Protoos: Bounce to disk

Coup

Nieuwkomer
Fellaz,
Ik werk met protools 6.4. Als ik alles heb opgenomen en het wil bouncen naar
mijn harde schijf om er een audiofile van te maken, welke resolutie moet je dan kiezen voor de juiste geluidskwaliteit?
Je kan in eerste instantie kiezen uit WAV/Windows media/Quiktime/Realplayer.
Als je Windows Mediaplayer kiest, krijg je vervolgens de optie WindowsAudio/Windows Vocal etc.
Tot nu krijg ik alleen maar krakering geluid als ik een van deze opties kies.

Kan iemand mij uit de brand helpen please?:doei:

Ik werk niet met Protools, maar je moet 'm gewoon bouncen als WAV (bv. 44Khz/16bit/Stereo Interleaved). Als je een van de andere opties kiest zoals Windows Media of Quicktime, wordt er gebruik gemaakt van compressietechnieken, waardoor er kwaliteitsverlies optreedt.

Inderdaad gewoon als .wav (of Aiff) wegschrijven;
ga pas naar 16 bit/44.1khz op het moment dat je de definitieve mastering hebt gedaan. Tot die tijd is het verstandig om continu op de hoogst mogelijke rates te werken.

Een vraag van mij hierop aansluitend:

Is het mogelijk te Bouncen zonder dat je het realtime terugluisterd??? Dit kost me nu zeeën van tijd.

gegroet

Dus als ik het als een WAV bounce wordt het een audio bestand?
Dit heb ik een aantal keren geprobeerd, maar als ik het vervolgens met Nero op CD wil branden
dan herkent hij die file niet.

Aanvullende vraag: als je gaat bouncen, moet je dan kiezen voor de optie "convert during bouncing" of convert
"after bouncing"?

Help me out please, want ik moet vandaag nog iets aanleveren.

open protools
klik menu help
klik protools reference guide
in het daarna geopende acrobat reader
klik search
typ bounce
en blader even door de 212 zoekresultaten

wave bestanden kun je gewoon op een cd branden met nero
je moet natuurlijk wel even het juiste cdtype kiezen...

euhm... maaruh... als je met protools overweg kunt... waarom weet je dan niet welke audioformaten er zijn? (zomaar een vraagje hoor)

Laat ik het zo zeggen:
Ik ben slechts sinds een maandje bezig met protools. Stukje bij beetje komt ik achter bepaalde dingen, dus
wat dat betreft ben ik nog behoorlijk nat achter de oortjes.

"je moet natuurlijk wel even het juiste cdtype kiezen..."

Verklaar je nader please.

Origineel geplaatst door Coup
Laat ik het zo zeggen:
Ik ben slechts sinds een maandje bezig met protools. Stukje bij beetje komt ik achter bepaalde dingen, dus
wat dat betreft ben ik nog behoorlijk nat achter de oortjes.

maar dan moet je toch juist in de handleiding duiken? ;)

"je moet natuurlijk wel even het juiste cdtype kiezen..."
Verklaar je nader please.

ik bedoel dat je niet een datacd moet maken als je een audio-cd wil en vice versa

Ga het later nog een keer proberen.
Ik had i.d.d een track als WAV file naar mijn disc gebounced en wat ik
uit voorstaande replys begrijp is een WAV file gewoon audio.

Wanneer ik deze file dan via Nero als Audio file wil branden, dan pakt ie em niet.

Wanneer ik deze file dan via Nero als Audio file wil branden, dan pakt ie em niet.
heb je wel een 16 bits 44100 hz wave bestand gemaakt?

D8 het wel. Ik ga het vanavond allemaal ff proberen. Ik elk geval thanks for the feedback.

dus. je zorgt dat je bounce venster er zo uitziet

Attachments

• zo.jpg
    zo.jpg
    23,7 KB · Bekeken: 113
heb je dat gedaan kun je kijken of je toch-wel-echt een audiobestand hebt geexporteerd door dat de dubbelklikken in je filemanager... als het goed is krijg je dan wel een of andere mediaspeler voor je neus.

lukt dat niet dan is de oplossing altijd te vinden bij het rode pijltje

Attachments

• zo2.jpg
    zo2.jpg
    14,6 KB · Bekeken: 111
daarna kun je het bestand zo vanuit je filemanager in nero slepen, en het vervolgens simpel branden...

maaruh... waarom ga je niet eerst met cooledit en windows media player aan de slag... voordat je aan dingen begint die je helemaal niet begrijpt?

Cool Edit pro heb ik niet op mijn cd gozer.
Maar nogmaals bedankt for sharing your wisdom:halleluja

Back