Midi -> Automation

Deimos

Underground Dweller
Ik bestuur mijn synths in cubase dmv een midicontroller. dat geeft een wat levendiger gevoel aan de mix. Het vervelende vind ik dat dat bijna nooit helemaal goed gaat. dus moet ik in midifiles gan lopen kutten om het recht te zetten. dat haat ik. ik werk veel liever met de plugin automatisering binnen cubase, maar om dan bijv. een langzaam oplopende sinus (ik bedoel een sinusgolf waarbij iedere top iets hoger is als de vorige top en ieder dal iets hoger als de vorige etc.) te maken is bijna niet te doen.
ik heb dus geprobeerd om zeg maar het gedraai aan knoppen op mijn midicontroller op te nemen als automatisering ipv midicontroller data. (Ik hoop dat jullie me nog kunnen volgen) Dat is dus niet gelukt. :(
Kan dit uberhaupt wel en zo ja hoe????????

TIA, Deimos

Tuurlijk kan dat :)
Tenzij je een hele goedkope brakke midi controller heb....... Maar je kan over t algemeen gewoon de controllers mappen.
En met je synths ga ik ervan uit dat je softsynths bedoelt? Anders lijkt het me niet echt logisch wat je doet, tenzij je oude synths gebruikt. In dit geval moet je dus de cc's van je softsynth ff uitzoeken en dan die mappen aan je midi controller. Ik zou als ik jou was even je handleiding bekijken. Of anders op zn minst ons even vertellen welke midi controller je gebruikt :)

ik heb mijn probleem niet duidelijk gemaakt denk ik:
de meeste softsynths zijn aan te sturen dmv midi cc's EN dmv van automation in cubase zelf (met die blauwe lijntjes...)
Als ik met mijn muis zo'n knop beweeg en neem dat op (met de w knop zeg maar) dan krijg ik die blauwe lijntjes. Die zijn lekker makkelijk te editten, zoals jullie weten.
Al ik met mijn midicontroller diezelfde knop aan stuur, dan beweegt ie ook, maar als ik dat dan probeer op te nemen via de "w" knop gebeurt er niets. Als ik dan datzelfde opneem via de recordknop in mijn transportbar krijg ik mididata in een midikanaal. logisch.
Mijn vraag is dus hoe kan ik met mijn midicontroller (t is eigenlijk een dx200) een knop van een softsynth aansturen en toch automation krijgen ipv mididata

In Sonar zit een optie om controller data te converteren naar automation envelopes. Zoiets zal ook ik wel in Cubase zitten.
Hier heb je niet zo veel aan he. :bekdicht: Succes met zoeken iig.

Origineel geplaatst door Deimos
Dat is dus precies wat ik zoek, alleen dan voor SX

check de manual voor de generic remote module. dit is precies wat je zoekt in sx.

Die generic remote module is wel handig, maar doet niet wat ik wil, thanks neway. De CC-rider ga ik nog proberen, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Later meer...

Nou, ik heb het eindelijk door... CC-Rider is toch wat ik zocht. Maar je moet bij zowel plugin als cc-rider write automation aanzetten. Thanks!!!

toch lijkt het me simpeler om de preference midi input to automation tracks aan te vinken in cubase.
maar goed. zelf weten ;)

Back