Audiophile

De Firewire Audiophile is de enige Audiophile waar ik dus niet over te spreken ben [een maat van me heeft hem]. Slechte drivers: bugs met de 44100/48000 Hz switch in sommige programma's en je kan ook al niet intern opnemen zoals bij de PCI modellen, wat ik ronduit onaanvaardbaar vind voor een professionele audiokaart. Daarnaast krijg je voor die prijs niet eens gebalanceerde outputs. Maar ja dit is allemaal mijn mening natuurlijk. :)

Tja, kan ik net zo goed mijn mening er nog even overheen schenken: doe het niet, koop geen M-audio firewire Audiopiel, die ongebalanceerde shit geeft je problemen (sorry, na een paar drankjes word ik wat ongenuanceerd), ik had alleen maar brom-problemen met die kaart in combi met mijn Dell Inspiron laptop. Okee, dat lag wel aan de voeding van de laptop, maar de unbalanced i/o van de m-audio hielp me ook niet echt, dus snel ingeruild voor een (2x duurdere) Edirol FA-101. Probleem opgelost! Als je mobiel wil zijn koop dan iets met gebalanceerde i/o. Aan de andere kant, mijn zwager gebruikt een audiophile pci 24/96 in z'n desktop pc zonder problemen, echt een goeie kaart voor 't geld, afgezien van wat achterlijke driverdingen (mute om onduidelijke redenen het rechterkanaal standaard bij het wijzigen van ASIO instellingen of de routing).

En oh, in mijn desktop pc zit gewoon een (ongebalanceerde) Terrrrratec EWS88mt. Goeie kaart hoor, 'as quiet as a mouse', wat de brom betreft dan. Verder erg blij mee, al denk ik dat ik gewoon de Eridrol ga gebruiken op mijn desktop... of een combi (kandat? 16 kanalen i/o met twee versch. kaarten?).

Ach, ieder z'n ding, als 't werkt, dan werkt 't.

ook audiophile pci gehad,
prima drivers, prima latency (128 samples), leuke software erbij, en lage prijs.
nooit problemen mee gehad, geen aardingsproblemen ook,
alleen uiteindelijk waren de 2 in en 2 uit wat weinig geworden, dus verkocht :)

* Q steekt zijn hand omhoog:doei:

Mijn Audiophile werkt prima icm mijn Mac Mini, heb geen last van de ongebalanceerde i/o.
Zie ook de Mac thread

blijkbaar geen goede commentaar voor de audiophile firewire, maar hoe zit het met de audiophile USB??
Ik heb die hier net geïnstalleerd en echt wtf ... voortdurend geruis door m'n boxen! trekt gewoon op niks, moet het volume al echt luid zetten om dat gepiep en gekraak niet te moeten horen .. dit kan toch niet normaal zijn
de sound zelf is overigens toch helder

Nog iemand problemen of (liefst) oplossingen!?

Origineel geplaatst door Rozegeur
blijkbaar geen goede commentaar voor de audiophile firewire, maar hoe zit het met de audiophile USB??
Ik heb die hier net geïnstalleerd en echt wtf ... voortdurend geruis door m'n boxen! trekt gewoon op niks, moet het volume al echt luid zetten om dat gepiep en gekraak niet te moeten horen .. dit kan toch niet normaal zijn
de sound zelf is overigens toch helder

Nog iemand problemen of (liefst) oplossingen!?

wie zegt dat het aan je phile ligt? check alles is rustig eerst... en instaleer alles netjes, check je settings...

kijk, dat heb je nu. iemand vertelt iets slecht over de audiophile, en iedereen praat iedereen gewoon achterna... terwijl je zo'n dingen als niet hotpluggen, de problemen met sleep etc moet weten

check wat? ik heb die drivers al meerdere malen terug geïnstalleerd zoals het hoort!
waarom installeert dat ding trouwens niet ineens het control panel? ik zie dat het op de cd staat, maar dat is zonder exe file, dus ik veronderstel dat 'k die bestanden moet kopiëren naar ... ergens

...hoe zit het met de audiophile USB??
de sound zelf is overigens toch helder. Nog iemand problemen of (liefst) oplossingen!?

Ik heb weinig problemen met zowel de PCI als de USB Audiophile op zowel Mac als PC. Maar, de USB versie hangt aan een laptop; zodra de laptop aan de adapter hangt is het mis en hoor je een hoop grut =(

Misschien dat jij hetzelfde hebt? Geen idee of dit nog extra te ontstoren valt; tot die tijd dus maar op een volle batterij...

er staan nu sinds 25/02 nieuw drivers online voor alle firewiresnoepjes etc

Origineel geplaatst door jgeers01
Ik heb weinig problemen met zowel de PCI als de USB Audiophile op zowel Mac als PC. Maar, de USB versie hangt aan een laptop; zodra de laptop aan de adapter hangt is het mis en hoor je een hoop grut =(

Misschien dat jij hetzelfde hebt? Geen idee of dit nog extra te ontstoren valt; tot die tijd dus maar op een volle batterij...

ja dat kan!

in ieder geval, ik krijg ze maar niet aan de praat in adobe audition (zeer laag volume)
en ik krijg ook die delta control panel niet geinstalleerd

ik denk dat dat geruis niks te maken heeft met je kaart noch je laptop... het ligt aan je stroomnet... steek je laptop op een apparte kring...

dit is het antwoord van de support van m-audio:

This could be due to a problem we have recently found on some laptops where the manufacturers are grounding the power supply to the USB ports internally in the laptops which creates noise when you use a USB audio device (like the Audiophile). The work-around for this is to get a ground-lift to go between your laptop and the power outlet. You can find these ground-lifts at any Electronic store.

weet hier iemand wat een ground-lift is? de nederlandstalige term dus :)

ik merk hier geen goede reacties op de audiophile firewire kaart

ik koop me een dezer dagen een kaart maar twijfel nog tussen deze 2 :
M-AUDIO FireWire Audiophile of Terratec Phase 24 FW Firewire

advice pleeaaassseeee :confused:

een maatje van mij heeft de fw audiophile van m-audio, marando (ook op dit forum) prima kaart!
de terratec hoor ik ook goede dingen over, maar zelf zou ik voor de m-audio gaan.

Ground-lift betekend het losmaken van de aarding. Dat kan eenvoudig door een niet geaard stopcontact te gebruiken of de aarpinnen op de stekker af te plakken met plakband (nb dit is geen permanente oplossing: alleen om te testen of dit het probleem veroorzaakt). In mijn geval bleek het alle storingen te elimineren ;)

dit is het antwoord van de support van m-audio:

This could be due to a problem we have recently found on some laptops where the manufacturers are grounding the power supply to the USB ports internally in the laptops which creates noise when you use a USB audio device (like the Audiophile). The work-around for this is to get a ground-lift to go between your laptop and the power outlet. You can find these ground-lifts at any Electronic store.

weet hier iemand wat een ground-lift is? de nederlandstalige term dus :)

er zijn nu ook nieuwe drivers voor alle firewirebakkies enzo, zodus qua driver problemen die de ronde deden -veelal mensen die hun kaart niet juist gebruikte of andere blindelings napraatten- zullen nu weg tot grotendeels weg zijn
veel mensen klaagden over problemen met hotpluggen en sleep, maar dat kan je er dus idd niet mee (of nu mss ondertussen al wel, moet ik checken). geen wonder dat je dan problemen krijgt. m-audio geeft die fouten ook zonder problemen toe...

ik heb binnenkort ook mijn audiophile...

ik zit erover te denken om een firewire audiophile aan te sluiten op mn mac (twijfel met de twee keer duurdere esi quatafire maar eigenlijk heb ik geen pre-amps nodig. opanme doe ik met mn pc en ik heb een voorversterker mocht ik toch willen opnemen via mac).

mijn vraag:

ik wil er oa quadrofoon met max mee gaan werken. nu las ik in deze thread dat iemand hier problemen had met de outputs in combinatie met max. hoe zit dit? want dit vind ik erg belangrijk. ik wil vier speakers kunnen gebruiken met max.

Back