zekering vervangen S3000XL

SubZ

Stamgast
probleempje,

Mijn Sampler blijft steken op de melding "harddisk not ready...SKIP"
Nu heb ik op enkele sites gelezen dan de zekering van de SCSI poort defect zou kunnen zijn.
Ik heb een elektro achtegrond dus ik dacht laat ik die eens vervangen, d'r uit was geen probleem.....een nieuwe vinden wel :confused:
Heb stad en land afgebeld, niemand kan leveren of weet welke ze moeten hebben.

Er staat op: N25N, daarnaast staat op de printplaat 50V, 1A
Het is een half maantje om te zien van boven af.
Op onderstaande link leggen ze het uit, er staan 2 winkels aangegeven maar op die websites kan ik niets vinden.
http://akaiscsifaq.digidude.net/

onder tab "SCSI fuse" in het linkse menu.

Iemand enig idee waar ik kan slagen eventueel?

Gebruik even de zoekfunctie,kwam net ook wat toevallig tegen,staat reeds uitgebreid vermeld.

thnx voor de input, heb net een mail gestuurd naar Voerman.
Zij gaan kijken wat ze kunnen leveren.

Stop!
geld weggooien kan altijd nog!
Ga eerst het volgende proberen:

maak een systeem-flop, als je OS 2.00 hebt zorg dat je op een geformatteerde
flop een systeem kopie maakt.

Doe deze erin als de sampler uit is, start deze nu op, hij zal nu het OS vanaf de
flop booten, en is een manier om hem uit z'n freez stand te krijgen.

Mocht dit niet lukken, zorg dat als de sampler uit staat en dat je een externe SCSI-Zip
er op aansluit, 9 van de 10 keer is dit ook een manier om hem weer aan de praat te krijgen.

Welk OS heeft de S3000XL?

klopt inderdaad, van floppy booten werkt en de sampler draait op os 2.0
Echter ik zou graag zien dat ie zelf weer boot zoals het hoort, ik heb een SCSI harddisk, als ik die aansluit loopt de sampler ook gewoon door maar weigert te formatteren, hij geeft de melding "harddisk not ready"
Bestaat er een compatibility lijst van harddisks voor de S3000Xl trouwens, misschien ligt dit wel aan mijn schijf zelf :confused:
SCSI id stond op 5 trouwens van mijn schijf dus dat zou moeten kloppen.

heb 2 bedrijven gemailed.
van Trijp en Voerman, de eerste geeft aan dat ie ze op voorraad heeft maar op mijn vraag om het op te sturen heb ik nog geen reaktie.
Voerman is aan het kijken of ze er aan kunnen komen.

en gefixed!!! :okdan:

heb fuse1 (FS1) op het mainboard vervangen en klaar zijn we d'r mee, loopt weer als een zonnetje!
Er zat een N25N in, je kan ook een N25U of N25L gebruiken als vervanger.
Heb inmiddels een harddisk kunnen formatteren (maar een paar honderd mb helaas), alleen jammer dat mijn seagate niet herkend wordt.
Die was een stukkie groter.
Om bij FS1 te komen moet het output board verwijderd worden, vervolgens het mainboard verwijderen uit de kast zodat je kunt solderen.
FS1 zit precies onder het outputboard ter hoogte van output 8.

Iemand enig idee of er een compatibiliteits lijst bestaat m.b.t. harddisk voor de S serie samplers?

overigens mocht er iemand met hetzelfde probleem zitten, ik heb meerdere zekeringen op voorraad.

Back