[Experimental Hardcore] No Name..

E-RaZoR

BoRn2RaiSeHeLL
Heyy mensjes..

ben weer es bezig geweest ..
Kep wat ligge kloten weet niet of jullie dit lkkr vinden klinke ..
Kep weer alles ge-edit in reason 2.5
Die kick heb ik gemaakt met de plug-ins van Fruity loops zelf .. Dus is geen sample aan te pas gekomen .. Kep op dit forum ontdekt dat de meeste mensen het afkeuren om een sample kick te gebruike .. dus ben ik maar eens zelf aan de slag gegaan ..
Kep deze keer wel meer aandacht besteed aan de synth .. Deze keer klinkt die wat voller vind ik zelf .. De melodie vind k wel een beetje eenvoudig moet ik nog iets aan gaan doen .. Kep em zelf ingespeeld op me midi keyboard ..
Kep ook geprobeerd een soort sfeer te creeren op de achtergrond ..
Hij is nog niet af ..
Maja luister maar eens zelf ..

httP://www.brunssum.net/~ritijs47 en dan klikke op de bestandsnaam HC_DirtyKick(wav).mp3

Reviews welkom!

Re: [Experimental Hardcore] No Name..

Origineel geplaatst door E-RaZoR

Die kick heb ik gemaakt met de plug-ins van Fruity loops zelf .. Dus is geen sample aan te pas gekomen .. Kep op dit forum ontdekt dat de meeste mensen het afkeuren om een sample kick te gebruike .. dus ben ik maar eens zelf aan de slag gegaan ..

dat zie je fout dan... 909 samples zijn altijd goed, lekker oversturen en gaan 8)

anyway, je nummer;

begin heeft wel een grappig sfeertje op zich... dan heb je n te simpele opbouw, de kick komt er meteen bij die overigens veels te zacht staat t.o.v. de rest.... verder mis ik ook de nodige percussie... t blijft voornamelijk bij een crash wat in mijn oren enorm gaat vervelen... dan komt er n synth vanuit het niks in geraast met een melodie die me totaal niet raakt... het nummer slaat ineens om... de synth klinkt overigens ook niet echt lekker, hij klapt niet, ligt te veel in de diepte.... de melodie kapt zomaar ineens en dat was ie..

sorry, vind er eerlijk gezegd geen hol aan... ik denk dat je sowieso iets meer tijd moet steken in het geheel als een soort verhaal te laten klinken... het gaat nu allemaal ineens van de hak op de tak; hop synth vanuit het niks erbij, en ineens weer weg... niet echt n opbouw etc..

anyway; succes ermee verder :) :biertje:

hahaha jah man dat dacht ik ook al .. maar ik ben nog aant expirimenteren ..
die synth springt er opeens in enzo .. maar daar moet ik nog iets mee doen ..
tot nu toe heb ik nog niks spectaculair kunne bouwe ..
misschien dat me 4e track iets beters wordt ..

Hooi,

ik luister niet echt vaak naar hardcore, maar weet het wel eens te aprecieren.
Het begin klinkt gesampled van een andere song. heb alleszins nog iets gehoord dat er dan
wel héél erg goed op trok. Pas op, dit is niet slecht, want die andere track was geen hardcore,
en het is wel tof omdat in een ander genre te zien opduiken.

Verder, idd, poef, die synth is daar. En de kick mag nog meer punch hebben.

Eigenlijk klinkt het geheel inderdaad meer als een "experiment".
Er zitten opmerkelijke stukken in en zo, het klinkt niet geheel verrot,
maar érg veel is er ook niet aan. Ik denk wel dat deze opgedane ervaring
toekomstige tracks kan flink verbeteren :)

dus: meer percussie, synthlijn mag zelfs complexer en uitgebreider, kick mag zwaarder en nog voller zelfs voor mij
(al was dat nu al mooi, om from scratch gesynthetiseerd te zijn), en vooral het arrangement is nog werk aan.
Maar goed, leuk projectje :) voort doen!

de kick staat te zacht en klinkt ook niet okee....de synth vind ik wel erg fijn,het eerste stuk dan....heeft wel wat weg van oude PCP-dingetjes....

en wat is er mis met sample-kicks ? ik gebruik niet anders....:confused:

Ohw dus jij bent helemaal niet ZO ontevrede over deze track als de rest ? :D

Ik zal eens een andere kick proberen te fabriceren dan ..
En die synth vond ik zelf ook best lkkr klinke alleen knalt die er meteen in , maar dat is zo opgelost .. Maar ik weet niet hoe ik van dat eerste gedeelte van de melodie over ga na een vette hardcore melodie ,,

(En over die sample kicks: vorige keer had ik hier ook een track staan..En toen zeide sommige mensen dat ut jammer was dat ik een gesamplede kick gebruikte..Maja blijkbaar is het dan tog niet altijd het beste om te luistere naar wat hier gezegd wordt .. Gewoon doen wat je zelf het beste vind is denk ik beter..)

Maar mensen bedankt voor de reveiws..
Ik ga maar weer eens verder knutselen dan ..

Back