Nieuwe ION geluidsbanken ?

ano220424

in de ban
in de ban
Weet iemand waar ik niet-standaard Ion patches online kan vinden ?
Ik heb wat gegoogled maar dat levert niet veel op.
Ook de zoekfunctie op SF niet. (vooral ION's te koop ???)
Na lang beraad heb ik de ION nieuw gekocht. Werkelijk waanzinnig apparaatje.
Slechts 8 pieterige stemmetjes maar de sound is wel kolosaal. (Je begrijpt niet waarom je ze zo vaak 2de hands tegenkomt)
Maar zoals in 97% van de gevallen zitten nieuwe synths vol met troep standaard soundjes. Ook de ION.
D'r zijn maar een paar patches die werkelijk demonstreren wat een power hier onder de kap zit !
Omdat ik te lui ben om uren nieuwe sounds te zitten maken dacht ik iets online te kunnen vinden om snel wat snedige soundjes bij elkaar te zoeken.
Iemand een idee ?
Alvast bedankt.

spreekt hier de man die altijd zo prat gaat op originaliteit in de muziek? ;)

Origineel geplaatst door olafmol
spreekt hier de man die altijd zo prat gaat op originaliteit in de muziek? ;)

Jomor sjoeke, wat heeft orginaliteit te maken met het zoeken naar bruikbare patches ?
Ik denk dat orginaliteit eerder te maken heeft met de manier waarop je een klank gebruikt dan wel de klank zelf.
Een klank op zich kan wel best orgineel zijn, dan moet je hem nog weten te gebruiken ook...niet ?
Zoals ik aangaf, de ION zit voor 85% vol met standaard rotzooi die in het geheel niet illustreren tot wat de ION in staat is, en verder heb ik te weinig tijd om uren sounds te zitten maken.

Origineel geplaatst door Nolet
Zeg, naar wat voor sounds ben je op zoek? Meer standaard ouwe moog/oberheim sounds of experimentele en rare shit?

Naar alles wat afwijkt van de standaard banken die er nu inzitten. :D

Ik vind het jammer dat Alesis geen vette Backup/Librarian heeft geschreven voor de micron/ion.
Als je dit wel doet kun je heel gemakkelijk een vette synth-communitiy bouwen en hou je de synth populair.

Novation en Alesis kunnen heel wat leren van Access in dat geval.

Back