synth, controller, keyboard?

noos

Ingeburgerd
Ik heb een cubase hobby. Ik maak voornamelijk hiphop-beats met slechts 'droge' samples en wil graag uitbreiden en het volgende:

1. een fysiek toetsenbord (paar octaven voldoen al)
2. Hetgeen ik inspeel op het toetsenbord als midi opnemen in cubase sx
3. hetgeen ik inspeel vervormen met fysieke draaiknoppen
4. instrumenten als midi opnemen in cubase sx
5. ook deze instrumenten vervormen met fysieke draaiknoppen
6. veel verschillende (als het even kan oneindig veel) geluiden om in te spelen

Dit alles uiteraard in de best mogelijke kwaliteit en de laagst mogelijke prijs. Ik heb zo'n beetje 400 euro max. te besteden voor het apparaat zelf.
Can somebody help me out what to buy. Ik ben geen complete leek op dit gebied maar zeker wel een beginner. Ik ben mensen met wijze raad zeer dankbaar!

je zal niet toekomen met 400 €

probeer ergens een oude synth met midi in/out met een goed (gewogen) keyboard te scroren voor minder dan 200 € (ik heb zo een yamaha psr5700 gekocht) (oude romplers zijn goedkoop en hebben meestal een goed keyboard, de sounds zijn niet belangrijk) om als midi keyboard te gebruiken, een m-audio midi sport 2x2 usb (http://www.netzmarkt.de/thomann/midiman_midisport_2x2_prodinfo.html) om je keyboard te verbinden met je pc.

Voor sounds, zou ik je verwijzen naar kvr-vst.com, daar staan veel freeware vst's, en demo's, neus er eens rond en als je een goede demo vind (van een softsynth die je aantstaat) kan je hem later nog altijd kopen.

de knopjes zijn het moeilijkst, behringer heeft enkele controllers, maar die zijn niet zo goed, als je echt goed wil zitten, koop je je een mackie controller van +/- 1200 €, er zijn nog andere, maar die vind ik zoals behringer niet de moeite (die die ik zag toch)

mackie controller http://www.netzmarkt.de/thomann/mackie_mackie_control_prodinfo.html

of je kan een zeer beperkt midi keyboard kopen, zoals de korg microcontrol, maar dan heb je plastieken toetsen, en enkele knopjes voor veel geld

korg_microkontrol_minikeyboard_pimx_164890.jpg

http://www.netzmarkt.de/thomann/korg_microkontrol_minikeyboard_prodinfo.html

een novation k-station heeft 2 octaven, veel draaiknoppen. En is ook nog eens een leuke synth.
Nieuwprijs bij feedback.nl is 379,-

even doorsparen voor een novation Xtreme, dan heb je én keyboard, én knoppen, én sounds, én synthesizer. en alles met een usbtje aan de pc. kost zo 600 euro ofzow.

of koop iets tweedehands.
Zo staat er een Roland JD800 op het forum in de marktplaats voor 500,-

te gekke synth met wel heel erg veel knoppen :) begeerlijke bak als je de ruimte hebt.

Misschien een softsynth met een midi-controller iets voor je. Kijk eens in de zoekmachine of op internet wat er is aan controller en software. Zo heb je voor een paar honderd euro al een heel leuk instapsetje. (tip: om heel goedkoop te beginnen kan je een tweedehands controller kopen en wat gratis software downloaden)

dank u wel mensen. Maar zo'n novation k-station, waar joris het over heeft, is toch precies wat ik wil toch? en in mij prijsklasse. Iemand ervaring met dit apparaat? Wat zijn nadelen van dit apparaat t.o.v. bv. de novation xtreme of andere duurdere apparaten? behalve dan het aantal toetsen?
Iemand ervaring met software downloaden zonder ervoor te betalen? Ik hoef geen url's, maar wil gewoon weten of het goed te doen is om gratis mooie geluidjes uit een novation te toveren.

de Novation X station is 3 apparaten in 1.
- een audio interface (met A/D en D/A converters)
- een synthesizer (vergelijkbaar met de K-station)
- een midi controller (makkelijk knoppen aan CC's toewijzen)

de K-station is ook als midi controller te gebruiken, alle knoppen sturen CC's uit, die je dan in je software ergens aan kan verbinden. Als je al een audio interface (goeie geluidskaart) hebt is de K-station net zo leuk en een stuk goedkoper.

Origineel geplaatst door joriz
de Novation X station is 3 apparaten in 1.

alles in één scheelt ook een hoop ruimte (en snoeren en adapters)

als t over hardware gaat ben ik er nog niet zo goed thuis in ...

Sinds kort heb ik de evolution uc33e controller gekocht waar ik trouwens zeer tevreden van ben en dit gebruik ik samen met reason. ( subtractor, malstrom, nn19 ,nn19x, redrum - control )
Ik begin nu zo een beetje met ableton te werken of tenminste... beetje verkennen :) ( om dan live te performen )

anyway ...

ben nu ook echt aan t uitkijken naar een synth ( midi ) die novation x - station waar joriz t over heeft spreekt me sterk aan. ( is dit dan die x station 25 ? )

Kan ik daar gelijk met welke vst met spelen of connecten,

vb ;

kan ik de vst impOSCar eigenlijk transformeren naar die x station ? dus ... met deze synth kan ik eig "oneindig" veel synths hebben ?

greetz
;)

ps ; deze had ik eig al op t oog ( evolution mk461 c )
61 toetsen advanced USB controller keyboard

The MK-461C is the Evolution flagship model featuring 9 assignable 35mm faders, 12 assignable rotary knobs, 10 assignable buttons and 61 full-size touch sensitive keys, giving computer music enthusiasts the extreme hands-on control needed for their software and hardware. Even the pitch bend and modulation wheels are both fully assignable, as is the foot switch socket.

314 euro ...

is die x station beter, iemand ervaring ?

Laatst gewijzigd:
Back