s300xl en rm1x

Ken Waldek

I M A G I N A T I O N
ik ben nu enkele maanden bezig de rm1x aan het bewonderen, toch wel een tof appartaat kwa sequenser.

nu wil ik men rm1x gebruiken om mijn s3000xl sampler in multimode per midi kanaal aan te sturen.¨

* rm1x

dus u50 is een lege bank op track 01 maak ik een pattern(record grid mode) 1,5,9,13 ingedrukt hoppa klaar. nu zet ik op midi kanaal 1 van men sampler een kick. druk ik nu op play hoor ik men kick afspelen, maar nu komt het op midi kanaal 2 zet ik men bassline vb ik maak op track 02 op de rm1x men bassline, op de sampler op midikanaal 2 zet ik men bass sample maar dit lukt dus niet.

krijg telkens men kick ook te horen als ik nummer 2 indruk in het mute scherm... hoppelijk begrijpt me iemand.

ik heb de manual gelezen maar er staat niet bijster veel in over het aansturen van andere modulles.

let wel ik heb de manual gevolgd daarom ik er nie wijs uit geraak

ik druk 3x op setup knop zo kom je in het out channel scherm terrecht tr01 style u50
to tg staat op of midi out 01

nu voor tr02 (track02) dus ook to tg is ook off en midi out 02 en ga zo maar door tot 16

dus alle track kanalene to tg staan of en elke track kanaal is gelinkt naar een midi kanaal 16 in totaal dus

kan iemand me hierbij helpen ik doe hier echt iets verkeerd kan niet anders

ik wil dus van men rm1x en men s3000 een drumbak maken style x0x 909

dus vb

midi 1 is men kick
midi 2 is men snare
midi 3 is men clap

rm1x

tr01 moet dus men midi 1 triggeren op men sampler
tr02 moet dus men midi2 triggeren enzo door

ook nog ff vermelden dat alles in cubase terrecht komt en men midi via midex verloopt
dus ik wil men midi sporen appart opnemen in cubase

wat doe ik hier verkeerd kan iemand me hier verder mee helpen ?

het is natuurlijk s3000xl en geen s300xl zoals er in de topic staat, maar ben de wanhoop nabij :stupid

echt niemand die me uit de nood helpt :confused:

Het lijkt me zowieso een stuk logischer om in plaats van alles te spreiden over midi kanalen, gewoon een enorme drumkit te maken met op iedere noot een andere sample (denk maar eens na wat voor creatieve dingen je dan kunt doen met midi-delay, octaver en harmonize).

Verder lijkt mij dat het probleem bij je sampler ligt. Voor zover ik uit je tekst kan opmaken heb je namelijk op de rm1x alles goed ingesteld.

Lijkt me ook dat het probleem aan je sampler ligt...

Je kick-sample staat denk ik in een ander program dan je snare-sample.. En in je sampler staat denk ik hetzelfde kick-program toegwezen aan midi kanaal 1 en 2.
Het proram waarin de snare-sample staat moet natuurlijk aan midi kanaal 2 toegewezen zijn.

Maar zoals Murphi al zei, ke jan beter gewoon 1 drum program maken en die in de sampler toewijzen aan bv kanaal 10

Nu wijs je track 1 in je rm1x toe aan kanaal 10 (speel je kick in - staat op C3)
Nu wijs je track 2 in je rm1x toe aan kanaal 10 (speel je snare in - staat op D3)
Nu wijs je track 3 in je rm1x toe aan kanaal 10 (speel je hh in - staat op F#3)
etc etc.

owkey zal ik ff proberen alvast bedankt voor de reply.
daarom ik ook met men handen in men haar zat ik deed toch echt alles juist op de rm1x
ff manual van men sampler doorspitten morgen

Je threat is wat onduidelijk, maar ik zal een poging wagen een antwoord te geven. Als ik het goed begrijp wil je met de RM1x de Akai aan gaan sturen zoals je dat ook met bv Cubase/Logic kan.

Het makkelijkste is om track/spoor/midikanaal 1 van de RM1x te gebruiken voor een klank die je op midi-kanaal 1 van de Akai hebt staan. Of dat nu een kick is of een snare, dat maakt niet uit. Zo ga je vervolgens verder kanalen 2 tm 16. De kanalen die je voor de Akai gebruikt moet muten op de RM1x

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

nja men uitleg is nie 100% maar we zijn aan het uitproberen

Hey Ken:D

Lijkt mij dus dat het aan je sampler ligt.
Je kan in het vervolg beter een drum program aanmaken en die in je sampler toewijzen aan bijv. kanaal 10 of 5.

veel geluk!

Je gebruikt toch een multi op je S3000XL mag ik hopen? Anders moet je in de zogenaamde "Old Akai" mode werken en dat is nogal vervelend op sommige vlakken.

Zet in Slot1 dan je drumkit, in Slot2 bvb je bassline, enzovoorts enzoverder. Midi channel kun je per Slot instellen, onafhankelijk van elkaar (ook nog een boel andere zaken, maar daar gaat het nu niet om). Erg handig.

staat inderdaad in multimode, maar euh we komen er wel uit... heb trouwens een machinedrum aangeschaft dus weldra hardware drumbak en gaan zal die }:|

ik ben ff alles aan het herzien van rm1x tot s3000xl manuals

Back