New album DAFT PUNK

Origineel geplaatst door OnAcid
Niet dat ik het kan, maar volgens mij hebben die gasten voor "better, faster" een compleet refrein van een oud nummer gesampled. Ze hebben iig weinig funk toe hoeven voegen. ;)

Et voila

Klopt.. is een grote loop ..
Maar ik heb mezelf aangeleerd om daar niet meer van wakker te liggen ..
Een vriend van me zei ooit ... Wat maakt het nou uit ! als het maar lekker klinkt .
Ja .. het leven is soms zo simpel

Origineel geplaatst door OnAcid
Niet dat ik het kan, maar volgens mij hebben die gasten voor "better, faster" een compleet refrein van een oud nummer gesampled. Ze hebben iig weinig funk toe hoeven voegen. ;)

ja dat is het nou precies wij kunnen het zo niet 1 2 3, ik in ieder geval niet. kent iemand van jullie offerture? daar is helemaal niks gesampled (behalve dan de analoge modem geluiden) en toch zo'n allemachtig simpel mooi nummer. voor mij genoeg om zeker even te gaan luisteren naar hun nieuwe album...

funkende dingen worden niet alleen door timing bepaald, ook door EQ, plaatsing, lengte en accenten

Origineel geplaatst door DJ Fuse
Jongens toch,
waar je het mee maakt boeit niet.
Even over de irritante vocoders... mee eens, maar toch nog even een keer naar better, faster etc luisteren.
Als er een nummer is wat op een simpele manier gemaakt is maar toch funkt als de nete is dat het wel. Die gasten leveren wel een puik staaltje werk als je het mij vraagt. hun tempo is briljant en timing ook. Muzikale opbouw ook. De sound van something about us? kan iemand daar aan tippen?
Ze maken gewoon erg uitgesproken shit. Als je iets maakt en iedereen zegt: wel lekker.. heb je niets, maar als je iets maakt en de helft zegt kut en de andere helft te gek... dan ben je goed bezig.
Op 1 uitzondering na. One more time is echt niet om aan te horen

PS: over aerodynamik gesproken... heb je de versie samen met Alex Gopher gehoord? oeioeioei, vet hoor

90% mee eens.. 10% niet omdat ik one more time ook super vind.
Ben nu album ff aan het luisteren en wat ik tot nu toe hoor... lekker!

Origineel geplaatst door dextah
Klopt.. is een grote loop ..
Maar ik heb mezelf aangeleerd om daar niet meer van wakker te liggen ..
Een vriend van me zei ooit ... Wat maakt het nou uit ! als het maar lekker klinkt .
Ja .. het leven is soms zo simpel
inderdaad... if it works it works.. simpel..

Origineel geplaatst door Arv
waar ik al bang voor was is waar. Al eens van 'doodcompressen' gehoord?
Nou check het plaatje en zie wat ik bedoel.

Hier worden je oren al na een paar minuten moe van! maja het is trendy he

ik zit al zeker een kleine 20 minuten te luisteren en ben nog lang niet moe hoor..... :Z
Lweuk om muziek te analyseren op een wav form.. maaruh... gaat het niet om hoe iets klinkt en niet hoe iets eruit ziet?? :confused:

Heb een paar trackies gehoord nu.

Hoor eigenlijk in elke track die gebitcrushte filtersynthsound. Dit ga ik zowizo zat worden. Jammer
Ik zal er denk ik een tijdje aan moeten wennen en er eens rustig naar moeten luisteren met een aantal pilsies op:biertje:

Misschien bedoelde ze human after all ook wel in de zin van...tsja wij zijn ook maar gewoon mensen en proberen er steeds het beste van te maken...wellicht met zelf ook wel in het achterhoofd dat het deze x niet zo goed gelukt is als op de 2 voorgaande albums!?

Origineel geplaatst door da goose
ik zit al zeker een kleine 20 minuten te luisteren en ben nog lang niet moe hoor..... :Z
Lweuk om muziek te analyseren op een wav form.. maaruh... gaat het niet om hoe iets klinkt en niet hoe iets eruit ziet?? :confused:

het is geen analyse maar een constatering.. ;)
toch vind ik het gewoon niet prettig. het is gewoon te plat. het zal tegenwoordig wel heel normaal zijn in de 'dance' maja..

da's al heel lang mode in de dance.. altijd die hihats veel te plat maken zodat het lekker pijn doet aan je oren in een grote zaal. Je slaat er de beat mee dicht en alle funk is verdwenen. Ik denk dat ik wel weet hoe het komt. Als er namelijk geen muziek in je track zit moet je het keihard zetten om ook maar een klein beetje onder de indruk te raken. of de shit overstuurd opnemen is ook zo'n hype. alles lekker distorted dan klinkt het "lekker vet".... bull shit

:stupid sjonge jongewat een hoop gedoe
loop, irritant , plat, hype, crap, geweldig , trend of niet, ik vind em vanaf de eerste tonen VET.
:verkoght: aan mij. 2 maanden voordat ie uit is haha

Laatst gewijzigd:
Dat is very obvious ja.....8D
Niks mis met samplen verder, veel mensen onderschatten hoe moeilijk het is om een soepel arrangement rond samples te bouwen.
Maar als je zo in de spotlight staat als DP wordt het wel wat cheap op deze manier.
Gebrek aan inspiratie misschien (jaja, ik herken het gevoel.
It takes one to know one).

Hmmm... Het hele album is al te downloaden 2 maanden voordat de release is... Dat kan tegenwoordig toch niet meer want op deze manier word dat hele album dan nauwelijks verkocht. Iedereen kent alle nummers al en heeft ze op 128 Kbps stereo op zijn HD staan.

Dit nieuwe album vind ik ook meer in de lijn liggen van ongereleased materiaal of B-sides.

homework 1996
discovery 2001
'human after all' 2005

Vier jaar de tijd om nieuwe shit te bedenken... hmmm... Het gerucht kan dat het nieuwe album wel heel anders is kan wel kloppen. Vanaf maart zullen we het weten.

Grtz Brmz

Dat gerucht dat het album 'totaal' anders is dan wat er te downloaden valt is een wederkerend gerucht dat bij zowat elke plaat met 'grote' verwachtingen terugkomt.

bij The Prodigy ging het zo ver dat sommige erom trouwe fans bij hoog en laag beweerden dat Liam nooit zo'n slechte shit zou kunnen maken, maar de illusie werd bij de officiele release helaas doorprikt...

we zullen zien

Origineel geplaatst door praecox

bij The Prodigy ging het zo ver dat sommige erom trouwe fans bij hoog en laag beweerden dat Liam nooit zo'n slechte shit zou kunnen maken, maar de illusie werd bij de officiele release helaas doorprikt...

we zullen zien

Hier wil ik ff op inhaken,het enige wat mij tegen stond was de reason klank die er van af droop.

Verder,denk ik soms dat men veel te verwend is geraakt,en dat de muziek gewoon weg in waarde is gekelderd.
En dan doel ik op vst en daws in het algemeen,men gaat mischien te vlug analiseren,en ziet het totale plaatje niet meer.(en van hey dat kan ik ook)

Verder is het zo dat je eigenlijk,en dat is best moeilijk,elke keer je hersens op nul moet proberen te zetten,ecperience was een hele vette,perfect in de tijd passend,en zeer gaaf geproduceert,mischien grijpt men daar te veel naar terug.

Maar in het algemeen denk ik dat de waarde van de muziek gekelderd is.
Ook doordat alles bereikbaar is geworden,niet alleen een daw maar ook mp3's in overvloed,waardoor je een wir war krijgt van info in je hoofd,de generatie skip er maar doorheen en trek je conclusie.
Jammer,maar zo denk ik een beetje.

Origineel geplaatst door trash
Verder,denk ik soms dat men veel te verwend is geraakt,en dat de muziek gewoon weg in waarde is gekelderd.
En dan doel ik op vst en daws in het algemeen,men gaat mischien te vlug analiseren,en ziet het totale plaatje niet meer.(en van hey dat kan ik ook)

Verder is het zo dat je eigenlijk,en dat is best moeilijk,elke keer je hersens op nul moet proberen te zetten,ecperience was een hele vette,perfect in de tijd passend,en zeer gaaf geproduceert,mischien grijpt men daar te veel naar terug.

Maar in het algemeen denk ik dat de waarde van de muziek gekelderd is.
Ook doordat alles bereikbaar is geworden,niet alleen een daw maar ook mp3's in overvloed,waardoor je een wir war krijgt van info in je hoofd,de generatie skip er maar doorheen en trek je conclusie.
Jammer,maar zo denk ik een beetje.

Hmm,ik ben ook nogal zo cultuurpessimistisch zoals jij hier bent :). Ik ben de spanning van de muziek iets kwijt. In de jaren negentig had ik nog van...oooee, de nieuwe van Daft Punk, Chemical Brothers, Orbital of maar iets op te noemen. Nu heb ik zoiets van; laat maar horen. Ik verwacht niet zulke spectaculaire dingen meer. Het laatste album waar ik een instant classic gevoel bij had stamt inmiddels uit 2002, namelijk Original Pirate Material van The Streets. Ach ja, misschien word ik een nostalgische, sentimentele zeur met de boodschap: vroeger was alles beter. ;)

Ach, spannende platen en CDs hoor ik in de dance nauwelijks meer. Wat dat betreft is er inderdaad sprake van degradatie. Op de een of andere manier is de sjeu er een beetje af. Vroeger alles beter? Nou, nee. Momenteel komen er in genres als industrial en EBM de een na de andere klassieker uit. Voor mij persoonlijk gebeurt het nu daar. Maar dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk. :D

Verder vind ik de laatste albums van The Chemical Brothers en The Prodigy zeken niet slecht. Beiden halen het niet bij de eerste twee albums van beide acts, dat zeker. Maar beide albums zijn prima aan te horen, terwijl de nieuwe Daft Punk klinkt als de gemiddelde demotrack die in het "tracks" forum geplaatst wordt. Nu is dat niets ten nadele van mensen die daar hun eigen producties plaatsen (Gefeedbacked moet er immers worden, daar wordt je beter van), maar van een act als Daft Punk, met een enorme (imho) klassieker op hun naam, verwacht ik wel beter. Ik had zelf geen hoge verwachtingen van dit album, maar onze Franse vrienden slagen erin om zelfs nog ver onder die verwachtingen te blijven! Vind ik dan he? :)

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Ach, spannende platen en CDs hoor ik in de dance nauwelijks meer. Wat dat betreft is er inderdaad sprake van degradatie.

Ik vind niet dat je alles zo snel over de zelfde kam mag scheren. Bij Alter Ego - Transphormer had ik het gevoel met iets geconfronteerd te worden dat echt wel "authentiek" was. Ik weet best dat dat niet echt zo was (en dat Rocker gewoon een zatte meezinger was du, du, DEH DAH, du, du, DOOEE) maar op die plaat staan een aantal nummers (zoals satanic circus) waarvan m'n haren recht stonden vanaf seconde 1 (en dat nog steeds doen)

Volgens mij zit het probleem in de te hoge mate van 'historisch bewustzijn'. Ik kan onmogelijk tegen dat historisch bewustzijn zijn, maar het veroorzaakt wel een soort houding bij (vooral de jeugd) mensen dat alles NIEUW moet zijn. We kicken er zo graag op, de verrassing die het in petto heeft, en daarom hunkeren we er naar. Ik doe dit ook, en dat vindt ik soms jammer van mezelf.

De andere kant van het historisch bewustzijn is dat de ietsje 'oudere' mensen (vooral mensen die al een tijdje bewust met muziek bezig zijn) de hunkering omdraaien en projecteren op die platen die hen ooit uitermate verrast hebben. en dan krijg je van die retro revivals, back to the ... feestjes en platen labels zoals Eskimo Recordings of Radius die vooral oude dingen heruitbrengen, of muziek die er expliciet naar refereert.

Hoe gaan we op een deftige manier om met deze situatie? En welke houding is dan het beste? Dat is volgens mij het onderliggende probleem van de muziek industrie en ik durf het zelfs breder zien: Dat is het probleem van de westerse cultuur op dit moment!

Ik had het vandaag weer. Dat lekkere "Jaaaahhhhh!!!" gevoel. En ik kreeg het van deze CD:

HANDS065-160.jpg

Greyhound - Electroize

Nu is het natuurlijk wel zo, dat als je Daft Punk te gek vindt, je van bovenstaand album van angst in een hoekje kruipt, en jezelf bevuilt. Greyhound is nogal....eeehmmmm...stevig. 8)

Back