[Chillout] Eureka

Zit goed in elkaar, aardige melodieen en geluidskwaliteit etc... maar het is zo netjes en poeslief allemaal... niet echt het soort ambient/chillout waar ik van houd.. van mij mag het spannender, origineler, uitdagender!

Ja, 't klinkt errug mooi enzo, maar hij is mij ook te lief!
't is een beetje Sky radio-lounge ofzo..

...het zou ook heeeeeeeeel goed passen bij zo'n soft erotische film op sbs6 :luv:

lekker...

Ik zie steeds...een dame op een wolkje
Zeer mooi dit,muzikaal ook.
girl_in_the_clouds_copy.jpg

Te braaf?? Brave mensen moeten er ook zijn. Brave liedjes ook.
Ik ben er helemaal weg van. Echt knap. De tussenstukjes (bvb vanaf 1:48 ) hebben trouwens een uiterst knappe akkoordenprogressie. Plus een pakkende melodie. De baslijn is knap, het ritme is precies wat het moet zijn.
Dat allemaal overgoten met een sausje van heerlijke klanken...
mmmm... heb je nog meer van dit?

Bedankt voor jullie kritieken!

Tja, tblijft altijd moeilijk ergens een label op te plakken......misschien was NewAge beter geweest, maar de liefhebber van dat genre zal dat waarschijnlijk ook weer niet goed vinden. Het was alleen bedoeld om een beetje de stijl aan te geven!

Overigens is het mijn bedoeling geweest deze track vreselijk clean te laten klinken, dus afgaande op bovenstaande kritiek ben ik daar in geslaagd. En over smaak valt te twisten. ;)

Mooie balans in je mix hoor! complimenten daarvoor. Het enige minpuntje vind ik persoonlijk het keer op keer afglijden van de bas; deze zou ik gewoon strak laten. Wat heb je gebruikt voor drums en bas?

mooie track, maar een paar kritiek puntjes,

1- ik vind dat 'chor-geluid' op de achtergrond iets te hard staan, het smeert de mix net iets te veel dicht waardoor je toch iets van dat cleane kwijt raakt.

2- Ook jammer vind ik dat je de piano te veel op 'de tel' hebt gespeeld er mogen nog wat nootjes tussen van mij :)
Het klinkt erg statisch zo.

3- Dit geld ook voor de lead, mag van mij hier en daar even een snel loopje tussen door
dan nog iets vibrato op de lead bij de lange uitschieters dan leeft het meer.

Verders knap gedaan!

Briljante track man!
(Dat zoete is zo nu en dan wel lekker hoor)

Je mag de volgende keer wel de strakke structuur wat meer loslaten (v.w.b. je pianospel. Let it flow, man)

Maarrr.... :halleluja

LUL....:biertje:....ik heb 'em alweer opstaan. Ik raak er een beetje aan verslaafd.

Welke materialen heb je hier op losgelaten?

@demain
ik ben het met je eens, backing synth/choir staat er te hard in, komt deels ook door de wma compressie, maar je hebt gelijk, zal dat ff veranderen

@bartology
het zou idd allemaal iets losser gespeeld kunnen worden. Maar als quantize junk druk ik telkens weer op die quantize toets :confused:

@almeros
thanx....eens kijken of ik misschien met wat andere sounds een ander geluid kan krijgen!

Voor deze track heb ik gebruik gemaakt van de Virus KC, Novation Nova, Bosendorfer VST, Battery. Voor het eerst sinds tijden dat ik weer eens hardware synths heb gebruikt ;) Ik heb deze track ooit gemaakt in 1992 en eigenlijk alleen de geluiden verandert, vandaar de misschien soms te strakke quantisering.

Klopt!,
als dit je inzending wordt voor de beste SF2005 track, staat ie heel erg bovenaan mijn lijstje!

ben feliefd geworden op deze track.
Maar de diepe emotie ontbreekt inderdaad een beetje. Dus André, niet aan Ctrl-Q komen :)

Back