New album DAFT PUNK

heb de thread eens bekeken (uiteraard, als zware daft punk fan) en heb ondertussen een stukje van robotrock gehoord.
klinkt weer helemaal daft denk ik, maar goed, afwachten.

het is wel weer zeer grappig om pro en contra daftpunkers hier hun zegje te zien doen :D

en als DP fan... weet ik niet of ik bang zou krijgen van greyhound :) ik heb een open geest.
maar of ik het mooi zou vinden... is een andere vraag. :)

ik kijk met volle verwachting uit naar maart ;)

Origineel geplaatst door cloudman
heb de thread eens bekeken (uiteraard, als zware daft punk fan) en heb ondertussen een stukje van robotrock gehoord.
klinkt weer helemaal daft denk ik, maar goed, afwachten.

Ja maar dat is het dus,het is geen daft:D

ik heb hem voor de grap gedownload en moet zeggen dat het inderdaad tegenvalt.. Alleen "technologic" vinnik nog wel te pruimen, de rest niet.
Overigens is het een 808 die ze op loopstand hebben staan, tja, het disco-"rip" materiaal was ff op en dan vallen dit soort mannen direct door de mand.

(niet dat ik per definitie iets tegen jatten heb, ze deden het wel aardig, maar het staat wel in schril contrast als je nou hoort wat ze er zelf van bakken)..

Origineel geplaatst door Arv
waar ik al bang voor was is waar. Al eens van 'doodcompressen' gehoord?
Nou check het plaatje en zie wat ik bedoel.

Hier worden je oren al na een paar minuten moe van! maja het is trendy he

niet op een mixer en 40 kw ! :duivels:
heb robot rock net op 2 kw gehoord
en dat ... tja .. luister eigenlijk zelf maar !

het rock en funkt aan alle kanten en klinkt in mijn ogen als het vetste wat je kan krijgen
net tot het dakje aan limiten of compressen ... met vet bronmateriaal !

platcompressen is iig heeel wat anders ..
dat heb ik al vaak genoeg gehoord .. rock genoeg zonder ballen

voor de rest heb je gelijk maar ben je ook wel bezig open deuren intrappen
als het nou over echte instumenten ging .. dan kon je over doodcompressen spreken
maar een drumcomputer heeft gewoon niet zo'n dynamiek verschil tussen de aanslagen
als een echte drummer bijv.

de rest album vind ik het muziekaal niet bijzonder
maar dat zat er iig dik in ...

wat trouwens een raar gemixed album is het nieuwe album van queens of the stone age
mis daar echt het mid en hoog een beetje .. of er zit te veel bass in ...

Ik heb ondertussen alle tracks gedownd en beluisterd,
en tegelijkertijd ook mijn platenboer dagelijks gepest met de vraag:

"wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? wanneer heb je de nieuwe cd van daft punk? "

Ik vrees dat ik binnekort een andere platenboer moet zoeken :D

Persoonlijk vindt ik dat dit steeds minder "experimenteel" klinkt, en steeds vaker commercieel.
desalniettemin vindt ik ook deze tunes zeer aangenaam en hebben mijn onder- en bovenburen de laatste dagen
er weer met volle teugen kunnen van meegenieten :D

(oke "the brainwasher" klinkt wel een beetje phr3aky ;) en vaag techno-achtig iets)

nou wou ik ook wat toevoegen maar ik vind dit hele verhaal al te :gaap: om me er maar in te mengen, blijkbaar zodra mensen een andere richting zoeken en invloeden en zelfs wat muzikaler worden, is hun muziek voor sommigen gelijk ruk...jammer...

Origineel geplaatst door d.j.conflict
.. blijkbaar zodra mensen een andere richting zoeken en invloeden en zelfs wat muzikaler worden, is hun muziek voor sommigen gelijk ruk...jammer...

dat gevoel heb ik ook steeds, ook bijvoorbeeld bij discussies over air maar dat terzijde...

dit is een van de eerste albums waar ik de combinatie van rock en ' house ' op een fijne manier in elkaar vind worden gezet. altijd als ik naar de muziek van daft punk luister krijg ik dat onvervalste punkrock gevoel en dat vind ik fijn! en daarom kan het me eigenlijk niks schelen dat ze in een gapreclame hebben gespeeld in robotpakken??(waarom nou "human after all" jullie waren toch robotten?:erm: ) en dat je misschien een beetje moeite moet doen om er naar te luisteren.
wat ik wel weet is dat toen vandaag mijn kind boven kwam en ik dit album op had staan, hij na 5 sec stond te funken en te zwingen, dus ik denk dat ik nu maar mee ga doen en de rest lekker ga laten......

:walker: :walker:

Misschien heb je wel gelijk Korgkonijn. Ik heb sporadisch nog wat geluisterd en ik vind het steeds beter en beter. Vooral de opener "Human After All" is zeker een sterk staaltje muzikale creativiteit, ondanks het repetitief karakter (nu maar hopen dat daar ook geen sample van opduikt :D).

Origineel geplaatst door Arv
waar ik al bang voor was is waar. Al eens van 'doodcompressen' gehoord?
Nou check het plaatje en zie wat ik bedoel.

Hier worden je oren al na een paar minuten moe van! maja het is trendy he

zo ziet tegenwoordig toch 99% van de muziek eruit in een waveditor?
ze willen allemaal harder, HARDER HARDST. :D

Origineel geplaatst door virkaz
E.L.O?
elo.jpg

Origineel geplaatst door trash
Ik vind het erg E.L.O

Damn, toeval bestaat niet !! (oftewel alles is toeval, volgens de nieuwe populaire benadering).

Afgelopen nacht droomde ik dat ik Jeff Lynne in een kroeg tegen het lijf liep, en allerlei vragen begon te stellen...
Ben al fan sinds ik als klein ventje "Time" kocht. Geweldig die synth geluiden (nog steeds natuurlijk).

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Damn, toeval bestaat niet !! (oftewel alles is toeval, volgens de nieuwe populaire benadering).

Afgelopen nacht droomde ik dat ik Jeff Lynne in een kroeg tegen het lijf liep, en allerlei vragen begon te stellen...
Ben al fan sinds ik als klein ventje "Time" kocht. Geweldig die synth geluiden (nog steeds natuurlijk).

Elo heeft iets magisch,kan het niet thuis brengen het is een gevoel.
Zie vaak bij elo de herfst van 78 in me hoofd,thuiskomen van school,donkere lucht,wandelend door de straat overal de lampjes aan,moeders aan het strijken,en op de radio supertramp en elo.
Heb net the logical song nog eens gedraait van s.t,mooi gewoon.

Maar ff ontopic,meen het 2 nummer van daftpunk,dat ik meteen zoiets had van E.L.O

Mistur.Bloeeeeeeessskeeeeeiijjj 1 woord V.E.T.

Als het idd op ELO lijkt dat wat Daft Punk gebrouwen heeft (of er iets van weg heeft in elk geval) dan maakt het me wel nieuwsgierig

Ennuh Vocoders zoals Mr.Bluesky zijn gewoon nog steeds vet !

dit is helemaal niet meer gemaakt op een zolderkamertje he...

Wat een tegenvaller dit album.
Alles wat funky aan deze muziek was zit er niet meer in...
De nummers hebben een overdosis aan bitcrushers... en de gitaren zijn ook niet echt mijn idee.
Wat is er mis gegaan bij DAFT PUNK?
Als ik eerlijk ben vinnik het gewoon een KUT album.

:stupid

Back