TurtelDreams

turtel

ELECTRIC
Mooie geluiden, moest ergens wel een beetje denken aan walvissen en zo (kan ook komen omdat ik net een artikeltje over greenpeace heb gelezen, maar ja). Persoonlijk vond ik de Turteltrance beter, maar ook deze track is erg prettig. Ik zou graag eens een volledig gestructureerd nummer van je horen (niet dat dit geen volledig nummer is, maar blijft erg intro-achtig).

Hay

ja, slurp doet mij ook aan walvissen denken
de slurp is ook niet zo als de turteltrance

Een soort trip door de arp

ik ben met een nieuwe turteltrance bezig: Trup een soort didgeridotrance
maar een turteltrance maken is niet zo makkelijk als een slurp
als het zover is post ik hem

Greetz Turtel _-/8D\-_

Turtel, leuke track, maar jammer van die dikke IRRITANTE HOGE PIEP (knalhard) die aan en uit gaat.
Ergens op 16000Hz, in die richting.
In ieder geval: da's niet fijn als je met koptelefoon op luistert.

Deze, Hanz?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 'm meer zie dan hoor. Dus of mijn gehoor is gaar of mijn Sennheiser kan 't niet weergeven. Ik vrees 't eerste :(

Attachments

• spectrum.jpg
    spectrum.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 59
Inderdaad, die. Ik luister de track op m'n Sennheiser HD-580, en meteen als je track begint krijg ik zo'n vervelend drukkend gevoel in m'n hoofd. Kon het niet plaatsen, tot ik op een gegeven moment de hoge toon ingeschakeld hoorde worden - dan weet je dus meteen waar het aan ligt (bij nadere bestudering: het geluid wordt ook een aantal keer in- en outgefade, maar dan valt het dus wat minder op).

Even 'n wave editor erbij gepakt: en inderdaad een dikke vette piep. Alweer blij dat het niet aan mij ligt dus.
Nog even met een functiegenerator m'n oren nagemeten: het houdt dus op bij 19000 Hz in mijn geval.
Maar eerlijk gezegd: dat hoor je dus wél met 'n goeie koptelefoon en niét met luidsprekers.

Hay

Bedankt voor de feedback

ik heb er een paar geluidjes uitgehaald, maar de opname is zohiezo niet echt goed uitgebalanceerd
mischien doe ik er over een tijdje weer wat aan .

en hans sory voor je oren , die krijgen wat te verduren op zo een forum zeg

de volgende turteltrance zit naar mijn idee kwa geluidopname het mooist in mekaar

THX

Greetz Turtel _-/8D\-_

Weer een fijne track. Mooi geluid zeg! Maar zoals al gezegd werd: ik word onderhand wel nieuwsgierig naar het nummer waar dit het intro of outro van is; ik zie deze track namelijk nog niet zo op zichzelf staan, zeker niet in combinatie met de vorige.

Maarruh, zit er nog iets boven die hoge string of zo? (drie octaven erboven...) Da's wel irritant...

Origineel geplaatst door Hanz
Inderdaad, die. Ik luister de track op m'n Sennheiser HD-580, en meteen als je track begint krijg ik zo'n vervelend drukkend gevoel in m'n hoofd. Kon het niet plaatsen, tot ik op een gegeven moment de hoge toon ingeschakeld hoorde worden - dan weet je dus meteen waar het aan ligt (bij nadere bestudering: het geluid wordt ook een aantal keer in- en outgefade, maar dan valt het dus wat minder op).

Even 'n wave editor erbij gepakt: en inderdaad een dikke vette piep. Alweer blij dat het niet aan mij ligt dus.
Nog even met een functiegenerator m'n oren nagemeten: het houdt dus op bij 19000 Hz in mijn geval.
Maar eerlijk gezegd: dat hoor je dus wél met 'n goeie koptelefoon en niét met luidsprekers.

Hay

ik heb het spoor met die toon, irritant hoog, het ging al suizen bij mij
ik neem dat spoor opnieuw op. ik weet wat er fout zat dat zit er niet meer

dat foutje gebeurt niet meer. THX

ik zal proberen als alle turteltrances klaar zijn alles aanmekaar te zetten tot een turtelmix
de slurp hoort niet bij turteltrance maar bij turteldreams
en ik haal alles uit dingen zonder sofware midi of of seqeunser ç,,,,, .

gemaakt door een synthfreak voor synthfreaks

als je maar lol hebt Greetz Turtel

De Bas van turp didgerido is Otto en parkzicht ?????
preview http://home.tiscali.nl/pianozuidholland/trup.mp3 _-/8D\-_

Back