aanmaken met verschillende outs per kit was echt heeeeel fijn.
dat mis ik dus heel erg in me RS7K.

nou ehh mocht er meer zijn die hun handleiding niet lezen, hier is nog een tip:

zoals je misschien al hebt uitgevonden (of niet), bestaat een patch in de mc505 (wellicht ook de mc909)
uit 4 layers/voices.
Deze layers zijn op zich 4 geluiden die je kan toekennen aan een specifiek gedeelte van de keyboard range,
oftewel voice 1 -c1 tot c0 etc. etc
afhankelijk van wat je van plan bent en hoe druk je sequence is die je aan het bouwen bent,
kan je dus per patch, 4 sequences programeren die je middels de 'tone' switches aan en uit kan muten.

wat, wat, wat????
jawel je kan per synth track 4 sequences verstoppen, verspreidt over de keyboard range.
dit gaat uiteraard wel tenkoste van je 'stemmen' tenzij je die track naar andere midi apparaatuur verstuurt.
weet niet meer precies hoe het met de midi-polyfonie zit van dat ding, maar het is ook wel een poosje terug.

heb het zelf vaak gebruikt toen ik techno setjes maakte met dat ding, en veel percussie gebruikte ook op de synth tracks.
echt super handig.

:koffie: :L

Het staat helemaal niet in de handleiding !!!

Ik heb m nu op mn surround setje aangesloten en zit nu lekker op de bank te experimenteren.
Het is vooral vet dat je het wisselen van direct out ook gewoon kunt opnemen.
Dr vliegt nu een of ander synth insect om me heen. Zzzz Zzzz Zzzzzz !!!

Nu ga ik dus ook twijfelen of ik m nog wel wil verkopen.
Dit is ideaal om ideeen uit te werken in dobly 5.1
En dan de mogelijkheden voor live :)
De bass en de drums laat trouwens ik door de center en de subwoofer komen! :-)

Laatst gewijzigd:
Back