Audiophile

Ik heb een M-audio audiophile2496 geluidskaart gekocht voor mijn splinternieuwe pc. Dit is een pentium 4 3.2GHz met 1024 HT geheugen een 7200 toeren harde schijf. en toch heb ik last van kraken klikken en overslaan van de muziek in de programma's cubase sx 2.01 en reason 2.5 als ik de audio latency hoger zet heb ik hier nog steeds last van zelfs als ik de latency op 2048 zet heb ik hier last van. Ik ben ten einde raad want ik heb van alles geprobeerd. Ik kan niet zeggen dat ik geen verstand van pc's heb maar welke instelling moet ik veranderen zodat dit probleem verholpen word.

Heb een M Audio Delta 44 --> werkt perfect!

En nog in dezelfde XP bak een Yamaha ....192XG nog wat geluidskaart. En die ruist als de tering....

Ik ben ook de eigenaar van een M-audio firewire audiophile,
Nu heb ik deze al een half jaar en ben er erg tevreden over...

maar...

Sinds een week ben ik verhuisd.
Een hele vuilniszak vol met kabels, alles opnieuw aangesloten, heerlijk! Maar sinds ik alles opnieuw heb aangesloten heb ik noise op mijn monitors.
Aansluiting = PC --> Mixer --> M-audio FW --> Boxen
Of PC --> M audio FW --> Mixer --> Boxen...
zal het thuis nog even nakijken.

Enkele opmerking.
M`n microfoon staat uit,
Ik hoor m`n harde schijf "versterkt" in mijn speakers.
En het laatste is maf, maar ik zal het er toch bijzetten. Wanneer ik een fullscreen applicatie opstart (vooral games) is mijn noise weg! Ik heb geen enkel idee hoe dit met elkaar in verhouding zou kunnen staan... maar het is zo.

In deze post ook al iets gelezen over ground-liften. maar nog niet helemaal duidelijk wat de beste oplossing is en waar het aan ligt.

Wie heeft een tip?

Back