Hoe ziet jou default song er uit?

naast de instellingen voor midi/sync/metronoom etc., heeft 'def.all' 10 midi tracks, 6 tracks bedoeld voor VSTi (meer kan m'n pc meestal toch niet aan) en een zootje stereo audio tracks
verder alles kaal
erg boeiend ;)

Ong. 8 audiokanalen
daaronder twee 8-kanaals multi-instrument tracks (voor bijv. Stylus RMX en QLSO)
16 vsti kanalen (leeg)
16 midi kanalen van de Motif7
daaronder zestien keer uit naar gigasampler
daaronder weer vier stereo in vanuit gigasampler (voor bouncen en vst etc, heb giga 2.5)
dan de gebruikelijke metronoom zooi etc

zie plaatje , lekker makkelijk 8)

Attachments

• cubasedef.jpg
    104,8 KB · Bekeken: 102
Binnen Sonar Template gemaakt.
Diverse miditracks voor al mijn sampler synths drum computers (speiale drummap.
En even zovele audio tracks.

bij mij staan er standaar 6 midi kanalen klaar in cubase voor midi tracking

voor liveopnames staan er standaard 6 audiosporen klaar.

maar meestal is dat niet voldoende of teveel, afhankelijk van wat ik maak.

standaardbeats heb ik niet, ik prodbeer origineel te zijn qua ritmes (in dancehall en reggae lukt dat nog, het is meer dan een 4/4 bassdreun met wat hi hats

Ik heb een setup file voor m'n RM1x waar ik de interne toongenerator uitzet voor elk kanaal, en de midi output aan (track nummer = midi out channel). Verder stel ik een aantal van de draaiknoppen in op CC nummers die ik vaak gebruik.

Ik werk verder wel vaak met bepaalde instellingen maar deze liggen niet vast maar dat is nu eenmaal zo gegroeit. Wat op zich wel handig is omdat ik dan vrij makkelijk weet waar ik een bepaald geluid heb zitten om het te muten (live misschien wel handig aangezien ik geen voorbeluistering heb)

- Track 1~4 Drums (A5000)
- Track 5~8 Percussie (A5000)
- Track 9~12 Bass etc. (Micro Q)
- Track 13~16 Vocals en andere vage geluiden (A5000)

Bij de effecten (van m'n sampler) waar ik de output van de Micro Q ook door heen haal zijn de eerste 3 effecten vaak voor de indiviuele geluiden (als insert effect) en de laatste 3 als een soort master chain van compressie en EQ.

Druid

Hay

ik heb ze wel gehad, maar nu is het einde gelijk een nieuw begin
de laatste song sla ik vaak onder een nieuwe naam op , met andere inhoud

Greetz Turtel +

ik heb templates voor verschillende stijlen, mijn meest gebruikte heb ik hier schermprints van bijgevoegd.

hierin zitten subgroepen, hardware en software synths geintegreerd.

zo ziet die er uit:
sx_defaultsmall.jpg

voor een wat grotere versie kun je hier klikken: Quifster SX default template groot

dat ziet er netjes geconfigureerd uit Quifster :)

Ik heb zelf een default project in SX2 met 4 audio tracks (2x mono, 2x stereo), dan midikanalen 1 t/m 4 voor de Nord, kanaal 5 is unassigned, meestal gebruikt voor een Creamware synth, kanaal 6 voor Albino, dan heb ik een track met ERA erop, ook unassigned, en dan als laatste nog een ERA track direct aangesloten op Battery.
Albino, Battery en ERA worden dus standaard meegeladen.
Verder 8 stereo outputs ingesteld die naar Scope worden gestuurd.

def.jpg

Origineel geplaatst door C738
MPC olƩ olƩ olƩ!

Het enige wat ik geconfigged heb is de midi clock op out A. Verder weet ik uit mijn hoofd wat op welke poort / welk midi kanaal luistert.

-C-

Wat ben jij een slimme jongen :)

beginnnen vanaf O hier ook
kan zijn dat je begint een bassline, riff, lead, rythm pattern, sample, je stofzuiger via mic door de sherman enz......
Zoals C zegt met dat midikanaal is dat hier ook en voor mij al "default" genoeg

:yamaha:

Ik heb 1 template met daarin Battery met m'n favo custom kit die verdeeld is over 4 mono outputs, die 4 mono outs gaan ook naar buiten toe naar de mixer. D'r zitten ook 3 midi tracks in de template, om op verschillende manieren Battery aan te kunnen sturen, te weten: ERA, tekenen in de drum editor, of inspelen met keybord.

@ quifster: Waarom heb jij al een "geconfigde" play order in je template zitten? Ik zou haast gaan denken dat dat een rem is op je creativiteit... :)

Origineel geplaatst door Flesje

@ quifster: Waarom heb jij al een "geconfigde" play order in je template zitten? Ik zou haast gaan denken dat dat een rem is op je creativiteit... :)

Newbie alarm ;)

playorder per stijl en zo kun je net zoals in ableton razendsnel experimenteren met arrangementen. Dat is juist het summum van creativiteit.

Origineel geplaatst door RezonatoR
Voor alle synths, modules en drummachines al tracks gemaakt met de goede midipoort en kanaal.

Verder de mixer op een vaste plaats, en een aantal VST-instrumenten die ik vaak of altijd gebruik alvast ingeladen.

Idem op de vst`s na.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Alvast sporen per apparaat aangemaakt, zodat ik niet iedere keer weer het midikanaal+poort in hoef te stellen.

verder nix.

Ik vind dit een goed topic! eigenlijk belachelijk dat ik telkens opnieuw moet beginnen met een leeg scherm.

Maarja, de laatste tijd kom ik niet echt ver songs omdat ik teveel zit te kl*ten met het geluid zelf

Mijn Standaard setupje 2 x screen

Attachments

• screen1a.jpg
    screen1a.jpg
    27,9 KB · Bekeken: 105
Screen2

Attachments

• screen1b.jpg
    screen1b.jpg
    36,4 KB · Bekeken: 108
Back