Ken Waldek
I M A G I N A T I O N
ik ben nu enkele maanden bezig de rm1x aan het bewonderen, toch wel een tof appartaat kwa sequenser.
nu wil ik men rm1x gebruiken om mijn s3000xl sampler in multimode per midi kanaal aan te sturen.¨
* rm1x
dus u50 is een lege bank op track 01 maak ik een pattern(record grid mode) 1,5,9,13 ingedrukt hoppa klaar. nu zet ik op midi kanaal 1 van men sampler een kick. druk ik nu op play hoor ik men kick afspelen, maar nu komt het op midi kanaal 2 zet ik men bassline vb ik maak op track 02 op de rm1x men bassline, op de sampler op midikanaal 2 zet ik men bass sample maar dit lukt dus niet.
krijg telkens men kick ook te horen als ik nummer 2 indruk in het mute scherm... hoppelijk begrijpt me iemand.
ik heb de manual gelezen maar er staat niet bijster veel in over het aansturen van andere modulles.
let wel ik heb de manual gevolgd daarom ik er nie wijs uit geraak
ik druk 3x op setup knop zo kom je in het out channel scherm terrecht tr01 style u50
to tg staat op of midi out 01
nu voor tr02 (track02) dus ook to tg is ook off en midi out 02 en ga zo maar door tot 16
dus alle track kanalene to tg staan of en elke track kanaal is gelinkt naar een midi kanaal 16 in totaal dus
kan iemand me hierbij helpen ik doe hier echt iets verkeerd kan niet anders
ik wil dus van men rm1x en men s3000 een drumbak maken style x0x 909
dus vb
midi 1 is men kick
midi 2 is men snare
midi 3 is men clap
rm1x
tr01 moet dus men midi 1 triggeren op men sampler
tr02 moet dus men midi2 triggeren enzo door
ook nog ff vermelden dat alles in cubase terrecht komt en men midi via midex verloopt
dus ik wil men midi sporen appart opnemen in cubase
wat doe ik hier verkeerd kan iemand me hier verder mee helpen ?
nu wil ik men rm1x gebruiken om mijn s3000xl sampler in multimode per midi kanaal aan te sturen.¨
* rm1x
dus u50 is een lege bank op track 01 maak ik een pattern(record grid mode) 1,5,9,13 ingedrukt hoppa klaar. nu zet ik op midi kanaal 1 van men sampler een kick. druk ik nu op play hoor ik men kick afspelen, maar nu komt het op midi kanaal 2 zet ik men bassline vb ik maak op track 02 op de rm1x men bassline, op de sampler op midikanaal 2 zet ik men bass sample maar dit lukt dus niet.
krijg telkens men kick ook te horen als ik nummer 2 indruk in het mute scherm... hoppelijk begrijpt me iemand.
ik heb de manual gelezen maar er staat niet bijster veel in over het aansturen van andere modulles.
let wel ik heb de manual gevolgd daarom ik er nie wijs uit geraak
ik druk 3x op setup knop zo kom je in het out channel scherm terrecht tr01 style u50
to tg staat op of midi out 01
nu voor tr02 (track02) dus ook to tg is ook off en midi out 02 en ga zo maar door tot 16
dus alle track kanalene to tg staan of en elke track kanaal is gelinkt naar een midi kanaal 16 in totaal dus
kan iemand me hierbij helpen ik doe hier echt iets verkeerd kan niet anders
ik wil dus van men rm1x en men s3000 een drumbak maken style x0x 909
dus vb
midi 1 is men kick
midi 2 is men snare
midi 3 is men clap
rm1x
tr01 moet dus men midi 1 triggeren op men sampler
tr02 moet dus men midi2 triggeren enzo door
ook nog ff vermelden dat alles in cubase terrecht komt en men midi via midex verloopt
dus ik wil men midi sporen appart opnemen in cubase
wat doe ik hier verkeerd kan iemand me hier verder mee helpen ?