Roland X7 vraagje......externe mic.

robbie50

ferkeert lit
Hallo,

Ik ben lekker bezig mijn X7 te ontdekken maar...............
Op een van de demovideo's van Roland krijgt de speler het voor elkaar zijn stem te laten klinken als een koortje!!
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken HOE hij dit in Gxx's-naam doet.....
Is er iemand die dit weet, al kan met zijn X7???
Dan graag tips...

dank,

groet,

rob
:)

yezzzzzz...maar hoe???

yezzzzzz...maar hoe???

Origineel geplaatst door Hanz
Eh... iets dat "harmonizer" heet? :)

Zou kunnen.....
maar ik heb totaal geen idee hoe je dit insteld, ik zoek me het heen en weer terug in de manual....
meneer drukt eenvoudig op de ASW1 knop.....en de toverij begint gewoon, bij mij gebeurt er helemaal niet.......

groet,

rob
:confused:

contacteer roland eens, of kijk op de faq op de rolandsite

Re: yezzzzzz...maar hoe???

Re: yezzzzzz...maar hoe???

Origineel geplaatst door robbie50
meneer drukt eenvoudig op de ASW1 knop.....en de toverij begint gewoon, bij mij gebeurt er helemaal niet.......

Ik heb zelf geen X7 dus de exacte handelingen ken ik niet.

Je moet een functie aan die ASW1 toewijzen. Bv het in/uitschakelen van een effect. Je moet dat 'ergens' kunnen instellen. Ik lees alvast in de handleiding dat o.a. de 2voice pitch shifter enkele parameters (balance, level) heeft die toegewezen kunnen worden aan controllers (bv die ASW1)

Ik las ook dat je in de Control Group de assignable switches ASW1 en ASW2 kan instellen om de multieffecten 1/2/3 in/uit te schakelen.

Het moet dus kunnen.

Re: Re: yezzzzzz...maar hoe???

Re: Re: yezzzzzz...maar hoe???

Origineel geplaatst door Hover
Ik heb zelf geen X7 dus de exacte handelingen ken ik niet.

Je moet een functie aan die ASW1 toewijzen. Bv het in/uitschakelen van een effect. Je moet dat 'ergens' kunnen instellen. Ik lees alvast in de handleiding dat o.a. de 2voice pitch shifter enkele parameters (balance, level) heeft die toegewezen kunnen worden aan controllers (bv die ASW1)

Ik las ook dat je in de Control Group de assignable switches ASW1 en ASW2 kan instellen om de multieffecten 1/2/3 in/uit te schakelen.

Het moet dus kunnen.

Hover,
Zoiets klopt volgens mij wel, alleen het lukt mij voor geen meter en ik heb zelfs de handleiding hier.........
Ik wacgt even af wat de gruiker hieronder tegen komt........
Ook heb ik al op rolandus.com bij de workshops gekeken.........maar (nog) niet gevonden....
Bedankt voor je reactie.....

rob

Origineel geplaatst door Sjaak
Ik ga a.s. zaterdag toch elec. gitaar sounds samplen via de direct in, dus ik zal gelijk even kijken
Sjaak,

Graag en sux6 met sampelen van je gitaarsounds, je bent duidelijk verder dan ikke.

rob

Wat je moet doen is een performance initialiseren (leeg maken) en enkel de multi effect 1 instellen op effect 62 (=2 voice pitch shifter). Plug vervolgens je mic in de input en activeer deze mbv de "mix-in knop". Wijs vervolgens multi effect 1 toe mbv de optie <Mix in output assign>, deze staat standaard op DRY en daar moet je "Mfx 1" van maken.

Zie pagina 141 voor alle <mix in> instellingen

Attachments

• snag-092.jpg
    snag-092.jpg
    39,3 KB · Bekeken: 73
x7

x7

Origineel geplaatst door Sjaak
Wat je moet doen is een performance initialiseren (leeg maken) en enkel de multi effect 1 instellen op effect 62 (=2 voice pitch shifter). Plug vervolgens je mic in de input en activeer deze mbv de "mix-in knop". Wijs vervolgens multi effect 1 toe mbv de optie <Mix in output assign>, deze staat standaard op DRY en daar moet je "Mfx 1" van maken.

Zie pagina 141 voor alle <mix in> instellingen

Sjaak,

HARTELIJK dank voor het uitzoeken.......
Ik probeer het gelijk morgen, je hoort van mij.....
Gelukt met de Gitaar aansluiten ect???

groet,

rob
:)

Back