geheugen kapot? cd3000xl

JRuless

Nieuwkomer
Ik zit een beetje met een rotgevoel in mijn maag, misschien kan iemand mij helpen...

Ik heb mijn cd-rom speler verwisseld, ik kon met de originele cd-rom speler geen gebrande cd's lezen, dus brandertje erin gezet, leest alles, totzover geen probleem..

Ik zet de sampler weer aan en wil ff een piano'tje 32mb inladen, ik heb 32 mb geheugen en het kon ook altijd, maar nu heb ik niet genoeg geheugen wordt mij gemeld...balen, ik kan nu maximaal 24 mb inladen..

Ik ben bang dat één van mijn geheugenchips kapot is, maar ik vind het vreemd dat het dan niet terugvalt naar 18 mb...16+2, of kunnen geheugenmodules ook voor de helft uitvallen? Ik ben bang dat ik statische lading veroorzaakt heb..in ieder geval, blij dat ik een "xl" heb (mbt gewone simms), maar toch...misschien heeft dit ook wel een andere oorzaak, al lijkt het mij stug...enig idee?

Je denkt dat de simm kapot is. Wat gebeurt er wanneer je de "oude" drive er weer in zet ? Gissen is missen ;)

heb ik gedaan, alles weer in oude glorie herstellen...nope...nog steeds 12 mwords in plaats van 16...

Balen :( Kun je het merk en type van de sampler eens doorgeven ? Of misschien doorgeven wat er exact op de simmetjes staat ? Kijken we dan even verder. Mail me anders je post adres ff door, 'k denk dat ik er nog wel één heb liggen.

Laatst gewijzigd:
ik kijk wel ff, vriend van me had ook nog oude simms liggen kan ik ook zo over nemen, hopelijk gaat die test goed, anders ziet het er naar uit dat de simm-bussen stuk zijn....je hoort nog wel...je zit net als mij hier in het hoge noorden dus...

alles is weer klaar!! ik heb geprobeerd met 2x 16 mb edo en toen had ik weer 32 mb. Hebben toen het geheugen wat erinzat ook weer ff teruggeplaatst en ook dat geeft nu weer 32 mb, heeft toch niet helemaal goed contact gemaakt denk ik...jippie en ik heb dus ook nog 32 mb reservegeheugen beschiikbaar voor het geval dat het ooit wel echt kapotgaat...nou ja, iig bedankt voor de tips...seeya :dj:

Back