upgrade esi 32 / scsi connect probleem

jwtwel

Nieuwkomer
Ik heb een probleem / vraag wat ik graag even hier in de groep wil gooien.

Ik krijg mijn esi 32 maar niet aan de praat met mijn nieuwe pc (XP prof. - scsi adaptec 2940au ).

Bij mijn oude pc, win98 en zelfde scsi kaart ging het precies zoals het hoort,.. tot in den treure de melding onbekende hardware negeren en na 9 of 10x houdt ie daar mee op en werkt het. ( tie ta tovenaar )
Nu geeft mijn pc helemaal geen reactie, bij het opstarten, scsi kaart ziet de sampler wel, maar bij het opstarten van bijvoorbeeld winesi ziet winesi geen sampler. Ook de programma's als soundforge en wavelab zien de sampler niet?
Bij apparaatbeheer is ook geen spoor van mijn lieve esi32 te vinden. ( en daar hoort ie toch 9 a 10x in te staan met een mooi geel vraagteken er achter?)

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen, ik heb al een keer de scsi kaart helemaal opnieuw geinstalleerd, maar op 1 of andere manier ziet de pc of merkt de pc niet dat er iets aanhangt wat ie niet kent. :confused:

Kom ik meteen bij de tweede vraag en wellicht is dit een oplossing ( mijn laatste optie in iedergeval ), dat is de os van de sampler upgraden.
Hoe kom ik daar aan? en waar?

Bedankt alvast...

hmm ja ... nouja,.. ik kan een vraag sturen aan EMU,.. maar niet meer dan dat. Faq en downloads staan er voor de esi 32 niet meer op, ik was al op de site geweest, een email naar emu heb ik ook al gepleegd, en los van oplossingen als .. hoe start je alles op ( in welke volgorde ) en heb je de scsi nummers na gekeken etc. etc. dat heb ik natuurlijk allemaal al gedaan, dus daar schiet ik niet zo heel veel mee op.

ik lees nergens waar ik een upgrade vandaan kan toveren en hoe mijn scsi probleem kan oplossen.

Back