synth, controller, keyboard?

noos

Ingeburgerd
Ik heb een cubase hobby. Ik maak voornamelijk hiphop-beats met slechts 'droge' samples en wil graag uitbreiden en het volgende:

1. een fysiek toetsenbord (paar octaven voldoen al)
2. Hetgeen ik inspeel op het toetsenbord als midi opnemen in cubase sx
3. hetgeen ik inspeel vervormen met fysieke draaiknoppen
4. instrumenten als midi opnemen in cubase sx
5. ook deze instrumenten vervormen met fysieke draaiknoppen
6. veel verschillende (als het even kan oneindig veel) geluiden om in te spelen

Dit alles uiteraard in de best mogelijke kwaliteit en de laagst mogelijke prijs. Ik heb zo'n beetje 400 euro max. te besteden voor het apparaat zelf.
Can somebody help me out what to buy. Ik ben geen complete leek op dit gebied maar zeker wel een beginner. Ik ben mensen met wijze raad zeer dankbaar!

je zal niet toekomen met 400 €

probeer ergens een oude synth met midi in/out met een goed (gewogen) keyboard te scroren voor minder dan 200 € (ik heb zo een yamaha psr5700 gekocht) (oude romplers zijn goedkoop en hebben meestal een goed keyboard, de sounds zijn niet belangrijk) om als midi keyboard te gebruiken, een m-audio midi sport 2x2 usb (http://www.netzmarkt.de/thomann/midiman_midisport_2x2_prodinfo.html) om je keyboard te verbinden met je pc.

Voor sounds, zou ik je verwijzen naar kvr-vst.com, daar staan veel freeware vst's, en demo's, neus er eens rond en als je een goede demo vind (van een softsynth die je aantstaat) kan je hem later nog altijd kopen.

de knopjes zijn het moeilijkst, behringer heeft enkele controllers, maar die zijn niet zo goed, als je echt goed wil zitten, koop je je een mackie controller van +/- 1200 €, er zijn nog andere, maar die vind ik zoals behringer niet de moeite (die die ik zag toch)

mackie controller http://www.netzmarkt.de/thomann/mackie_mackie_control_prodinfo.html