[rock/gothic?] For You

D-man

blub
Ik heb samen met mijn bandje een demo opgenomen, wat we gratis konden doen, omdat we meedoen aan een project voor schoolbandjes. De stijl is een beetje gothic achtig, weet niet goed hoe je zo iets noemt :). Het nummer is in ongeveer 5 uur opgenomen en afgemixt e.d.
Ik ben zelf best tevreden over het resultaat zeker als je kijkt naar onze leeftijd en ervaring (leeftijden liggen tussen de 13 en 18 ). Zelf vind ik dat het allemaal nog wat strakker kan, maar dat is een kwestie van oefenen, en ook de zang kan nog wat beter. Maar luister zelf maar: klik

Cool! :okdan:

Ik weet niet wat voor opmerkingen je hierop wilt horen? Over geluidskwaliteit hoeven we natuurlijk niet te beginnen, het blijft een demo. Maar het klinkt best strak hoor; kan wel wat beter (vooral de pianoloopjes vallen er soms net een beetje naast), maar het is niet storend of zo. Ik vind de zangeres en grunter niet zo overtuigend in het refrein. Het zou dan van mij iets meer mogen blazen qua vocals. En waarom mik je er geen bombastische strings onder in het refrein, en dan in de laatste keer strings+choir? Clichée, maar goed, wat boeit dat, het klinkt wel vet. En een stuk voller, da's ook wel belangrijk; alleen die piano (wat gebruik je daar eigenlijk voor?) blijft een beetje kaal.

Maar ik vind het een cool trekkie hoor! Sowieso altijd gaaf als je met je band zo gratis een demo kunt opnemen! En dat intermezzo vanaf 2:41, da's echt goed! (dat duurde zelfs nog wel even voor ik die 5-5-5-7 eruit gevist had 8~ )

Muziek is niet slecht, mix wel. Als je aan zoiets 5 uur werkt om op te nemen en dan als mixer zoiets aflevert qua mix zou ik me schamen.

Gitaar distortions klinken alsof ze van de gitaarversterkers (Marshall's?) zelf komen, niet goed IMO (klinken niet door). Drum klinkt net alsof ze met 2 micro's is opgenomen. Zang is wel OK maar die mix speelt jullie toch eneorm veel parten, het klinkt niet als een geheel, nergens effekten enzo.

Maar, op die leeftijd al opnemen is altijd supertof. Hoewel je een beetje onzekerheid hoort hier en daar is het nummer toch wel in orde. Doorgaan en zeker geen plattere metal (rock? , nah) gaan spelen :D

De zangeres heeft een mooie sound! Alleen haar Engelse uitspraak is niet zo goed. Het nummer vind ik wel te behappen.
De gitaar klinkt te dof. Mag wat sprankelender. Probeer die gitaar in meerdere takes op te nemen en te pannen links en rechts voor een mooi stereobeeld. De drums klinken alsof ze zijn opgenomen met 1 mikrofoon. Wat waarschijnlijk het geval is dat diverse geluidsbronnen geluid overdragen naar andere mikrofoons. Drums zou je apart op moeten nemen.

Succes met het multitracken

Greetz Erik

Bedankt voor het commentaar allemaal!

Cheimoon > strings erbij is misschien wel een goed idee ja, zal ik eens proberen.
piano komt uit de emu proteus 2000, die is inderdaad een beetje kaal, er zitten ook niet echt effecten over, daar ga ik ook nog wat aan veranderen.
Dat intermezzo was ik zelf ook wel tevreden over :) ik wilde toch iets anders er doorheen, omdat ik niet alleen maar geram op gitaren wilde :) en zo kan ik toch ook wat meer mijn eigen stijl in het nummer verweven.

Toon > de mix heb ik me niet zo heel erg mee bemoeid, wel af en toe wat aanwijzingen over hoe ik het wilde hebben, maar met afmixen heb ik gewoon niet veel ervaring en ik ging er van uit dat die man dat beter wist dan ik. Hij mixte het overigens af op dynaudio air6 monitors, die trouwens erg lekker klonken in vergelijking met mijn hifi-setje 8~ .
Die distortions komen uit simpele gitaarpedaaltjes eentje van boss en eentje van ibanez.

De drums, gitaren en keyboard zijn allemaal tegelijk opgenomen, dit wilde ik eigenlijk liever niet, maarja het was niet anders. Maar je hoorde wel heel duidelijk dat de microfoons meerdere geluidsbronnen opvingen. Hier wat foto's van de opstelling: klik en klik

Tsja, opnamekwaliteit... Geluidsmensen kunnen soms hartstikke koppig zijn. Ik speel in een trio (drums-cello-toetsen) en dan nog heb ik een keer gehad dat degene achter het mengpaneel vasthield aan wat hij geleerd had: toetsen zacht, want da's begeleiding (zei hij tegen iemand die klaagde dat de toetsen toch wel erg zacht stonden). :stupid Dus ik kan me voorstellen dat zo'n afmixer het woord 'demo' hoort en meteen denkt aan rommelig met teveel galm van de ruimte zelf (want dat is het), alsof het zo hoort op een demo. Da's jammer! (en dat moet beter kunnen met één track in 5 uur! Wij hadden er met een eerdere bezetting (incl. zang) nog wel meer in 4 uur, live opgenomen via een minidisc zonder technicus (wel (nog) mindere kwaliteit trouwens))

Maar hey, het gaat erom dat je een demo hebt! Het wordt duidelijk wat je nummer is en hoe het kan gaan klinken, en voor een demo is dat genoeg hoor! Daar kun je wel mee aankomen bij podia. :)

Hey leuk liedje.
't is niet de muziek waar ik normaal mee bezig ben maar hier valt wel naar te luisteren.
Zang en grunt is ok. Het spelen zou wel wat strakker kunnen en de toms vinnik een beetje overdreven maar overal wel een leuke demo.
Ik ben zo vrij geweest om 'm een beetje op te poetsen :

Attachments

• burning golgotha - demo 2005 - for you (burning golgotha)-backdropped.mp3
    709,9 KB · Bekeken: 59
Die meid heeft een mooie stem!
*zwijmel*

Verder is het wel grappig. Het akkoordenschema doet me denken aan het refrein van paranoid van black sabbath.
alle muzikanten zijn wel goed, maar sommige dingen zijn niet helemaal strak. De drummer af en toe uit sync, en de pianist lijkt soms uit te glijden.

En die meneer met die hele schorre stem ruled! :halleluja

en dat voor wat lui tussen de 14 en 18 jaar :D.

Cool hoor :):):)

-C-

Ik vind het allemaal (muzikaal gezien) wel lekker klinken op een paar eerder genoemde puntjes na..
In tegenstelling tot -C- ben ik niet zo kapot van die Koekjesmonster (maar dit had ik je al eerder gezegd in de chat)

Back