[Techno] Solid - Dancing Robots

Je geluiden zijn erg goed. Het nummer vind ik zelf wat minder.. erg druk. De baslijn gaat ook maar aan één stuk door. Enkele passages vind ik wel weer erg prettig...

Nog een beetje bewerken misschien? :)

Iets te eentonig vind ik zelf, leuke beat dat wel, beetje afwisseling, stopzetting van bassdrum e.d. zal al heel wat veranderen. Een vervormd stemmetje zou ik er ook wel durven bijzetten, iets flashy..

Succes ermee!
Xl7

Ja, druk... het principe "less is more" heb ik nog niet helemaal onder de knie. Vind 'm zelf trouwens niet over the top volgepropt.

De baslijn kan inderdaad wel wat afwisseling gebruiken of misschien is het al voldoende als hij zachter gezet wordt, zodat'ie niet zo overheersend is. Sterker nog, bij nader inzien vind ik het geluid van de bas en de riff zelf toch nog niet wat het moet zijn. De bas moet digitaal zijn en niet te druk en groovy.

Hoe vinden jullie de rest van de geluiden? Ik heb het nogal digitaal proberen te laten klinken.

Of moet ik deze track maar gewoon weggooien?

Ik vind het eigenlijk ook wel een lekkere track. Maar breakje hier en daar zou de "sleur" (niet helemaal het woord wat ik zoek) doorbreken.

Vinnum wel leuk.

Maar ik zou een ander geluidje voor 't baslijntje nemen. Lijkt nu een beetje op een FM-basje, maar ik zou een wat meer dieper geluid nemen (ook qua toonhoogte) en dan een beetje met wat filters spelen?.
Vind 'm nu een beetje 'opdringerig' in vergelijk met de andere geluidjes, waardoor ik 'm wat eerder vind 'vervelen'.
Als je 'm wat 'dieper' maakt, wordt de track iets subtieler, volges mij, en dan kan je zo op 't gemakkie naar iets van een hoogtepunt werken?

Maar da's mijn "inzicht"/mening..

:biertje:

Ja, goede suggesties weer.

Zoidsity, die baslijn is inderdaad bedoeld om digitaal te klinken (fm klopt dus wel), maar ik vind 'm bij nader inzien wat te strak. Hij is ook veel te overheersend.

Ik heb nog niet helemaal de vibe te pakken die ik wil met deze track, maar ik heb weer een beetje moed gekregen na de laatste reacties om er weer mee aan de slag te gaan.

Alleen nu ik met frisse oren deze track beluister hoor ik eigenlijk nogal wat verschillende gevoelens in deze track:

Aan de ene kant is hij best vrolijk, als dat het goede woord is.
Aan de andere kant is het een rauwe digitale track.

Misschien horen jullie dat anders?

Maar vooralsnog vind ik die twee dingen moeilijk te combineren. Poeh, ik ga straks maar weer ff verder ermee. (Maar eerst nog even de andere track waar ik mee ben begonnen afmaken).

Back