Hoe ziet jou default song er uit?

demian

Ojee
Deze is weer simpel.

Hoe ziet jouw default 'cubase of logic of wat dan ook'-song er uit.

Ik begin altijd helemaal kaal. Heb echt niks geconfigged in cubase. Al JAREN niet. Echt waar. :D

Hoe zit dat bij jou? Vertel vertel vertel ..!

Last edited by a moderator:
Alvast sporen per apparaat aangemaakt, zodat ik niet iedere keer weer het midikanaal+poort in hoef te stellen.

verder nix.

Goeie vraag... ik ben al ik geen tijden meer een track vanaf scratch begonnen. Ik heb dus geen flauw idee wat mijn default song voor instellingen heeft.

Voor alle synths, modules en drummachines al tracks gemaakt met de goede midipoort en kanaal.

Verder de mixer op een vaste plaats, en een aantal VST-instrumenten die ik vaak of altijd gebruik alvast ingeladen.

MPC olé olé olé!

Het enige wat ik geconfigged heb is de midi clock op out A. Verder weet ik uit mijn hoofd wat op welke poort / welk midi kanaal luistert.

-C-

Mijn default is nog altijd de standaard die bij de sequencer zit. Ik heb me wel eens voorgenomen om er een standaard basdrum in te zetten, maar daar is helaas nog niet van terecht gekomen.

Ik heb geen default song.....
Als ik m'n sequencer aanzet komen er gewoon instant Hits uit :duivels:

Nee ff serieus ik ga mee met -C- !!!! Doen jullie ook mee ! Lekker strak op de MPC !:mega:

Ik gebruik Ableton Live. Elke song is anders. Soms zijn het twaalf midikanalen, soms maar drie. Soms gebruik ik veel tijdelijke tracks om loops te 'bouncen' en dan delete ik de vijf originelen voor een 'vaste'.

Ik heb daar eigenlijk nog nooit aan gedacht, zo'n default song ... mss als ik wat ouder ben dat ik een duidelijk stramien nodig heb, of ontdek. Maar nu is het dubbel klik en gaan met die banaan.

ik doe niet aan MIDI, dus ik begin altijd met een boem-tjak (kick snare kick snare) 4/4 ritme op m'n drumcomputer. Tenzij ik al had bedacht dat het 6/8 of nog iets anders moest worden natuurlijk. En dan maar wat prutsen, meestal eerst in e-mineur of in c#-mineur.

Ik gebruik cubase SX als sequenser / DAW.

Meestal gebruik ik mijn zelfgemaakte "16 busses template" :)

Deze is als volgt geconfigged:

16 in- en output bussen in SX geconfigged (van en naar mn digitale mixer via ADAT).
Voor al mn hardware synths een audiospoor aangemaakt
Alle synths een leeg midi spoor.
audio routings goed.

Cubase...

Voor elke synth 1 spoor aangemaakt met overige instellingen en naam.
Voor mijn sampler 5 sporen aangemaakt met overige instellingen en naam.
Alle uitgangen van mijn geluidskaart netjes een naam gegeven en aangezet.
2 Mixers op mijn 2de monitor, 1 voor audio en 1 voor vsti's.

Verder heel wat instellingen precies zoals ik het wil.

Heb er best over nagedacht, ik wil cubase opstarten en direct mijn ideeen kwijt kunnen.
Zelfde geld voor drumkits/samples/vsti's. Configureren/indelen/uitzoeken en componeren wil ik graag apart houden.

Dat werkt voor iedereen vast anders natuurlijk.

Origineel geplaatst door C738
MPC olé olé olé!

Het enige wat ik geconfigged heb is de midi clock op out A. Verder weet ik uit mijn hoofd wat op welke poort / welk midi kanaal luistert.

-C-

Precies. Lekker makkelijk, blanco beginnen - EmPeeCeetje!

In Logic heb ik 8 audiotracks klaarstaan om de main outs of bussen van m'n mixer op te nemen. Verder het ik 2 send/returns klaarstaan voor Space Designer en bijvoorbeeld 'n delay.
Ik heb de main output bus in m'n Arrange Window zitten als hidden track zodat ik daar snel bij kan om te bouncen enzo. Ook heb ik daar 'n track die naar de S/Pdif out van m'n 828 gaat - als ik dan snel iets terug wil samplen naar m'n MPC dan sleep ik 't even op die track. Nu ik erover denk moet ik ook even wat mastering-plugins met goeie default settings op de master bus zetten (op bypass natuurlijk), want die gebruik ik uiteindelijk ook altijd.

En uiteraard zitten al m'n shortcuts en screensets er goed in.

Re: Hoe ziet jouw default song er uit?

Re: Hoe ziet jouw default song er uit?

Origineel geplaatst door demian
Deze is weer simpel.
Hoe ziet jouw default 'cubase of logic of wat dan ook'-song er uit.

mijn default logic song was een zelfgemaakte mixeromgeving, met voor ieder mixerkanaal een eigen audiotrack, en tevens voorzien van alle miditracks voor mn synths.
tegenwoordig is mijn default-song "leeg".

Re: Re: Hoe ziet jouw default song er uit?

Re: Re: Hoe ziet jouw default song er uit?

Bij gebrek aan een dedicated drumdoos gebruik ik fruity loops om wat beats in elkaar te klooien. Basis melodie/bass erbij,
Compress limit effecten erover en dit dan exporteren naar wav, importeren in quebase.

oh. ontopic, geen basis setup dus 8)

Back