[techno] Mexes - (Remix) Part II

Ben nu ongeveer op de helft, klinkt leuk tot nu toe... gelukkig niet alleen maar beats, maar ook nog wat andere ideeën in de track, dat waardeer ik altijd wel. Ik ga mijn koptelefoon op doen, zodat ik het geluid wat beter kan beoordelen van via mijn laptopspeakers.

ik vind de hele track errug goed!! die andere tracks van je zijn ook lekker, ik koop veel 12's van deze stijl en dit zou zekers niet misstaan tussen mijn collectie!!

Ik twijfel een beetje over de kick. Of er wel genoeg laag in zit?

Het lijkt net alsof je op een of andere manier wel een hoop laag in je track hebt, maar dat de kick zelf allleen maar tikt. Maar misschien dat anderen hier ook iets over kunnen zeggen, want ik kan het niet helemaal goed horen.

klopt wel wat solid snake zegt, ik gebruik zelf vaak mijn 909 kick (gegarandeerd succes!!) en plaats daarover een tik, en denk dat jij dat ook doet?? en de kick springt er niet echt super uit, maar daar kun je aan werken, probeer ook niet teveel reverb op de kick te doen, in een technohal werkt de hal vaak al als reverb ;)

Coole track ! Lekker veel drive en een beetje distorted veel afwisseling en wat stabs erin . Doet me denken aan werk van Dave Clark.

Over de mix: Er mist inderdaad sublaag, dat kan je horen maar ook zien in het bijgevoegde plaatje. Als je het bassgebied k laat doorlopen naar 50Hz zit je meestal wel goed. Er zit ook een vervelende resonantie bij 125Hz.
Verder mist er sprankelend hoog maar dat dat ook door de stream komen en ik zou de smiley curve wat minder maken.
De track vindt ik ook erg mono. Da's over een PA geen probleem maar om thuis naar te luisteren is het wat minder. Als ik techno maak doe ik het ook in deze stijl en ik merk gewoon dat het moeilijk is om de intensiteit te behouden wanneer je een breed stereobeeld gaat maken.

Maar al met al een prima track.

Attachments

• 5.jpg
    5.jpg
    53,9 KB · Bekeken: 62
Bedankt voor de reakties. Ik treed buiten m'n schoenen. :D

Ik ga effe werken aan die sub en plaats de nieuwe versie hiero.

Extra Kick/mid. Ik heb geprobeerd de midden tonen en de 50Hz op te krikken.

update

Met extra sub, compressor

update II

Wat is nu beter? Of wat moet er anders bewerkt worden om beter resultaat te krijgen?

Update II is veels te veel sub. In update een komt de kick er niet goed doorheen.

Zonder de updates geluisterd te hebben:

Ik denk dat je meer laag in je kick nodig hebt en minder laag in de rest. Dus het is geen kwestie van de bas van de master oppompen.

En over het mid, dat zou je op zich op kunnen lossen met de master, maar dan niet teveel. Als je echt meer dan 3db aan mid omhoog wil pompen, dan kan je beter naar de afzonderlijke instrumenten gaan kijken en sommige daarvan wat meer mid geven.

Maar goed, dat zeg ik dus zonder de updates gehoord te hebben.

Origineel geplaatst door Backdrop
Update II is veels te veel sub. In update een komt de kick er niet goed doorheen.

Denk dat ik dan bij Update II de compressor iets minder zet. of een hele andere ga maken die ik dan afzonderlijk meet in een programma. - DIGICheck- (ziet er goed uit) kan ik wel ergens downloaden.

In Update is die kick als ik hem harder zet ook net zo'n tok, dan komt ie wel door, maar de drive wordt dan weggedrukt.
En als ik hem apart render, blijft ie een beetje droog. Het staat dan echt zo los van de rest.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Zonder de updates geluisterd te hebben:

Ik denk dat je meer laag in je kick nodig hebt en minder laag in de rest. Dus het is geen kwestie van de bas van de master oppompen.

En over het mid, dat zou je op zich op kunnen lossen met de master, maar dan niet teveel. Als je echt meer dan 3db aan mid omhoog wil pompen, dan kan je beter naar de afzonderlijke instrumenten gaan kijken en sommige daarvan wat meer mid geven.
Maar goed, dat zeg ik dus zonder de updates gehoord te hebben.

Voor die middentonen: Het is niet meer dan 3db.. (kan ik niet afmeten) Het is gewoon een heel klein beetje zodat het nog iets helderder wordt.
Als ik de kick meer laag geef heb ik ineens geen drive meer.. wordt weggedrukt. ik moet het effe apart renderen. Heel m'n opstelling naar de klote.

Maar vind je de rest van de samples dan te veel bass hebben.. ik vind het altijd wel wat hebben. een beetje warmte.
DE zoetzure saus bij je kip nuggets.

Ik heb vanavond laat pas tijd om het ff te beluisteren. Ik zal nog eens goed luisteren naar het laag.

Heb je ook een ongemasterde versie voor me? Dan kan ik er eens wat mee uitproberen.

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Ik heb vanavond laat pas tijd om het ff te beluisteren. Ik zal nog eens goed luisteren naar het laag.

Heb je ook een ongemasterde versie voor me? Dan kan ik er eens wat mee uitproberen.

Vind je dit gemasterd dan?? nu de vraag goed of slecht???

nee, heb ik niet. ik probeer het altijd een beetje bij te stellen terwijl ik bezig ben. op het einde heb ik dan nog een paar aanpassingen qua geluid, maar dan sla ik dat ook weer op (als ik tevreden ben) als hetzelfde.

Origineel geplaatst door Mexes
Vind je dit gemasterd dan?? nu de vraag goed of slecht???

't klinkt in ieder geval erg lo-fi. Of dat door de stream komt of dat dat al zo was is een ander punt.

Ik vind de kick iets te plat/kil, hij klinkt vrij vlak, hoor hem liever iets ronder, iets warmer. Dit kan trouwens ook aan het kbps aantal liggen, hoeveel?

Verder vind ik het zeker niet verkeerd, ben alleen erg benieuwd naar de mp3kwaliteit.

Voor zover ik het kan horen over kleine oordopjes zonder enig laag...

Knallluuh!

Dit kan ik wel waarderen, lekker rauw! Er zit een raar machinaal toontje op wat elementen van de percussie, dat geruis, klinkt erg gaaf.

Je hebt je beats weer flink door de vocoders gehaalt hoor ik? Geeft je sound wel een apart 'randje'.

Lekkere track voor op de dansvloer, niet super boeiend, wel lekker knallend.

Origineel geplaatst door AOR
Ik vind de kick iets te plat/kil, hij klinkt vrij vlak, hoor hem liever iets ronder, iets warmer. Dit kan trouwens ook aan het kbps aantal liggen, hoeveel?

Verder vind ik het zeker niet verkeerd, ben alleen erg benieuwd naar de mp3kwaliteit.

Het is 64 kbps.

Ik heb wel een mp3 320 kbps liggen, maar je kan Acidplanet kan geen mp3 plaatsen.
Op Lycos WebFTP heb ik het ook geprobeerd,maar de verbinding werd verbroken.

Misschien weet iemand hoe ik de instellingen moet veranderen, zodat hij kan uploaden?

Origineel geplaatst door Mexes
Het is 64 kbps.

Ik heb wel een mp3 320 kbps liggen, maar je kan Acidplanet kan geen mp3 plaatsen.
Op Lycos WebFTP heb ik het ook geprobeerd,maar de verbinding werd verbroken.

Misschien weet iemand hoe ik de instellingen moet veranderen, zodat hij kan uploaden?

pb sent..

Back