De site
Loopers Delight ken je ongetwijfeld?
Onder de categorie Tools of the Trade wordt een aantal geschikte kandidaten besproken.
Zelf heb ik lang getwijfeld over een geschikte delay, met name de behoefte aan een uitgebreide MIDI (sync) implementatie maakt de zoektocht vrij lastig, inderdaad. Anders wat ik met de Headrush 100% in mijn sas geweest - ik heb hem echter maar laten passeren. Verder zou een 19" formaat in mijn geval erg handig uitkomen.
Wat heb ik verder overwogen? De 19" rack versie van Line6's DL-4 pedaal, de Echo Pro dus, die inmiddels uit produktie is.
Behalve dat ze behoorlijk duur en / of zeldzaam zijn viel het me op dat de besprekingen op Loopers Delight redelijk negatief waren. Wellicht ten onrechte, maar eenmaal gevestigd wantrouwen is niet snel hersteld...
Wel jammer, want ik ben een groot liefhebber van tape delay, en ik heb toch de indruk dat dit apparaat hier de beste resultaten zou kunnen leveren. Jammer ook dat het DL-4 pedaal (stukken betaalbaarder) gewoon geen sync mogelijkheden heeft.
Verder nog gedacht aan een TC D-Two, omdat ik erg tevreden ben met m'n TC M300.
Toch wel een beetje afgeknapt op de hoge prijs. Het moet immers wel leuk blijven... persoonlijk vind ik alles boven de 200 euro voor een niet-multi effect aan de hoge kant voor mijn hobby.
Onlangs gevonden wat ik zocht: een behoorlijk zeldzaam en vrij onbekend apparaat van Korg, de
DL-8000R. Slechts één jaar in produktie geweest, niet veel van verkocht dus, maar wel een apparaat met geweldige mogelijkheden.
2x 4800 ms delaytijd (niet bijzonder veel, maar toch bruikbaar...) en inclusief een diepe MIDI spec waaronder sync, het genereren van clock uit inkomende audio (!), diverse remote aanstuurbare modulatiemogelijkheden etc. etc. Kortom, dit moest 'm worden!
Gelukkig stonden er recentelijk twéé te koop op het forum (met een stevig prijsverschil trouwens). Vanavond ga ik de mijne ophalen... de review volgt alhier...
Nog een Sound on Sound review:
http://www.soundonsound.com/sos/jan....htm?session=1fc0aecc903a99f197958f03b9cb01d9