Audio interface,kom er nie uit.

Jan Johnson

Ingeburgerd
Leuk forum! Heb maar even de moeite genomen mijzelf te registreren.

Sinds een paar weken ben volledig afgestapt van mijn analoge mixer,heb hem verkocht omdat ik volledig digitaal wil gaan werken. Nou ben ik mij een beetje aan het orrienteren op de interface markt... Ikzelf heb in gedachten om evt. te gaan werken met een digi002r van Digidesign. Mijn vraag is daarom of het ook mogelijk is 2 van deze bakjes te combineren binnen protools le zodat ik 32analoge in/uit gangen heb om realtime binnenkomend audio te kunnen bewerken.

Ik weet zelf niet of het mogelijk is en heb alwel overal geinformeerd. Op de digidesign website staat er ook niets over vermeld. Mischien dat een aantal mensen hierop het forum mij het antwoord kunnen geven.

:)

Zit ik hier mischien op het verkeerde forum om dit omtrend protools te vragen?:erm:

moet lukken zeker:confused:

met de digi002 zit je natuurlijk vast vast aan protools... er zijn veel alternatieven tegenwoordig... presonus, mackie, yamaha, mark of the unicorn, etc...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Jan Johnson
Zit ik hier mischien op het verkeerde forum om dit omtrend protools te vragen?:erm:

nee hoor, genoeg experts...
echter dit is niet het juiste uur van de dag om ongeduldig te zijn, maar wees gerust, er komt vast antwoord

geluidkaarten als rme (heb een multiface gehad) ondersteunden 3 interfaces op dezelfde driver.
m.a.w. dan had je in logic of cubase input 1 t/m 54 in plaats van 1 t/m 18 (met 1 kaart dus).
met motu interfaces moet het ook kunnen.

ben zelf overgestapt naar protools met een digi002r, en volgens mij kun je maar 1 digi002r installeren op je pc/mac!

Origineel geplaatst door Roel
geluidkaarten als rme (heb een multiface gehad) ondersteunden 3 interfaces op dezelfde driver.
m.a.w. dan had je in logic of cubase input 1 t/m 54 in plaats van 1 t/m 18 (met 1 kaart dus).
met motu interfaces moet het ook kunnen.

ben zelf overgestapt naar protools met een digi002r, en volgens mij kun je maar 1 digi002r installeren op je pc/mac!

Integenstelling tot de digi001r waar dit in mijn ogen wel mogelijk zou moeten zijn. Is dit niet op een bepaalde manier te doen dan? Zal het probleem zijn dat binnen ptle je de beperking hebt maar 16kanalen te kunnen toewijzen(globale audio instelling)Zou dit niet op een bepaalde manier te omzeilen zijn dan?

het gaat niet TENZIJ je drivers hebt die meerdere interfaces ondersteunen... met protools LE interfaces gaat dat niet lukken.

noot: in logic zie je toch ook maar 16 inputs als je een 16 input interface hebt... en zie je 32 inputs als je 2 *dezelfde* interfaces hebt *met* driver die meer dan 1 zelfde apparaat ondersteunt...

Heb dus net het antwoord gevonden op het DUCforum,niet mogelijk. Mischien zou het er evt. in de toekomst van komen,nieuwe update of interface. Ik Hoop dat digidesign een programma of update ontwikkeld zodat het alsnog mogelijk is,aangezien er meerdere gebruikers om vragen.

Bedankt voor de repleys

Origineel geplaatst door Jan Johnson
Heb dus net het antwoord gevonden op het DUCforum,niet mogelijk.

zei ik ;)
waarom neem je niet een meer midigerichtpakket en blijf je met midi werken, en neem je zo'n interface met multi-interface-asio2-driver zodat je alsnog 32 kanalen kunt opnemen?

Back