vrijwilligers :)

Unitek

Ingeburgerd
Ik zit te spelen met een idee een kleinschalig festivalletje op te zetten en ben op zoek naar vrijwilligers die mee willen helpen en evt. ook wat willen investeren.

ook ben ik op zoek naar dj's, live-acts die wat nieuws te bieden hebben en voor noppes willen komen draaien. (Stijl: techno, electro, drum n bass, tekno, goa)

het zal plaats vinden op het knsm werf, tegenover het centraal station amsterdam (makkelijk te bereiken en als ik het goed begrepen het is het ook legaal).

mocht je zin hebben om mee te helpen, of te draaien, laat dan even wat achter of voeg me toe op msn (ichi_1987@hotmail.com)

Opzich wel zin om een live-actje (mede) te verzorgen. (mail maar bij interesse/voor info)

Ben alleen benieuwd of deze oproep een keer doorgaat.

;) Niets persoonlijks hoor, maar er zijn inmiddels al ZÓveel oproepen voor feesten/festivals geweest, en een enkeling is eigenlijk maar echt doorgegaan.
Vandaar.

Maar iig veel succes met regelen, en 'k hoor 't wel.

:biertje:

als het aan mij ligt wel, maar ik wil niet als enige verantwoordelijk zijn voor een festival, kan namelijk niet op 10 plekken tegelijk zijn en tegelijkertijd een beetje feesten.

maar mijn vader had ook al het plan zijn tenten op die plek tentoon te stellen (check het dome dept. gedeelte) en dat gaat-ie waarschijnlijk doorzetten (plan was een feest van +/- 1000 man). dus de kans dat het door gaat zetten is best groot.

De reden dat ik dit gepost heb is dat ik best kan begrijpen dat er hier leden zijn die het leuk zouden vinden een feesje mede te organiseren (of onbekend talen dat op wil treden)

maar lijkt me leuk als je zou komen optreden!

groet tim

Origineel geplaatst door Unitek
als het aan mij ligt wel, maar ik wil niet als enige verantwoordelijk zijn voor een festival, kan namelijk niet op 10 plekken tegelijk zijn en tegelijkertijd een beetje feesten.

Een festival (mede) organiseren en zelf ook willen feesten, ik denk dat je iets te veel vraagt.
Je zult 't druk genoeg hebben, wil je het een beetje goed aanpakken tenminste.

Nou, ik moet zeggen, ik ken wat mensen uit de omgeving van de threadstarter en het is deze personen ooit gelukt een bijzonder goed feest te organiseren EN zelf ook nog lol te hebben. En de lokatie + mogelijkheden aldaar zijn geweldig, dus dit zou zo maar eens kunnen gaan lukken...

feesten zal er ongetwijfeld inzitten al zijn het maar 10 minuten..

Maar ben bereid er 100% voor te gaan

ik wil wel wat plaatjes draaien:dj: voor een treinticket Brussel-amsterdam. Helaas geen techno, wel house (diep, progressief). Hopelijk zit je niet vast aan de snellere beats.
Ik wil wel eens een avondje feesten in amsterdam.:walker:

nee zit absoluut niet vast aan een snelheid, voor mijn part draai je je platen op 400 bpm ;)

house progressief ben ik altijd wel voor te vinden!

ps: kunnen dj's misschien een demotje achter laten??

groet tim

Origineel geplaatst door Unitek

Festivals organiseren en zelf feesten ? Dat zijn 2 dingen die niet te verenigen zijn. Vergeet dat gewoon.
Skel kan het weten want Skel organiseert jaarlijks samen met zijn beste vriend één van de leukste dj-events in Vlaanderen (40.000 bezoekers in 2004)
Ik kan je ook al vertellen dat ik op het ogenblik dat ik daar 8 jaar geleden aan begon ook al heelwat jaren productie ervaring had en dus heel goed wist wat en wat niet.

Ik zal je een aantal gouden tips geven.
1/ KLEIN BEGINNEN.
Vergeet het festival en begin met een heel leuke, maar beperkte fuif te organiseren. Iets waar iedereen zich rot amuseert danig dat ze het niet vergeten. Mik liever op een fuifje met 200 mensen dan op een festivalletje met 3000 mensen en probeer je fuif jaarlijks te laten groeien. Dan maak je meer kans dat je na een aantal jaar bij een festival uitkomt. Zo is ons festival 8 jaar geleden ook begonnen. Het is eigenlijk begonnen als een dom verjaardagsfeestje op straat. Maar het was wel ontzettend waanzinnig leuk. Er waren maar 75 genodigden, maar op het eind stond er plots 300 man op straat en kwam de politie rond 22.00 uur langs om te vragen : "Was ist loos?" Zo hebben we besloten dit jaarlijks te doen en is ons festival geworden wat het nu is.
2/ SOUND & LIGHTS
Zorg voor onwaarschijnlijk goede klankkwaliteit. Dus een 1ste klasse PA met meer dan voldoende vermogen. Met minder ben je d'r aan voor de moeite. Licht speelt een minder belangrijke rol.
3/Medewerkers of DJ's gratis laten opdraven is heel moeilijk als je zelf inkom gaat vragen. Omdat er festivals zat zijn is het belangrijk dat je een meerwaarde kan bieden die andere festivals niet bieden. Zoek zelf maar uit wat die meerwaarde is.
4/ FOOD = BENZINE VOOR CREWS
Zorg voor smakelijk eten (catering) voor medewerkers. Als ze al gratis komen helpen zorg er dan tenminste voor dat je ze deftig voedsel en drank kan aanbieden. Dat vergeet men niet. Mijn medewerkers (vrijwilligers) komen me steevast vragen of ze de volgende editie weer mee mogen doen. Ik zorg dan ook voor een catering die zijn gelijke niet kent. Ze mogen eten en drinken wat ze kunnen, behalve alcohol. Dat is strikt verboden voor medewerkers.(kostprijs : 4000 euro / 3 dagen / 60 medewerkers)
Sinds 2 jaar betalen we de vrijwilligers 25 euro per dag. Ze krijgen bovendien een aantal "goodies" zoals een petje, shampoo, t-shirt, sweater, rugzakje, ...

Elk jaar zie ik mensen starten met "een festival" waarvan ik al op voorhand kan zeggen dat het gedoemd is om te mislukken. Zo ook weer "Novagarden" in het stadspark van Antwerpen vorige zomer. Vooropgesteld doel : 3000 bezoekers.
Er kwamen nog geen 200 mensen opdagen hoewel alles bijna goed geregeld was. De onkosten geraken niet meer gedekt en je blijft achter met een gigantisch deficiet. Dus : zodra de deuren opengaan MOET alles betaald zijn. Dit is enorm belangrijk wil je jezelf een gigantische financiële kater besparen en is meteen de moeilijkste opdracht.

5/Ga er van uit dat niemand op jouw festival zit te wachten en dat je met iets moet komen (qua vorm & inhoud) waarvan mensen zeggen : Hé, leuk, daar gaan we heen. Wat dat is moet je dus zelf uitzoeken. Dat kan niemand voor jou.

Ik probeer je niet te ontmoedigen, maar je op het goede spoor te zetten omdat de organisatie van "een festival" niet zo éénvoudig is als het lijkt. Alles staat en valt met sponsoring. En sponsors staan nu éénmaal niet te vechten om jouw festival te mogen ondersteunen.

Ik zou zeggen : VEEL SUCCES !

Laatst gewijzigd:
Goa dj meld zich! Mijn dj naam is Bor (website). Maar net als Skel raad ik je wel aan alles goed te regelen. Ik heb samen met vrienden ook vaker Goa feesten georganiseerd (waaronder enkele grotere) en er komt altijd meer bij kijken dan je zo even kan bedenken. Vooral financieel moet je van te voren alles goed uitdenken.

Heb je ook een chill ruimte?

Ik bied me bij deze aan als chillout-dj met een hoop lekkere fruitige jazzy loungy latin triphop-plaatjes

Deze techno dj meldt zich aan (zie PB).

Ik kan je tevens wat adviezen geven over dit onderwerp omdat ik al enkele jaren feesten organiseer.

Onderzoek goed of de locatie bestaat. Er is hier (in Amsterdam) geen KNSM werf. Er is een NDSM terrein, vernoemd naar de voormalige NDSM werf en een KNSM "eiland".

Beide liggen relatief dicht bij het CS; maar onderling kilometers uit elkaar. Zou zonde zijn als de bezoekers niet weten waar ze moeten wezen...

ochja wat een stomme fout van me
ik bedoel inderdaad het ndsm werf.

en skeletvm bedankt voor je tips!!

ik heb wel nog een mixke onlaajn staan, maar omdat dit geen dj forum is, zal ik de link maar zetten naar het topic in een ander dj forum:

kliek voor meer tekst en uitleg.

mocht die chill ruimte er komen wil ik daar ook wel een paar uurtjes draaien.
mijn stijl varieerd van funky electrolounge naar wat experimenteler tot vaag!

Ik ben zeker ook in voor een set-je.
Mijn stijl is funkende vettige electro van Egyptian Lover tot Antony Rother, ik kan wel een cd'tje sturen zodat je een idee krijgt.
Goede initiatieven voor goede feestjes moet je altijd ondersteunen vind ik

Back